اخبار استان هاتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری جشنواره «گل سرخ» در عید فطر/۲۰ هزار درختچه گل سرخ از چهارراه تختی تا دروازه شیراز کاشته می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد با اشاره به اینکه گل سرخ یا گل وَرد به زبان عربی از گل هایی است که ۱۵۰ گونه و حدود ۲۰ هزار رقم را در دنیا دارد، اظهار کرد: این گل بومی ایران است و در نواحی مرکزی رشد می کند چراکه انواع نسترن ها در ایران وجود دارد.
وی با بیان اینکه گل سرخ گل ملی ایران است و در ۱۰ کشور دنیا هم به همین عنوان شناخته شده است، گفت: در کتب قدیمی ما مدام صحبت از گل سرخ بوده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: در واقع گل سرخ نباید حتما رنگ قرمز داشته باشد چراکه منظور از گل سرخ همان گل رز است که ما در کشور و دنیا با رنگ های مختلف می بینیم.
وی با بیان اینکه در ایران هم نسترن ها به عنوان پایه های اصلی این گل به شمار می رود و روی پایه نسترن انواع رزهای پُرپَر پیوند می شود، گفت: بر همین اساس کاشت این گل تحت عنوان «جشنواره گل سرخ» در عید فطر انجام می شود و سعی کردیم رنگ قرمز این گل را در جشنواره قرار دهیم.
مرتضایی نژاد تصریح کرد: گل رز جزو گونه های درختچه ای بسیار مقاوم است و برخی از واریته ها مثل نسترن سفید که در شهر اصفهان دیده می شود دوام و عمر گل دهی بسیار طولانی دارد به طوریکه گل دهی از بهار آغاز می شود و تا زمستان پایه ها پر از گل است.
وی افزود: در این جشنواره گونه رزی که پیش بینی شده به صورت باکس داخل گلدان قرار گرفته و از چهارراه تختی تا دروازه شیراز در خیابان های چهارباغ پایین، چهارباغ عباسی و نیز چهارباغ بالا کار می شود؛ البته در مناطق دیگر هم به صورت موردی رز هفت رنگ کاشته شده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در این جشنواره فقط در یک محور ۲۰ هزار درختچه گل رز متمرکز شده قرار دارد تا علاوه بر زیبایی و نشاط شهر، این گونه گل به شهروندان هم معرفی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا