اخبار استان ها

افزایش ۸/۸ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اردبیل، سعید مهری اظهار کرد: تعداد ۸۰۱۶۹ مأموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان در سال ۱۴۰۲ انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ با انجام ۷۳۰۷۳ مأموریت، شاهد رشد هشت و هشتم درصدی در مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان بوده‌ایم.

وی افزود: از مجموع مأموریت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، ۱۴۰۰۵ مأموریت مربوط به حوادث غیر ترافیکی، ۹۶۴۷ مأموریت ترافیکی و ۵۶۵۱۶ مأموریت مربوط به بیماری‌ها بوده است.

مهری در ادامه با اشاره به تعداد ۲۲۵۴۶۵ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گفت: متأسفانه در سال ۱۴۰۲، ۲۲۴۷۶ تماس مبنی بر مزاحمت تلفنی در سیستم‌های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شده است که این امر باعث ایجاد اختلال در روند خدمت‌رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم شریف استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم است، خاطرنشان کرد: متأسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت‌ها به خطر می‌افتد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل، تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در مأموریت‌های تصادفی را ۹۰۸۴ مصدوم برشمرد و افزود: متأسفانه آمار تصادفات با ۹۶۴۷ فقره تصادف، نسبت به مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۰/۵ درصدی داشته است.

مهری گفت: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل، از هم‌استانی‌های عزیز خواهشمندیم در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵، نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا