اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

اخبار و حوادث پلیسی روز استان اصفهان / از کشفیات پلیس تا مراقب آگهی های استحخدام باشید

“محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر بیان داشت: در پی کمبود برخی لوازم یدکی خودرو و به وجود آمدن نوسانات قیمت این لوازم در بازار، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان مقابله جدی با محتکران این کالاها را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات هوشمندانه از احتکار این قطعات توسط یکی از شرکت های خصوصی مطلع و بلافاصله طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه بازرسان و کارشناسان اداره صنعت،معدن وتجارت استان به محل اعزام و از ۵ انبار متعلق به این شرکت که در آن لوازم یدکی خودرو نگهداری می شد، بازدید کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در بررسی ها و استعلام های صورت گرفته از سازمان صنعت، معدن و تجارت مشخص شد آمار کالاهای موجود در سامانه جامع انبارها ثبت نشده و طی ماه های اخیر هم هیچ نوع خروجی از این انبارها صورت نگرفته است که با استناد به اطلاعات و مستندات به دست آمده محرز شدن جرم احتکار کالا توسط شرکت مزبور برای ماموران محرز شد.
سرهنگ هاشمی فر با بیان اینکه ارزش محتویات داخل انبارها توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۴۵ میلیارد ریال تخمین زده شده است از پلمب انبارها و ساختمان شرکت مذکور با حکم مقام قضائی خبر داد و گفت: مالک اصلی این شرکت دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.
وی احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم توسط افراد سودجو و منفعت طلب که باعث بروز مشکلات عدیده در زندگی مردم می شود را گناهی نابخشودنی توصیف کرد و گفت: نیروی انتظامی مصمم به برخورد با محتکران کالا و مفسدان اقتصادی است و اجازه نخواهد داد عده ای فرصت طلب و سودجو در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کنند.
این مقام انتظامی گفت: از شهروندان می خواهم، هرگونه اطلاعاتی در خصوص احتکار کالا را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند و مطمئن باشند که پلیس در این حوزه به صورت جدی ورود پیدا کرده و با هماهنگی دستگاه قضائی، محتکران و مفسدان اقتصادی را دستگیر و به سزای عمل خود می رساند.#

**تولید ارز دیجیتال در زیر زمین
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۴۳ دستگاه ماینر قاچاق و دستگیری فردی که در زیر زمین منزل مسکونی خود اقدام به تولید غیرمجاز ارز دیجیتال می کرد، خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و پاک سازی نقاط آلوده از وجود افراد مجرم و خلافکار طرح یک روزه امنیت محله محور توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان در یکی از محله های این شهر اجرا شد .
وی افزود: در این طرح ماموران پس از اطلاع از تولید غیر مجاز ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی طی هماهنگی با مقام قضائی وارد عمل شده و در بازرسی از زیر زمین این منزل ۴۳ دستگاه ماینر قاچاق را کشف و یک نفر را در این رابطه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه ارزش ماینرهای مکشوفه برابر ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال است گفت: مالک این ماینر ها برای تولید ارز دیجیتال به صورت غیر مجاز و بدون مجوز از برق شهری استفاده می کرده است که این کار مشکلاتی را برای دیگر شهروندان و ضرور زیان به اداره برق منطقه بوجود می آورد.
سرهنگ بساطی ، دستگیری ۳ سارق منزل و مغازه ، ۲۶ فروشنده مواد مخدر ، ۵ معتاد دستگاه خودرو ، کشف ۲ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک و هروئین و ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را از دیگر دستاوردهای اجرای طرح مذکور عنوان و اظهار داشت: طرح های امنیت محله محور پس از درخواست مردمی و بررسی های میدانی پلیس با هماهنگی دستگاه قضائی و همکاری دیگر دستگاه ها به اجرا گذاشته می شوند و در این خصوص از مردم می خواهیم که هرگونه اخبار و گزارش از اقدامات مشکوک و مجرمانه در محله خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

**کشف بیش از ۷تُن آرد در یک منزل
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان چادگان از کشف ۷ تُن و۲۰۰ کیلو آرد یارانه ای به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال طی بازرسی از یک منزل در عملیات ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “ولی اروجی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان چادگان با اشرافیت و هوشمندی خود مطلع شدند فردی آرد یارانه ای را از مبادی غیر قانونی وغیر مجاز تهیه کرده و سپس نان های پخته شده با این آردها را با قیمت آزاد به فروش می رساند.
وی افزود: ماموران پس از دریافت اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از منزل فرد مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۱۴۴ کیسه به وزن ۷ تُن و ۲۰۰ کیلو آرد خارجی قاچاق کشف شد
فرمانده انتظامی شهرستان چادگان ارزش آرد های مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متهم اصلی این پرونده دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
سرهنگ اروجی با بیان اینکه آرد یارانه ای فقط در اختیار متصدیان نانوایی آن هم با مجوز قانونی قرار می گیرد و آنها نیز موظف هستند تا نان را با نرخ مصوب به فروش برسانند اظهار داشت: تلاش برای پی بردن به راه تامین این کالای قاچاق و دست اندر کارانی که در این مسیر انحرافی دخالت دارند ادامه دارد.

**دستگیری سارقان تابلوی ادارات در “تیران وکرون”
گروه استان ها- اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون ازدستگیری ۲ سارق تابلوی ادارات در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون و اعتراف آنان به ۱۱ فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ “یوسف بهرام پور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: درپی وقوع چندین فقره سرقت تابلوی مربوط به تعدادی از ادارات دولتی در این شهرستان موضوع به صورت ویژه دردستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی های میدانی و انجام یک سری اقدامات تخصصی و استفاده ازشیوه وشگردهای خاص پلیسی هویت ۲ نفر که در این سرقت ها دست داشتند را به دست آورده و پس از شناسایی مخفیگاه آنان طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی این سارقان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به معتاد بودن سارقان، انگیزه این افراد را تامین هزینه مواد مصرفی خود از راه سرقت و فروش تابلوها به ضایعاتی ها عنوان کرد و گفت: متهمان در اعترافات خود به ۱۱ فقره سرقت تابلوهای ادارات اقرار کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و افراد مذکور برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

**کشف حشیش از کوله یک مسافر اتوبوس
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۱۲ کیلوگرم حشیش در بازرسی از کوله همراه مسافر یک دستگاه اتوبوس مسافربری خبر داد.
سرهنگ” صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران ایست گاه ایست و بازرسی شهید” امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از استان های جنوبی کشور به سمت استان مرکزی در حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی های بیشتر به پارکینگ ایستگاه منتقل کردند.
وی با اشاره به مشکوک شدن سگ مواد یاب این ایستگاه به کوله همراه یکی از مسافران گفت: در بازرسی از کوله این مسافر ۱۲ کیلو حشیش کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به دستگیری متهم و تحویل وی به مراجع قضائی اظهار داشت: با هوشیاری بالای ماموران و استفاده از تجهیزات هوشمند پلیسی مجرمان ، قاچاقچیان و سوداگران مرگ دیگر در امان نیستند و دیگر راه بجایی نمی برند.

**توقیف ۲ تُن فراورده دامی قاچاق در “فریدن”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان فریدن، از توقیف ۲ تُن فراورده دامی خارجی قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” مختار بهارلو” در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان فریدن در راستای مبارزه با قاچاق کالا حین کنترل هوشمندانه خودروهای عبوری در سه راهی پلیس راه “دامنه” به یک دستگاه خودروی وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی با بیان اینکه راننده خودرو فاقد هرگونه مجوز قانونی برای حمل کالای خود بود گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی قسمت بار خودرو را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این عملیات ۲ تُن کنجاله سویای دامی قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدن با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله مکشوفه را ۳۰۰ میلیون ریال ارزیابی کردند اظهار داشت: راننده خودرو دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**موتورسیکلتی که راکب خود را به کام مرگ کشاند
گروه استان ها _ اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان از مرگ دلخراش راکب موتور سیکلت و مصدوم شدن ۲ سرنشین آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “محمد رضا محمدی” در تشریح این خبر بیان داشت: با کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ، مبنی بر واژگونی یک موتور سیکلت در اتوبان “صیاد شیرازی” مامواران به همراه عوامل امدادی جهت بررسی موضوع اعزام شدند.
وی افزود: بعد از بررسی کارشناسان مشخص شد موتور سیکلت به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه از مسیر خود منحرف و واژگون شده است.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه راکب موتور سیکلت به علت شدت جراحات واره در دم فوت و ۲ سرنشین به وسیله عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند بیان داشت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی ضامن سلامت رانندگان موتور سیکلت است.

**دستگیری سوادگر مرگ در” اصفهان”
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۸۹ کیلو مواد مخدر در یک عملیات پلیسی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ غلامحسین “صفری” در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی مطلع شدند خودرویی در محور مواصلاتی شرق اصفهان حامل بار مواد افیونی است.
وی افزود : با هماهنگی های انجام شده و با تعقیب و مراقبت خودروی مذکور را توقیف و در بازرسی انجام شده ۸۹کیلو ۳۵۰گرم مواد افیونی از نوع تریاک را کشف و در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و جهت مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شد.
این مقام انتظامی عنوان کرد: پلیس با سوداگران مرگ در هرجای کشور مبارزه می کند و از شهروندان خواست هر گونه اخبار مربوطه را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**اعمال قانون خودروهایی که تردد شبانه دارند
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اعمال قانون بیش از ۳هزار و ۴۰۰ خودرو طی شب گذشته در کلانشهر اصفهان خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان کرد: فقط طی شب گذشته بیش از ۳ هزار خودرو در کلانشهر اصفهان به علت نقض محدودیت تردد شبانه اعمال قانون شدند.
وی ادامه داد: ضمن تشکر و قدردانی از همکاری مردم با فرهنگ اصفهان، با توجه به وضعیت خاص کنونی ممنوعیت تردد خودروها تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: محدودیت تردد خودروها از ساعت ۹ شب الی ۴ صبح می باشد و هر گونه تغییر وضعیت پس از جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.

**محموله لوازم خانگی قاچاق به مقصد نرسید
گروه استان ها_ اصفهان _فرمانده انتظامی شهرستان” نایین” از توقیف کالای قاچاق به ارزش ۶۵۰ میلیون ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرگرد “کیان مهر” در تشریح این خبر گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت حین کنترل محور مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده که از استان های جنوبی در حال تردد بود مشکوک و دستور توقیف دادند.
وی افزود: با هماهنگی های انجام شده و بازرسی دقیق تعدادی کالای قاچاق شامل دستگاه ماشین ظرفشوئی ، کولر گازی ، باطری ۱۲ ولتی بدون هیچ گونه مدرک گمرکی کشف و یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده جهت مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی داده شد.
این مقام انتظامی به اشاره به اینکه ارزش اقلام کشف شده طبق نظر کارشناسان ۶۵۰میلیون ریال می باشد بیان کرد: پلیس با تمام توان در برابر این پدیده شوم اقتصادی ایستاده است و از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق ، را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**جاساز ۲۴ کیلو تریاک در صندلی پژو پارس
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۲۴ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که به طور حرفه ای در صندلی پژوپارس جاساز شده بود خبر داد.
سرهنگ ” غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند مقداری مواد مخدر در یک پژو پارس جاساز شده که وارد عمل شدند.
وی افزود: خودروی مورد نظر در یکی از خیابان های شهر اصفهان شناسایی و از آن بازرسی شد که ۲۴ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که در صندلی عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان ادامه داد: دراین خصوص یک نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
سرهنگ صفری خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**کلاهبرداری از افراد جویای کار با شگرد بسته بندی محصولات در منزل
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتای استان از شناسایی فردی که با درج آگهی استخدام کار در منزل در سایت دیوار از افراد متقاضی کلاهبرداری می کرد، خبر داد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط خانم جوان به این پلیس مبنی اینکه با مشاهده آگهی استخدام کار در منزل با آگهی دهنده تماس و مبلغ ۳ میلیون ریال بابت تامین مواد اولیه و دستگاه بسته بندی پرداخت و پس از آن پاسخگوی تماس نبوده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: بنا به اظهار شاکی پس از جلب اعتماد و ارائه پیشنهادات فریبنده مبلغ دریافتی بابت تهیه مواد اولیه و دستگاه بسته بندی از وی اخذ و قرار بود پس از تولید محصول در حقوق اولین ماه به وی عودت داده شود.
رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان، متهم شناسایی و ضمن اقرار به جرم خود اظهار داشت که با هدف کسب منافع مالی اقدام به انتشار آگهی های جعلی کار در منزل جهت بسته بندی محصولات کردم و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضیان، تلفن همراه خود را از دسترس خارج می کردم.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان و بخصوص افراد جویای کار توصیه کرد: شهروندان مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود باشند، سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا