اخبار استان هاتیتر دوشهر و جامعه

۳ درصد از برق شهرداری تا پایان سال از نیروگاه های خورشیدی تامین می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین امیری با اشاره به قدردانی استاندار اصفهان از مجموعه مدیریت شهری اصفهان برای تامین برق پایدار برای شهر اصفهان، مدیریت بار و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق با استفاده از اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری اظهار کرد: مجموعه اقدامات شهرداری در این مدت توانسته است، منجر به تامین انرژی پایدار به ویژه در ایام مبارزه با بیماری کرونا شود.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان از نظر شرکت توزیع برق توانست با انجام اقدامات ضروری در سطح کلانشهر اصفهان، ضمن فرهنگ سازی مدیریت مصرف برای عموم شهروندان، مصرف انرژی را مدیریت کرده و از ایجاد ناپایداری در شبکه برق و قطعی در فصل زمستان جلوگیری کند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به لزوم سیاست گذاری و برنامه ریزی منسجم و اجرای اقدامات موثر در بهینه سازی مصرف انرژی همچنین همسویی با اهداف اقتصاد مقاومتی و دستورالعمل های وزارت نیرو اجرای عملیاتی همچون اصلاح تعرفه خرید انرژی، تناسب دیماندی قراردادی و مصرفی، افزایش بهره وری و نگهداری تاسیسات و تجهیزات شهری، بررسی حقوقی و مالکی اشتراکات، استفاده از فناوری های نوین در بهینه سازی نقاط پر مصرف و انتشار تراز انرژی مصرفی برای اولین بار اقدام شد.

وی افزود: نتیجه این اقدامات منجر به کاهش قیمت تمام شده بهای برق مصرفی در ارائه خدمات به شهروندان و ایجاد روند مثبت رقابتی بین مناطق در کاهش هزینه ها و در حقیقت اداره ارزان شهر با کیفیت مطلوب در این بخش بوده است.
*کاهش ۱۸ درصدی مصرف برق
امیری با بیان اینکه شهرداری اصفهان توانست با توسعه بیش از ۱۰ درصدی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال کاهش مصرف برق در سال ۹۹ را نسبت به سال ۹۶ به حدود ۱۸ درصد برساند، افزود: همچنین با توسعه نیروگاه های فتوولتائیک شهرداری، تا پایان مهرماه ۹۹ میزان تولید انرژی در این بخش به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلووات ساعت رسید.

وی گفت: شهرداری اصفهان در نظر دارد تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود سه درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه های خورشیدی تامین کند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دیزل ژنراتورهای موجود در شهرداری اصفهان از دیگر دلایل کاهش مصرف انرژی در این نهاد بوده است به طوریکه ظرفیت دیزل ژنراتورها به بیش از ۳ مگاوات رسیده است.
وی بیان کرد: رصد یک هزار و ۸۰۰ اشتراک برق مربوط به سازمان ها، مناطق پانزده گانه و ناژوان و اجرای دقیق دستورالعمل های پیک سایی وزارت نیرو و همکاری مستمر با شرکت توزیع برق شهرستان و برق منطقه ای از دیگر فعالیت های عملی شهرداری برای کاهش مصرف انرژی و تامین برق پایدار بوده است.

*مانور آمادگی برای کنترل و مدیریت احتمالی کمبود برق در شهرداری
امیری همچنین با اشاره به برگزاری مانور آمادگی برای کنترل و مدیریت احتمالی کمبود برق در چهارماهه اول امسال از خرداد تا پایان شهریورماه سال جاری برای مناطق و سازمان‌های شهرداری، اظهار کرد: هدف از برگزاری مانور آمادگی برای کنترل و مدیریت احتمالی کمبود برق در شهرداری اصفهان که همزمان با روز بهینه سازی مصرف انرژی برگزار می‌شود، ایجاد آمادگی برای مناطق و سازمان‌ها در خصوص کاهش پیک بار شبکه برق و همراهی و همگامی با شهروندان برای تأمین برق پایدار در کلانشهر اصفهان است.

وی ادامه داد: در این مانور مجموعه اداره خدمات شهری مناطق پانزده گانه حضور خواهند داشت تا با محوریت واحد بهینه‌سازی هر منطقه، اقدامات لازم در خصوص کاهش بار مصرفی در زمان مانور انجام شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: مانور آمادگی برای کنترل و مدیریت احتمالی کمبود برق در ۴۰۰ ساختمان اداری مناطق ۱۵ گانه شهرداری و مدیریت ناژوان و دفتر مرکزی سازمان‌های شهرداری برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا