شهر و جامعهعناوین اخبار

ناجی دختر بچه ۹ ساله/بیش از ۱۱۰ کیلو تریاک در عملیات یگان تکاوری اصفهان کشف شد/دستگیری یکی از عوامل تخریب مرکز مخابرات اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “علی جعفری نژاد” در جزئیات این خبر  گفت: در پی اجرای طرح انتظامی استقرار صبحگاهی پلیس در حاشیه مدارس، ستوان سوم وظیفه “فواکهی” متوجه برخورد یک دستگاه موتور سیکلت با یک دختر بچه ۹ ساله که در حال حرکت به سمت مدرسه بود، شده و به سرعت  بالای سر وی حاضر می شود.

وی با بیان اینکه براثر شدت ضربه وارد آمده بر سر این دختر، علائم حیاتی از قبیل ضربان قلب و تنفس وی قطع شده و هوشیاری خود را از دست داده، گفت: مامور وظیفه شناس پلیس بلافاصله عملیات احیا شامل ماساژ قلبی وتنفس مصنوعی را انجام و با تلاش فراوان موفق به بازگرداندن ضربان قلب و تنفس منظم مصدوم می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” گفت: پس از آن عوامل اورژانس در محل حاضر شده و مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند که بعد از گذشت چند روز بحمد الله این دختربچه امروز بهبودی کامل خود را به دست آورده است.

سرهنگ جعفری نژاد با اشاره به بازتاب عمل این سرباز وطن و مامور وظیفه شناس، گفت: عمل انسان دوستانه وخداپسندانه سرباز نیروی انتظامی موجب موجی از خوشحالی خانواده دختر بچه و قدردانی شهروندان شد.

این مقام انتظامی در پایان گفت: فرماندهی انتظامی شهرستان “خمینی شهر” قدردان زحمات این مامور وظیفه شناس و همه سربازان وطن در جای جای میهن عزیزمان است.#

مرگ نوجوان ۱۰ ساله درتصادف پژو و وانت پیکان

گروه استان ها_ اصفهان _ بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ با یک دستگاه وانت پیکان در محور کنار گذر راه آهن یک نوجوان ۱۰ ساله جان خود را از دست داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” در تشریح این خبر گفت : در پی اعلام وقوع تصادف بین یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ با یک دستگاه خودروی وانت پیکان در محور کنار گذر راه آهن بلافاصله عوامل گشت پلیس راه اصفهان- شیراز به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ پورقیصری در ادامه گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد خودروی سواری پژو ۴۰۵ در محور مذکور در حال حرکت بود که با یک دستگاه وانت پیکان برخورد می کند و در اثر این حادثه سرنشین وانت پیکان که نوجوانی ۱۰ ساله بود به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست می دهد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان علت حادثه را برابر اعلام کارشناسان تصادفات این پلیس عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه از سوی خودروی سواری پژو ۴۰۵ عنوان کرد.

مصالحه ۸۰ درصدی پرونده های قضایی در کلانتری های “کاشان

گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ” کاشان ” از مصالحه ۸۰ درصدی پرونده های قضایی در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری های این شهرستان ، طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

سرهنگ ” علی قربانی ”  با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: براساس آمارهای به دست آمده طی مدت ۹ ماهه سال جاری ۸۰ درصد از پرونده های قضایی توسط واحدها و دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری های این فرماندهی به مصالحه ختم شده است.

وی افزود: موضوعات ارجاع شده به این دفاتر بیشتر در زمینه مشکلات خانوادگی ، روانشناختی، حقوقی ، نزاع و درگیری ، مشکلات فردی و انتظامی بوده که به همت کارشناسان متخصص و مجرب این دفاتر حل و فصل و از ارجاع به محاکم قضائی جلوگیری به عمل آمده است.

” سرهنگ قربانی ” در ادامه خاطرنشان کرد : کاهش تشکیل پرونده های قضایی ، حذف ماموریت های غیر ضروری و توانمند شدن خانواده ها از جمله تاثیرات مهم عملکرد واحدهای مشاوره پلیس به شمار می آید .

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان گفت: همچنین در این مدت ۱۰۲ جلسه مشاوره فعال در سطح مدارس ، مساجد و محلات و تعداد ۵ کارگاه آموزشی و نشست برون سازمانی توسط مشاورین کلانتری ها نیز برگزار شده که با استقبال گروه های مردمی مواجه بوده است .

این مقام انتظامی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن مجید در آیاتی مانند ” وشاورهم فی الامر ” و همچنین آیه مقدس ” و امرهم شوری بینهم ” به اهمیت مشاوره در جوامع مسلمین اشاره فرموده که این امر بیانگر نیاز مشاوره در تمام زمان ها و مکان ها می باشد پس می توان گفت که مشاوره و نیاز به مشاوری متخصص و کارآزموده از نیازهای اساسی و پایه ای جوامع امروزی می باشد .

بیش از ۱۱۰ کیلو تریاک در عملیات یگان تکاوری اصفهان کشف شد

گروه استان ها_ اصفهان _ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۱۰ کیلو و ۷۰۰گرم ماده مخدر تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “علی ملکی آهنگران” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان طی یک عملیات ویژه حین کنترل و رصد حوزه ماموریتی خود در حاشیه یکی از محورهای مواصلاتی، یک دستگاه خودروی سواری سمند را  متوقف و یک نفر که به صورت پیاده در حرکت بود را دستگیر کردند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: ماموران در این عملیات در بازرسی از خودروی سواری سمند مقدار ۹۱ کیلو و ۷۰۰ گرم و در بازرسی از بار فرد پیاده نیز مقدار ۱۹ کیلو گرم ماده مخدر تریاک را کشف کردند.

سرهنگ ملکی آهنگران، از دستگیری ۲ سوداگر مرگ در این عملیات و تحویل آن ها به مراجع قضائی خبر داد و گفت: یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان یکی از یگان های موفق این فرماندهی محسوب می شود که با کنترل و رصد هوشمندانه حوزه ماموریتی خود در مناطق کویری و بیابانی  توانسته به توفیقات بسیار خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و قاچاق کالا دست یابد.

توقیف لوازم خانگی قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف یک محموله لوازم خانگی خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” با اعلام این خبر گفت: ماموران کلانتری ملک شهر در راستای مبارزه با قاچاق کالا از دپو انواع کالای خارجی قاچاق در یک انبار تخلیه بار مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی محل مذکور را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این عملیات ۲۸۸ دستگاه انواع لوازم خانگی، ۷ کارتن سرویس کارد آشپزخانه و ۱۵۱ کارتن سرویس انواع بلوریجات که همگی فاقد مدارک هرگونه مدارک معتبر گمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی محموله مکشوفه را ۳ میلیارد ریال عنوان کردند گفت: در این رابطه ۵ نفر دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

سرهنگ “خدادوست” در پایان خاطرنشان کرد :با توجه به این که قاچاق کالا موجب از بین رفتن تولیدات داخلی شده و به سلامت جامعه آسیب می رساند از شهروندان می خواهیم گزارش های میدانی خود از فعالیت افراد متخلف در زمینه تهیه و توزیع کالاهای خارجی قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع ماموران پلیس برسانند.#

دستگیری یکی از عوامل تخریب مرکز مخابرات اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری یکی از عوامل اصلی تخریب یکی از مراکز مخابرات شهر “اصفهان” در حوادث آبان ماه خبر داد.

سرهنگ محمد “حسن اسماعیلی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از اجرای طرح سهمیه و افزایش قیمت بنزین، عده ای از افراد شرور و معاند با سؤاستفاده از این موقعیت اقدام به تشویق مردم به تجمعات اعتراضی غیر قانونی و تخریب اماکن و تأسیسات مختلف کردند که بلافاصله پس از جدا شدن مردم از صف این عده، شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در همین رابطه ماموران پلیس امنیت عمومی استان اصفهان با به کارگیری یک سری اقدامات اطلاعاتی و رصد دقیق پلیسی موفق شدند یکی از عوامل تخریب ساختمان و تجهیزات یکی از مراکز مخابرات شهر “اصفهان” را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت: فرد مذکور پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به اقدامات مجرمانه خود اقرار کرد که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ اسماعیلی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری عوامل اصلی و پشت پرده اغتشاشات اخیر همچنان ادامه دارد عنوان کرد: نیروی انتظامی قاطعانه با هنجارشکنان و کسانی که با اقدامات شرارت آمیز خود نظم و آسایش مردم را به هم بریزند مقابله می کند و اجازه نا امنی به هیچ کس و هیچ گروهی را نخواهد داد.#

دستگیری سارقان خودروی میلیاردی در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف یک دستگاه خودروی میلیاردی مسروقه و دستگیری دو سارقی که در حال پرسه زنی با آن بودند خبر داد.

“سرهنگ محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت خودروی وی، موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات در این زمینه در حال انجام بود که مأموران کلانتری ۱۴ حین گشت زنی در حوزه ماموریتی خود متوجه رفتار مشکوک یک خودروی سواری جوک نیسان می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان بیان کرد: ماموران پس از استعلام های لازم در می یابند که خودروی مذکور مسروقه بوده و ۲ روز پیش در یکی از مناطق شهر اصفهان به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش قیمتی خودروی مذکور برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال است گفت: ماموران بلافاصله این خودرو را متوقف و ۲ سرنشین آن را نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به سرعت عمل و هوشیاری ماموران گشت انتظامی از مردم خواست ، هر گونه موارد مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری توزیع کننده مواد مخدر با ۱۲ کیلوگرم تریاک

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری یک توزیع کننده مواد مخدر و کشف ۱۲ کیلو گرم تریاک توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست”در تشریح این خبر، اظهار داشت:ماموران این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در زمینه توزیع مواد مخدر رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پس از کسب اطمینان از درستی موضوع با اخذ مجوز از مقام قضایی به همراه ماموران پلیس مواد مخدر از منزل وی بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه مقدار ۱۲ کیلو گرم ماده مخدر تریاک و تعدادی آلات وادوات استعمال آن کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت:در این عملیات عامل اصلی توزیع مواد مخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “خدادوست” در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندان می خواهیم در صورت اطلاع از فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه توزیع انواع موادمخدر، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام نمایند.

کشف بیش از ۱۹ کیلوگرم تریاک از خودروی پراید

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان از ۱۹ کیلوو ۷۵۰ گرم ماده مخدر تریاک توسط مموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان شهرضا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” عزیزاله سپهوند” اظهار داشت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان شهرضا طی عملیاتی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو با هماهنگی مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در این عملیات مقدار ۱۹ کیلو و ۷۵۰ گرم ماده مخدر تریاک کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا