بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

شاخص بازار سهام هنوز با ثبات نیست

رضا اخلاق پور هر چند قیمت ها در بسیاری از نمادهای بورس به لحاظ بنیادی جذاب هستند و به طور منطقی در چنین شرایطی باید تقاضا برای خرید سهام افزایش یابد اما نکته مهم این است که هنوز سهامداران و فعالان بازار باری سرمایه گذاری در بورس با تردید هایی مواجه هستند .بودجه سال آینده . افزایش هزینه های حامل های انرژی از سال آینده که می تواند بر سودآوری برخی نمادهای صنعتی تاثیر منفی داشته باشد. نامشخص بودن نتیجه مذاکرات هسته ای ، نوسان های نرخ ارز ، حذف احتمالی ارز ۴۲۰۰از سال آینده ، تغییر در نرخ مالیات شرکت ها ی بورسی، عدم ثبات در بخشنام ه های بورسی و دامنه نوسان بازار ، برخی از تردیدهاو ریسک هایی است که سهامداران و سرمایه گذاران در بازار سرمایه مواجه هستند.
بررسی معاملات سهام در روز های اخیر نشان می دهد که معامله گران حقیقی بیش از حقوقی ها بازیگران سهام هستند . چرا که بررسی تحلیل های تکنیکال هنوز نشان می دهد که بسیارری از نمادهای بازار علی رغم ارزنده بودن اما از ثبات برخوردار نیستند و احتمال کاهش بیشتر قیمت ها در آنها وجود دارد . موضوعی که باعث شده تا سرمایه گذاران حرفه ای در حال حاضرتنها مناظر گر بازار باشند.

در مجموع در حال حاضر که کلیت بازار با ریسک و ابهام های مختلفی مواجه است و بررسی تکنیکال سهام نیز نشان می دهد که بسیاری از نمادهای بازار به ثبات قیمتی نرسیده اند لازم است تا فعالان بازار با بررسی دقیق نمادهای مورد نظر برای سرمایه گذاری از لحاظ بنیادی و تکنیکال و همچنین توجه به گزارش های نه ماهه پیشروی شرکت ها و بررسی عوامل تاثیر گذار بر روند سودآوری آنها نسبت به ارزیابی سهام ها وتعیین زمان ورود و خروج مناسب برای سرمایه گذاری در سهام اقدامنمایند و بر اساس آن در بورس سرمایه گذاری کنند تا بتوانند سود مطلوبی از این بازار پرریسک که نیاز به دانش و تجربه دارد بهره مند شوند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا