بازار‌های مالی ، بورس و بانکبورسعناوین اخبار

شاخص بورس های مهم جهانی سبز پوش شدند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از آسوشیتدپرس، دراین روز ، بیشتر شاخص‌ها در بورس  وال استریت صعودی بودند تا جایی که شاخص مهم بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰٫۵۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۳ هزار و ۸۸۳٫۴۹ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰٫۹ درصد افزایش به سطح ۲۸۶۸٫۴۴ واحدی رسید و شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با صعود ۱٫۱۳ درصدی به ایستگاه ۸۸۰۹٫۱۲ واحدی رسید.

اما در بازارهای مالی اروپا وآسیا ، روند برعکس آمریکا زی شد. به طوریکه در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص “فوتسی ۱۰۰” بورس لندن با ۰٫۱۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل در سطح ۵۷۵۳٫۷۸ واحد متوقف شد . شاخص “دکس ۳۰” بورس فرانکفورت در آلمان باکاهش ۳٫۶۴ درصدیه ایستگاه ۱۰ هزار و ۴۶۶٫۸۰ واحدیرسید و شاخص “کک ۴۰” بورس پاریس با کاهش ۴٫۲۴ درصدی در سطح ۴۳۷۸٫۲۳ واحد متوقف شد. در مادرید شاخص “ایبکس ۳۵” ۳٫۶ درصد پایین رفت و به ۶۶۷۳٫۳۰ واحد رسید.

در استرالیا شاخص “اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰” بورس سیدنی با ۰٫۱۴ درصد ریزش و ایستادن در سطح ۵۳۹۹٫۳۰ واحدی به کار خود خاتمه داد.
بورس های آسیایی نیزدر مجموعروز خوبی را سپری نکردند . شاخص “نیک کی ۲۲۵” بورس توکیو ژاپن با افت ۲٫۸۴ درصدی تا سطح ۱۹ هزار و ۶۱۹٫۳۵ واحدی پایین رفت. شاخص “هانگ سنگ” بورس هنگ کنگ ۱٫۴۹ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۱۰۲٫۰۱ واحد ی متوقف شد . در چین نیز شاخص “شانگهای کامپوزیت” با ریزش ۰٫۰۳ درصدی به ایستگاه ۳۹۱۱٫۳۹ رسید.
در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص ” تاپیکس” ژاپن نیز در این روز نزولی بود.
با توجه به بهبود نسبی بورس های مهم ،باید نظاره گر روند روزهای دیگر این بازار ها و به دنبال آن بورس های آسیایی بود و امیدوار بود که رکود اقتصادی ناشی از انتشار ویورس کرونا به روزهای آخر خود نزدیک می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا