اخبار استان هاتیتر دوعناوین اخبار

دستگاه حفاری تونل خط دو مترو اصفهان به ایستگاه لاله رسید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدرضا هاشمی بنکدار ادامه داد: تاکنون ۳۴ درصد از کل سازه و ساختار خط ۲ متروی طی دو سال و نیم گذشته تکمیل شده است که این اقدام برای اصفهان یک برند و رکورد کشوری است و امیدواریم، بتوانیم در این دوره مدیریت شهری، عملیات احداث خط ۲ مترو را تکمیل کنیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، دستگاه حفار (تی بی ام) تونل شرقی خط دو قطار شهری اصفهان از جبهه شمال شرقی به ایستگاه لاله رسید.
*ساخت ۵ ایستگاه جبهه غربی مترو آغاز شده است
وی با بیان اینکه ایستگاه‌های شاهد و میدان قدس نیز در حال ساخت است، گفت: حفاری تونل از جبهه غربی با یک دستگاه حفار به قطر ۹.۵ متر آغاز و تاکنون حفاری حدود ۲۵۰ متر از تونل غربی نیز انجام شده است.
هاشمی بنکدار تصریح کرد: طبق برنامه مقرر بود با رسیدن دستگاه حفار، ایستگاه تکمیل شده باشد که ایستگاه لاله به عنوان پنجمین ایستگاه خط ۲ مترو تکمیل شده است.
وی افزود: در جبهه غربی خط ۲ مترو عملیات احداث ایستگاه ‌های شهید خرازی، چارسوق، خلجا، امام حسین (ع) و فلسطین نیز فعال شده است تا این رویه انجام گیرد.
*بهره مندی مردم شمال اصفهان از مترو با بهره برداری از خط دو مترو اصفهان
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به ورود دستگاه حفاری تونل مترو (TBM) به ایستگاه لاله در جبهه شرقی، گفت: دستگاه های حفاری تونل مترو از جبهه های شمال شرقی و غربی به سمت ایستگاه ابن‌سینا در حرکت است.
محمد نورصالحی، در آئین ورود TBM به پنجمین ایستگاه خط دو متروی اصفهان (میدان لاله) اظهار کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر خط دو متروی اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا مردم شمال اصفهان نیز بتوانند از این امکان برخوردار شده و سفرهای شهری خود را با خیالی آسوده انجام دهند.
وی با بیان اینکه امروز با تلاش‌های انجام شده، TBM تونل شرقی وارد ایستگاه لاله شد و حفاری تونل در طول این مسیر بدون هیچ خطایی به پایان رسید، گفت: دستگاه‌های حفار از دو جبهه شمال شرقی و غربی به سمت ایستگاه چهارراه ابن‌سینا حرکت می‌کند تا حفاری تونل‌های خط دو به پایان برسد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: انتظار می رود TBM با سرعت هرچه بیشتر ادامه حفاری خط دو متروی اصفهان را انجام دهد.
گفتنی است خط دو مترو اصفهان از شمال غربی اصفهان در جاده حبیب آباد آغاز می شود و در مسیر شهرک امام حسین(ع)، زینبیه، عاشق اصفهانی، میدان قدس، میدان امام علی (ع)، چهارراه شکرشکن، چهارراه فلسطین و میدان امام حسین (ع)، دارای ایستگاه هایی خواهد بود. این ایستگاه ها از محور خیابان طالقانی به بیمارستان کاشانی، از اتوبان شهید خرازی به خیابان مدرس نجفی امتداد می یابد و در نهایت به ایستگاه میدان شهدای خمینی شهر ختم خواهد شد.

طول خط دوم مترو از ایستگاه شهرک امام حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) ۷٫۸ کیلومتر و از ایستگاه میدان امام علی (ع) تا خیابان مدرس نجفی ۶٫۷ کیلومتر است که ساخت این دو بخش جزء اولویت های شهرداری در پروژه خط دوم قطار شهری اصفهان است.

*

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا