اخبار استان هاشهر و جامعه

آمار فوت شدگان اصفهان در ۸ ماهه امسال بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، احمدرضا مرادی اظهار کرد: با توجه به افزایش۹۰ درصدی آمار متوفیان در مهر ماه سال ۹۹ نسبت به مهرماه سال ۹۸، تمهیدات و برنامه‌ریزی ‌های لازم برای توسعه، ساخت و آماده سازی قبور و ارائه خدمات در شرایط بحرانی اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: به علت شیوع بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، آمار متوفیان شهر اصفهان در هشت ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته در حالی که این آمار برای مدت مشابه در سال ۹۸ نسبت به سال۹۷، هشت درصد است.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان بیان کرد: با توجه به شرایط بحرانی ایجاد شده، فعالیت های اجرایی و خدماتی سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با سرعت بیشتری در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه پیش ‌بینی و اجرای تدابیر لازم برای افزایش ظرفیت ها اعم از امکانات، تجهیزات، ساخت قبور و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه اعمال پروتکل های مربوط به خاکسپاری اموات کرونایی بسیار ضروری و حائز اهمیت است، گفت: این موضوع پیش از این در دستور کار مدیریت شهری و سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان قرار گرفته و اقدامات و تمهیدات لازم و متناسب در این زمینه اجرا شده است.
مرادی تصریح کرد: در راستای تسهیل و تسریع در خدمات ‌رسانی به شهروندان و پاسخ به نیازهای مردم و نیز برای ساخت مکانیزه قبور تعداد اکیپ‌ های مربوط به این کار، پیمانکاران و بهره‌گیری از قبور پیش ساخته بتنی افزایش یافته است.
وی بیان کرد: همچنین حذف پیش فروش قبور تا اطلاع ثانوی، افزایش اکیپ ‌های تغسیل، تکفین و تدفین اموات، افزایش ماموریت های ناوگان خودروهای حمل متوفی، اضافه کردن شیفت کاری خادمان آرامستان ها بخشی از اقداماتی است که در شرایط بحران کنونی انجام و با جدیت در حال پیگیری است.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان افزود: با توجه به افزایش تعداد متوفیان، درخواست ‌های برگزاری مجالس ترحیم نیز افزایش یافته که در این زمینه با برنامه ریزی های انجام شده، برگزاری مجالس سوم و هفتم در موعد مقرر خود و برگزاری مجالس چهلم و سالگرد فقط در طول ایام هفته توزیع شده است تا از ازدحام مراسم ها در روزهای پایان هفته و روزهای تعطیل جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه در همین راستا از همه شهروندان می خواهیم با رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه ها برای کاهش ابتلا به بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن اقدام کنند، اضافه کرد: همچنین از اشخاصی که به واسطه درگذشت بستگان خود ناچار به حضور در مراسم خاکسپاری هستند، تقاضا می شود با رعایت توصیه های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و با حضور حداقلی افراد به آرامستان ها مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا