اخبار روزاصفهانحوادث پلیس

بسته اخبار پلیسی روز استان اصفهان

 

 

فرمانده سابق کمیته انقلاب اسلامی و نماینده ادوار مجلس امام خامنه ای را قلب تپنده نظام عنوان کرد و گفت: همه باید وحدت خود را حول محورولایت و ستون خیمه نظام حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام “احمد سالک” در مراسم افتتاحیه دوره سوم بصیرت مدیران لایه دوم فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه نظم و امنیت گفت: یکی از موضوعات اصلی و از اصول حاکمیتی در یک نظام داشتن بصیرت است.

وی تفکر، تعقل،تامل، یاد خدا کردن، دعا، اخلاص و تقوا را از عوامل رشد بصیرت در انسان برشمرد و اظهار داشت:حضرت امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند:« اندیشه و فکر کنید تا بصیرت یابید و از عبرت ها بیاموزید. »

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از نگاه امیرالمومنین علی (ع) یک مدیر در نظام اسلامی باید اهل بصیرت ، اهل صبر و شکیبایی، هدف گذاری و برنامه ریزی بوده و یک اسلام شناس و حق شناس باشد.

وی با بیان اینکه در طول ۴۳ سال انقلاب مدیرانی داشتیم همچون بنی صدر و برخی از اعضای شورای دولت موقت را داشتیم که بصیرت لازم را نداشتند و به همین واسطه نیز به این انقلاب ضربه زدند.

حجت الاسلام سالک با تاکید بر اینکه باید از نظر دفاعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و بصیرتی قوی شویم گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون دشمن فتنه ها و درگیری های مختلفی را از کردستان گرفته تا سیستان و بلوچستان در این کشور پیاده کرد و در فتنه اخیر هم تمام گروه های ضد انقلاب و معاند همچون تجزیه طلب ها، کومله، دمکرات و مجاهدین خلق و سلطنت طلب ها و … را بر علیه نظام ما تجهیز کرد و قطعاً فتنه های پیچیده تری هم پیش رو داریم که باید برای مقابله با آنها مجهز و آماده شویم.

وی تسخیر ذهن ها را شیوه جنگ شناختی عنوان کرد و گفت: در این جنگ اگر ذهن ها را تسخیر کردند شما را مدیریت می کنند و بدون اینکه بدانید در میدان دشمن می جنگید.

حجت الاسلام سالک اخلاص را یکی از راه های رشد بصیرت در انسان عنوان کرد و گفت: وقتی اخلاص در نزد شما واقع شد و تحقق پیدا کرد شماصاحب بصیرت هستید درک شما بیشتر می شود و فریب نمی خورید، طمع نمی کنید.

فرمانده سابق کمیته انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز نیروهای انتظامی نوک پیکان برخورد با ناهنجاری ها در جامعه هستند و بنابر این این نیروها باید قویترین عنصر از نظر بصیرت باشند.

و با بیان اینکه در فتنه اخیر نیروی انتظامی با تمام اقتداری که داشت اما مظلوم واقع شد و مقام معظم رهبری هم فرمودند که به سازمان انتظامی کشور بیشتر از همه ظلم شد گفت: این نیروها آیه رحماء بینهم را به خوبی محقق کردند و آغوش خود را به سمت جوانان فریب خورده باز کردند تا آنها را از این دامی که دشمن برایشان پهن کرده نجات دهند اما در این بین تعداد زیادی از آنها مجروح شده و تعدادی هم شربت شهادت را نوشیدند.

حجت الاسلام سالک حضرت امام خامنه ای را قلب تپنده نظام عنوان کرد و گفت: تا زمانی که به این قلب و به جانبازان و ایثارگران و شهدا وصل هستیم همه یک مشت محکم می شویم و این مشت اگر به دهان هر یاوه گویی خورد دندان های آن دهان را خرد می کند بنا براین باید همه ما وحدت خود را حول محورولایت و ستون خیمه نظام حفظ کنیم.

 

 

دستگیری سارق خودرو کمتر از ۲ ساعت در”خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”خمینی شهر”از کشف یک دستگاه خودرو وانت مزدا مسروقه و دستگیری یک نفر سارق در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”غلامرضا براتی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، مأموران گشت کلانتری۱۳ این فرماندهی حین گشت زنی فعال و هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو وانت مزدا مشکوک و جهت بررسی وارد عمل شدند.

وی افزود: مأموران پس از بررسی خودرو و استعلام به عمل آمده دریافتند که خودروی مورد نظر حدود ۲ ساعت پیش در یکی از شهرستان های همجوار به سرقت رفته است که بلافاصله با اقدام به موقع و هوشمندانه موفق به توقیف خودرو و دستگیری یک متهم در این رابطه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: متهم دستگیر شده که دارای سوابق متعدد در خصوص سرقت بود در تحقیقات اولیه انجام شده به بزه ارتکابی اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندان می خواهیم ضمن رعایت آموزش ها و توصیه های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت و نصب تجهیزات ایمنی مانند دزدگیر، قفل پدال و غیره  از به سرقت رفتن وسایل نقلیه خود پیشگیری کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

اجرای طرح عملیاتی ذوالفقار در”شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”شاهین شهر ازدستگیری ۱۳ سارق و خرده فروش مواد مخدر و جمع آوری ۱۵ معتاد متجاهر در اجرای طرح عملیاتی ذوالفقار در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ”بهزاد ثابت راسخ”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مرحله دیگری از طرح عملیاتی ذوالفقار و پاکسازی نقاط آلوده شاهین شهر با هدف پیشگیری از گسترش کانون های جرم، ارتقاء امنیت و رضایت شهروندان در تعدادی از محلات این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: مأموران این فرماندهی در اجرای این طرح موفق به شناسایی و دستگیری ۴ سارق و ۹ نفر خرده فروش مواد مخدر و کشف ۲ دستگاه خودروی مسروقه و ۵۶۰ گرم انواع مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: در این طرح همچنین تعداد ۱۵ نفر از معتادان متجاهر و پرخطر جمع آوری و جهت درمان به مراکز ترک اعتیاد شهرستان تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه داشتن شهری امن و عاری از جرم برازنده مردم خوب این شهرستان است خاطر نشان کرد: اجرای طرح های امنیت محله محور با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و کاهش جرائم و افزایش احساس امنیت و رضایت در بین مردم با جدیت از سوی پلیس در محلات مختلف شهرستان ادامه خواهد داشت و شهروندان نیز می توانند با ارائه هرگونه اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، پلیس را در این امر مهم یاری دهند.

 

 

کشف ۴۹ کیلو مواد مخدر در”شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا”از کشف ۴۹ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۴ متهم در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با مواد مخدر، حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک و جهت بررسی بیشترآن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف مقدار ۴۹ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک که داخل خودرو جاساز شده بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به این که در این عملیات ۴ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند بر برخورد همه جانبه و قاطع پلیس با سوداگران مرگ تأکید و از شهروندان خواست هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید و فروش و نگهداری مواد مخدر را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

کشف سلاح شکاری غیر مجاز در”خوانسار

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”خوانسار”از کشف یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز و دستگیری یک متهم در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”علی سبحانی”در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای طرح برخورد با نگهدارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز و پیرو اخبار واصله مبنی بر اینکه فردی در این شهرستان اقدام به نگهداری سلاح غیرمجاز می کند، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی از درستی اخبار اطمینان حاصل کرده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل اعزام و در عملیاتی ضربتی یک متهم را در این رابطه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان موفق به کشف یک قبضه اسلحه جنگی و ۷ فشنگ مربوطه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های پلیس در برخورد با جرایم خشن، جمع آوری سلاح و مهمات غیر مجاز است که ضمن برنامه ریزی و اقدامات قاطع در این خصوص از شهروندان نیز می خواهیم هرگونه اخبار واطلاعات در رابطه با قاچاق،حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیر مجاز را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

کشف محموله قاچاق در”نایین

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”نایین”از کشف ۲ میلیارد و۳۷۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بازرسی مأموران این فرمانده از ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری خبرداد.

سرهنگ دوم”هادی کیان مهر”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نایین در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو های عبوری به ۲ دستگاه اتوبوس مشکوک و جهت بررسی آن ها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو ها پرداخته و موفق به کشف محموله کالای قاچاق شامل ۱۴۸ جفت کفش، ۴۷۵ ثوب انواع لباس و ۴دستگاه چرخ خیاطی خارجی که همگی فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین با بیان این که کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه را ۲ میلیارد و۳۷۰ میلیون ریال برآورد کردند تصریح کرد: در این رابطه ۴متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان بر مقابله همه جانبه پلیس با قاچاق کالا و ارز تأکید و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا