اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از بادمجان های تریاکی تا سایر اخبار و حوادث پلیسی اصفهان

سرگرد “هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نایین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: این خودرو حامل محموله قانونی بادمجان بود که در بازرسی از آن ۱۳۹ کیلو و ۷۸۰ گرم تریاک که زیر کارتن های بادمجان جاساز شده بود کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین ادامه داد: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
سرگرد کیان مهر خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی شبانه روز در اقصی نقاط کشور با قاچاقچیان افیونی و سوداگران مرگ مقابله می کند و هرگز اجازه جولان به آنان داده نخواهد شد./

** انهدام باند ۶ نفره توزیع و مصرف مواد مخدر در”برخوار”
گروه استان ها-اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از انهدام باند۶ نفره توزیع و مصرف مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ ” نعمت خلیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس درتشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با توزیع کنندگان مواد مخدر و کسب خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر در یک منزل مسکونی در شهر خورزوق، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مامورانپلیس مبارزه با مواد مخدر و کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و اشراف اطلاعاتی منزل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی ۶ نفر قاچاقچی را که در این مکان در زمینه نگهداری،مصرف و توزیع مواد مخدر فعالیت می کردند دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه این قاچاقچیان مقدار تقریبی ۸گرم مواد مخدر از نوع شیشه۱۰گرم مواد مخدر از نوع هروئین و۳عددلوله پایپ کشف شد.
سرهنگ “خلیلی” با اشاره به تحویل متهمین به مراجع قضائی، تآکید کرد: برخورد قاطع و قانونی با سوداگران مرگ همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و همشهریان عزیز می توانند هرگونه ناهنجاری های اجتماعی را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

**کشف ۴۲ کیلو تریاک در “مبارکه”
گروه استان ها_اصفهان_ با تلاش ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه ۴۲ کیلو و۲۰۰ گرم تریاک کشف شد.
سرهنگ “رضا محمدی” فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و شهرستان مبارکه مطلع شدند یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله ای افیونی است که بلافاصله وارد عمل شدند.
وی افزود: ماموران خودروی این قاچاقچی را در محور “بروجن-مبارکه” شناسایی و متوقف کردند که در بازرسی از آن ۴۲ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه ادامه داد: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
سرهنگ محمدی در ادامه افزود: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ مقابله می کند و هرگز اجازه جولان به این افراد نخواهد داد.

کشف ۱۴ دستگاه خودرو وموتورسیکلت مسروقه در”شاهین شهر”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از کشف ۱۴ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه با تلاش ماموران انتظامی این فرماندهی طی یک ماه گذشته خبر داد.
سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان شاهین شهر موفق شدند در آذر ماه سال جاری تعداد ۱۰ دستگاه خودرو مسروقه و ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف و تحویل مالکان دهند.
وی در ادامه افزود: بلحاظ اجرای طرح های مختلف نیز در سطح شهرستان بوِیژه اجرای طرح های امنیت اجتماعی و اخلاقی ، طرح برخورد با سوداگران مرگ در مناطق حاشیه ای شهرستان نیز رضایتمندی بالای مردمی را در پی داشته است .
فرمانده انتظامی شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد : ضمن قدردانی از تعامل خوب شهروندان با پلیس در شناسایی و کشف جرم، از آنان خواست هر گونه انتقاد و پیشنهاد خود را از طریق تلفن ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی پلیس با خادمان خود در نیروی انتظامی، در میان بگذارند.

**پلمب ۵ مرکز تهیه و توزیع مواد افیونی در “خمینی شهر”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهراز پلمب ۵ مرکز تهیه و توزیع مواد افیونی در یکی از مناطق این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی گزارش ها ومطالبات مردمی یکی از محله های شهرستان خمینی شهر مبنی بر برخورد با فروشندگان مواد افیونی ، ماموران کلانتری ۱۳ وارد عمل شدند.
وی افزود: ۵ منزل مسکونی که مالکان آنها اقدام به فروش مواد مخدر می کردند شناسایی و به طور نامحسوس تحت کنترل قرار گرفتند که مشخص شد محل تردد معتادان و فروش مواد افیونی می باشند.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ادامه داد: در این خصوص هماهنگی های لازم انجام گرفت و پس از کسب دستور قضائی هر ۵ منزل پلمب شدند.
این مقام انتظامی با تقدیر از حمایت دستگاه قضائی و همکاری خوب شهروندان در اجرای این طرح خاطر نشان کرد: طرح های پاکسازی مناطق آلوده با جدیت توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استمرار دارد و شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک در این رابطه را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

**محموله میلیاردی کالای قاچاق به مقصد نرسید
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف محموله ای کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲ دستگاه انجین موتور سیکلت به مارک کاوازکی و یک دستگاه مینی موتور سیکلت به مارک یاماها وتعداد غیر قابل شمارش لوازم موتور سیکلت همگی خارجی و فاقد مجوزهای مربوطه کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
سرهنگ کاظم زاد اظهار داشت: در این خصوص پرونده ای تشکیل و راننده خودرو برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

** ۱۴ فقره سرقت اماکن خصوصی در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، از دستگیری ۳ سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۴ فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت چندین شهروند در شهرستان “تیران و کرون” ، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های علمی و تخصصی صورت گرفته مشخص شد این سرقت ها توسط ۳ نفر انجام شده که شناسایی و دستگیر شدند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: سارقان به ۱۴ فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان “تیران و کرون” اعتراف کردند.
رئیس پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به اینکه متهمان برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سارقان و مخلان نظم و امنیت عمومی و مجرمان برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**سیمای حاج قاسم
گروه استان ها _اصفهان_ تو نمونه کامل یک بسیجی تمار عیار طبق نظر امام خامنه ای عزیز بودی یعنی: غیور، سالم، نسبت به دوست رئوف، نسبت به دشمن دین سخت گیر؛ از مرگ بی هراس، نسبت به دستور فرمانده ای که می داند به امام وصل است، سر از پا نشناخته.
حاج قاسم عزیز: وقتی به توان و نیرومندی ات در صحنه های ۸ سال دفاع مقدس و مبارزه با داعش ملعون می نگرم ناخودآگاه تو را مشمول استجابت بخشی از دعای سیفی صغیر در حق شما با این مضمون می بینم. “خدایا ظاهر وتنم را در انجام آنچه رضای توست نیرومندساز”(مفاتیح الجنان؛ص۸۲).
سردار جان ها: وقتی به اشک ها و چهره ی منورتو در رثای ائمه معصومین (ع)و خاصه حضرت زهرا (س) در ایام فاطمیه می نگرم، ناخواسته از خدا می خواهم که ادامه این دعا را به مانند استجابتش در حق شما ، نصیب و روزی ام نماید که “خدایا قلبم وباطن ذاتم را به معرفتت بر راههای سلوک به سوی خویش روشن گردان”(مفاتیح الجنان؛ص۸۲).
الگوی ملت: وقتی به ظاهر آراسته ات چشم می دوزم تو را الگو و سرمشق این حدیث می بینم که پیامبر اسلام(ص) فرمودند: ای مومنان: برای حضور در میان برادران دینی، لباستان آراسته و لوازم خود را به اصلاح آرید به گونه ای که در میان مردم مانند خالی نمودار و برجسته باشید، زیرا خدا زشتی نمایی را دوست ندارد(مفاتیح الحیات،ص۱۶۱).
سردار با بصیرت: وقتی انگشترت را در دست هنگام شهادت دیدم فهمیدم این سند زنده ایمان بالای توست چرا که امام حسن عسگری (ع) به دست کردن انگشتر را نشانه ایمان معرفی می کند و می فرماید: پنج چیز از نشانه های مومن است:خواندن ۵۱ رکعت نمازواجب و نافله؛زیارت اربعین؛ انگشتر در دست راست کردن،پیشانی برخاک ساییدن و بلندگفتن بسم الله الرحمن الرحیم(روضه الواعظین و بصیره المتعظین؛ج۱؛ص۲۵۱).
عاشق خدمت: وقتی به خدمات تو به مردم سیل زده و زلزله زده و مناطق محروم فکر می کنم درود و سلام برتو می فرستم که طبق روایت معصومین علیهم السلام با برآوردن حاجات مردم؛ بالاترین ثواب ها را حتی از ثواب نماز شب و روزه های مستحبی؛حج وحتی جهاد برای آخرتت کسب کردی، چرا که معصوم علیه السلام می فرماید:برآوردن حاجت مردم مساوی است با ۷۰ حج مقبول(بحارالانوار؛ج۷۴؛ص۲۸۵).
ای یار و ای یاورمردم: وقتی به ارتباط نزدیک ودلی تو با مردم پی بردم راز آن را در حفظ حرمت آنها در روابط پیدا کردم و این حدیث را در ذهنم مجسم و تورا مصداق عملی این حدیث یافتم که امام علی علیه السلام می فرماید: مومن از جهت شخصیت و احترام نزد خدا از ملک مقرب، مقرب تر است(بحارالانوار،ج۴۱؛ص۷۲).
حاج قاسم دلاور: تو نمونه کامل یک بسیجی تمار عیار طبق نظر امام خامنه ای عزیز بودی یعنی: غیور، سالم، نسبت به دوست رئوف، نسبت به دشمن دین سخت گیر؛ از مرگ بی هراس، نسبت به دستور فرمانده ای که می داند به امام وصل است، سر از پا نشناخته و ارزش ها و زیبایی های زندگی و عیاشی و خیابان گردی و آب خنک تابستان و کرسی گرم زمستان برایش بی مفهوم(بیانات رهبری در دیدار با پاسداران؛ ۱۳۹۰).
و در یک کلام سیدالشهدای مدافعان حرم: خوشا به سعادتت که با تهذیب عملی ات و تلاش خالصانه ات به فیض عظیم شهادت و آرزوی دیرینه ات رسیدی و مصداق واقعی آیه شریفه ۹ در سوره مبارکه شمس گردیدی که خداوند متعال فرمود:( هرکس نفس خود را پاک گرداند؛ قطعا رستگارشد).
سردار امت اسلام: مطمئن باش راهت را با قطرات خونمان مشتاقانه ادامه خواهیم داد و از تو می خواهیم که ما را مشمول دعاهای خیر و شفاعت خود گردانی و از خدا می خواهیم که توفیق خدمت خالصانه و عاشقانه به ملت ایران و امت اسلامی را نصیب ما و مسئولان نظام اسلامی نماید. ان شاءالله.
نویسنده: سرهنگ “حسن میرحیدری” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان “برخوار”

**توقیف محموله شیرخشک قاچاق در اصفهان
گروه استان ها- اصفهان- جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف محموله ۷۵ تنی شیرخشک قاچاق به ارزش ۳۴ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی اصفهان با اشراف بالای اطلاعاتی خود مطلع شدند ۳ محموله شیر خشک قاچاق در ۳ کامیون کشنده بارگیری شده اند که بلافاصله وارد عمل شدند.
وی افزود: کامیون ها توسط ماموران شناسایی و متوقف شدند که در بازرسی از آنها ۷۵ تن شیرخشک خارجی فاقد مدارک و مجوزهای قانونی و گمرکی کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری ۳ نفر در این رابطه ادامه داد: ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳۴ میلیارد ریال اعلام شده است.
سرهنگ هاشمی فر با اشاره به تحویل متهمان این پرونده به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه ورود و توزیع کالای قاچاق، باعث رکود اقتصادی و افزایش تورم در کشور می شود که امید است شهروندان عزیز با پلیس تعامل داشته باشند و اخبار مربوطه را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا