اخبار استان هاحوادثحوادث پلیسشهر و جامعه

حوادث پلیسی روز استان اصفهان

سرهنگ” محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص رفع موانع تولید و حمایت از تولید کنندگان داخلی طرح مبارزه با قاچاق کالا با اولویت کالاهای گمرکی و ترانزیتی در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران در این طرح که به مدت ۲ روز انجام شد حین کنترل و رصد هوشمندانه خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان به ۳ دستگاه کامیون و ۱۱ خودروی شوتی مشکوک و در بازرسی دقیق صورت گرفته از آنها انواع کالاهای خارجی قاچاق را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان محموله های مکشوفه در این طرح را شامل روغن خوراکی، انواع ابزار آلات صنعتی، دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، انواع لوازم یدکی خودرو، پوشاک،کیف و کفش، لوازم جانبی تلفن همراه، تجهیزات رایانه ای، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، سیگار و لوازم خانگی عنوان کرد.

هاشمی فر با بیان اینکه ارزش این محموله ها برابر اعلام کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۲۷ میلیارد ریال است از دستگیری ۴۶ نفر در این رابطه خبر داد و گفت: متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.#

**کشف ۱۶۳ کیلو مواد افیونی در یک عملیات پلیسی
گروه استان ها _ اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۶۳ کیلو تریاک و دستگیری ۳ سوداگر مرگ در عملیات ماموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین کنترل و رصد هوشمندانه خودروهای عبوری در محور مواصلاتی جنوب استان به ۲ دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ و پژو پارس مشکوک و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی های لازم از خودروهای مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات از خودروی پژو ۴۰۵، ۹۰ کیلو و از خودروی پژو پارس ۷۳ کیلو تریاک کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در این عملیات در مجموع ۱۶۳ کیلو تریاک کشف شده است از دستگیری ۳ سوداگر مرگ خبر داد و گفت: قاچاقچیان این مقدار مواد افیونی را از مرزهای جنوب شرقی بارگیری کرده و قصد انتقال آن به مرکز کشور را داشتند که با اقدام هوشمندانه ماموران پلیس استان در نقشه خود ناکام شدند.#

**تمدید یک هفته ای لغو طرح زوج و فرد در کلانشهر اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از تمدید لغو اجرای طرح زوج و فرد به مدت یک هفته دیگر تا ۲۵ اردیبهشت ماه خبر داد.

سرهنگ” محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با بیماری همه گیر کرونا لغو اجرای طرح زوج و فرد در کلانشهر اصفهان به مدت یک هفته دیگر تا ۲۵ اردیبهشت ماه تمدید شد.

وی افزود: این تصمیم با توجه به تمدید یک هفته ای محدودیت های کرونایی در شهر های با وضعیت نارنجی به منظور رفاه حال شهروندان و جلوگیری از انتقال بیماری کرونا گرفته شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان اظهار داشت: با این حال به شهروندان توصیه می کنیم به منظور حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان از انجام هرگونه سفرهای درونشهری غیر ضروری پرهیز کنند.

**برخورد سواری پراید با ۲ عابر پیاده
گروه استان ها_ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از حادثه تصادف دلخراش یک دستگاه خودروی سواری پراید با ۲ عابری که در حال چیدن توت از درختان حاشیه خیابان جی بودند خبر داد.

سرهنگ” محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان در پی اطلاع از وقوع یک مورد تصادف فوتی در خیابان جی شرقی بلافاصله در محل حادثه حاضرشدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد ۲ نفر عابر پیاده در حال چیدن توت از درختان حاشیه خیابان بودند که یک دستگاه خودروی سواری پراید حین عبور از این خیابان با آنها برخورد می کند که در اثر شدت تصادف یکی از عابران در صحنه جان باخته و فرد دیگر نیز به شدت مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی علت تصادف را عدم کنترل خودرو توسط راننده سواری پراید ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد و اظهار داشت: رانندگان می بایست هنگام عبور از خیابان به حضور عابران پیاده دقت کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

مقام انتظامی با بیان اینکه وجود درختان توت در حاشیه بلوارها و خیابان ها باعث شده که در این ایام عده ای از شهروندان برای چیدن توت در کنار خیابان ها ایستاده و به عبور و مرور خودروها بی توجه باشند گفت: برابر ماده ۲۱۵ قانون مقررات راهنمایی و رانندگی توقف عابران پیاده در حاشیه راه ها ممنوع است .

**ممنوعیت تردد بین شهرستان های استان اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به تمدید محدودیت های کرونایی در شهر های نارنجی و قرمز از ممنوعیت تردد بین شهرستان های استان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: برابر مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا محدودیت های ترافیکی در شهرهای قرمز و نارنجی برای یک هفته دیگر تمدید شدند.

وی افزود: براساس این مصوبه تردد خودروها بین شهرهای نارنجی به نارنجی، قرمز به قرمز، قرمز به نارنجی و بالعکس و حتی تردد از شهرهای نارنجی و قرمز به شهرهای زرد و سفید ممنوع است و رانندگان در صورت تخلف با جریمه های یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی مواجه خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان عنوان داشت: مصوبات از اوایل جلسات ستاد بر اساس همین قانون بوده است و در حال حاضر هم وضعیت شهرستان اصفهان نارنجی است و تردد خودروهای پلاک بومی شهرستان های استان به شهرستان اصفهان ممنوع است.

**سارق موتور کولرها در مبارکه دستگیر شد
گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه از دستگیری سارق موتور کولر از پشت بام منازل شهروندان و اعتراف وی به ۲۰فقره سرقت در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “رضامحمدی”، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتور کولر از پشت بام منازل مردم و شکایت مال باختگان موضوع دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه قرارگرفت.
وی افزود: کارآگاهان با بررسی صحنه های وقوع جرم و انجام یک سری تحقیقات میدانی و استفاده از کارهای هوشمندانه و پلیسی سرانجام هویت فردی که دارای چندین فقره سابقه سرقت بود و در این سرقت ها نیز دست داشت را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی وی را در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه خاطر نشان کرد: سارق موتور کولر ضمن اعتراف به ۲۰فقره سرقت، مالخر اموال مسروقه را هم معرفی کرد که این فرد نیز طی عملیات ماموران دستگیر و در بازرسی از محل وانبار مالخر مقادیر زیادی از این موتورهای کولر ها کشف شدند.

**کشف بیش از ۱۴۰ کیلو تریاک در نائین
گروه استان ها- فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف ۱۴۰کیلو و ۸۶۰ گرم تریاک و دستگیری ۶ سوداگر مرگ طی ۲ عملیات جداگانه توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرگرد “هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نائین حین کنترل بیابان اطراف ایستگاه ایست و بازرسی ، به ۲ دستگاه موتورسیکلت که در حال دور زدن ایستگاه بودند مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف شدن موتورسیکلت ها ماموران در بازرسی دقیق صورت گرفته مقدار ۷۸ کیلو و ۵۸۰ گرم را که راکبان موتورسیکلت ها آنها را داخل کوله پشتی های همراه خود حمل می کردند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین اظهار داشت: همچنین ماموران حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در این عملیات نیز طی بازرسی دقیق صورت گرفته ۶۲کیلو و ۲۸۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در کف صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف و ۲ سوداگر مرگ نیز دستگیر شدند.

سرگرد کیان مهر، با بیان اینکه در این ۲ عملیات مجموعاً ۱۴۰ کیلو و ۸۶۰ گرم تریاک کشف شده افزود: در این خصوص ۴ نفر دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

**استخراج ارز دیجیتال در انباری متروکه
گروه استان ها-اصفهان -فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف ۲۹ دستگاه ماینر خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال که از آنها برای استخراج ارز دیجیتال در یک انبار متروکه استفاده می شد خبر داد.

سرهنگ ستاد ایرج کاکاوند در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان فلاورجان در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال دریک انبار متروکه واقع در حاشیه شهر فلاورجان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از محل مذکور بازدید کردند و در نتیجه این عملیات ۲۹ دستگاه ماینر قاچاق که به صورت مخفیانه راه اندازی شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه ها را ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

**دستگیری قاچاقچیان هروئین در “خمینی شهر”
گروه استان ها- اصفهان– فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر و کشف یک کیلو گرم هروئین در بازرسی از مخفیگاه آنان طی عملیات ضربتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی خبر داد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با اشرافیت و هوشمندی خود از فعالیت گسترده دو نفر در زمینه قاچاق و توزیع مواد مخدر مطلع و بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از یک سری تحقیقات گسترده پلیسی مخفیگاه متهمان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنها را در یک اقدام ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان یک کیلو هروئین را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به تحویل متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی گفت: از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده موارد مشکوک و فعالیت سوداگران مرگ مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند تا با این گونه افراد برخورد قانونی شود.

***خطرهای رانندگی با سرعت بالاتر از حد مجاز
گروه اجتماعی _ اصفهان _ تردیدی وجود ندارد که سرعت های بالاتر انرژی اضافی یا ذخیره شده بیشتری را همراه دارند بنابر این انرژی ذخیره بیشتر به معنای نیروی در هم شکستن بیشتر در هنگام برخورد با مانع است.
رانندگی با سرعتی بالاتر از حد معقول، احتمال خطر را از دو جهت بیشتر می کند. اول اینکه زمان سرعت العمل شما را کم کرده و دوم، انرژیِ بیشتری را آزاد می کند. باید پرسید آیا این احتمالات ارزش گرفتار شدن را دارد؟
این قوانین مرتبط به علوم ریاضی و فیزیک هستند و شما نمی توانید آنهارا تغییر دهید. هر افزایشی در سرعت، توانایی ما را برای عکس العملِ به موقع، کاهش می دهد زیرا ممکن است مسافت زمان عکس العمل افزایش بیابد. زمان عکس العمل نرمال به طور متوسط بین ۷۵ صدم ثانیه تا ۱٫۵ ثانیه است.
میانگین مسافت عکس العمل در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت تقریبا ۳۵ متر می باشد و در سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت به بیش از ۴۵ متر یعنی حدوداً ۸ برابر طول اتومبیل است. این اعداد و ارقام شامل مسافت ترمز نبوده و فقط زمان عکس العمل است.
میانگین تفاوت مسافت عکس العمل از سرعت ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت حدود ۱۰ است. بنابر این اگر شما فقط به ترمز کردن اکتفا کنید، با این مسافت عکس العمل هر خطری که با آن رو به رو شوید، پیشاپیش مشکل جدی به حساب آمده و شما زمان کافی برای رد کردن آن و عکس العمل مناسب نخواهید داشت.
ملاحظه این مورد در شب به مراتب بیشتر است چراکه تاریکی، دید شما را محدود می سازد. زمانی که نور چراغ موقعیت خطر در جاده را نشان می دهد، اغلب فرصت اجتناب از آن را نمی دهد. کارشناسان معتقدند حتی سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت، سرعت بالایی برای حوادث شب در جاده های تاریک به شمار می آید.
اگر شما بتوانید سرعتی برای برخورد با یک دیوار آجری انتخاب کنید و تصوّر کنید که واقعاً قرار است به یکی برخورد کنید، آن وقت سرعت ۱۶ کیلومتر در ساعت را انتخاب می کنید یا ۱۶۰ را؟ تصمیم گیری اش سخت نیست چون سرعت های بالاتر انرژی اضافی یا ذخیره شده بیشتری را همراه دارند. انرژی ذخیره بیشتر به معنای نیروی در هم شکستن بیشتر در هنگام برخورد با مانع است.
با توجه به نکاتی که به آنها اشاره شد به رانندگان توصیه اکید می کنیم که بیایند از همین امروز سرعت گرفتن را کنار گذاشته و از سرعت مجاز و در برخی مواقع از سرعت مطمئنه استفاده کنند و مطمئن باشند که با این کار یکی از کارهایی که ممکن است برای آنها در رانندگی خطرآفرین باشد را حذف کرده اند و می توانند با آرامش و آسودگی بیشتر به رانندگی بپردازند.
تهیه و تنظیم: سرهنگ” اصغر زارع”، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا