اخبار استان هاشهر و جامعهعناوین اخبار

معضلات منطقه ۲ اصفهان پس از ۳۰ سال رفع می‌شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، اراضی بختیار دشت، ورودی محله دهنو و اراضی ۱۸ هکتاری موزائیک سازان شمس آباد و ولدان از جمله مهمترین نقاطی بود که در راستای مطالبات شهروندی و رفع مشکلات زیست محیطی موجود در این مکان‌ها، مورد بازدید مسئولان قرار گرفت.
علی قاسم زاده، شهردار اصفهان در جریان این بازدید گفت: قرار است با یک اهتمام جمعی و کمک نهادهای مختلف با محوریت استانداری اصفهان، اقدامات لازم برای رفع مشکلات این منطقه صورت گیرد.
وی افزود: به دلیل قرار گرفتن بخش زیادی از اراضی کشاورزی و نیز صنوف مختلف در این محدوده، رفع مشکلات منطقه همیاری سازمان جهاد کشاورزی ‌و سازمان محیط زیست را می‌طلبد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: مشکلات شهری به تنهایی توسط شهرداری رفع نمی‌شود، بلکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز باید بر سر یک میز نشسته و مشکلات را بررسی و حل کنند.
قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: شهروندان از مدیریت شهری انتظار دارند درخصوص اتفاقات و تصمیمات شهری اطلاع‌رسانی مناسبی انجام پذیرد و شفاف سازی در این خصوص، موجب اطمینان بیشتر و افزایش اعتماد بین مردم و مدیریت شهری می شود.
وی ضمن ابراز خرسندی از این بازدید و جلسه مشترک پیرامون رفع مشکلات منطقه دو، ابراز امیدواری کرد: با رعایت استانداردها و حفظ شخصیت و شانیت شهر اصفهان، مشکلات این منطقه بعد از ۳۰ سال رفع شود.
گره زیست محیطی موزائیک سازان منطقه دو، در گرو تصمیمات استانی است
در ادامه این بازدید محمد صیرفی نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: منطقه دو شهرداری اصفهان ۲ هزار و ۱۴۶ هکتار مساحت دارد که ۴۸ درصد این مساحت در محدوده قانونی و ۵۲ درصد در محدوده غیر قانونی قرار دارد.
وی افزود: این منطقه با مناطق یک، هشت، ۹، ۱۱ و ۱۲ شهری و نیز دو شهر خمینی شهر و شاهین شهر همسایه است و ۹ محله دارد.
مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان اراضی ۱۸ هکتاری موزائیک سازان و نیز استقرار صافکاران را یکی از مهمترین مسائل منطقه برشمرد که مشکلات زیست محیطی فراوانی را ایجاد نموده و ساماندهی آنها یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه است.
وی گفت: صنف موزائیک سازان در حاشیه خیابان نهر شمس آباد قرار گرفته‌اند و بیش از یک دهه است که بلاتکلیف هستند و هیچ تصمیم قانونی برای جابه‌جایی آنها به خارج از محدوده شهر گرفته نشده است.
صیرفی نژاد افزود: گره حل نشده موزائیک سازان شمس آباد و ولدان در دستور کار کمیسیون ماده ۵ و اداره راه و شهرسازی قرار گرفته است که انتظار داریم با تصمیمات استانی از سوی معاونت عمران استانداری اصفهان، این مشکل منطقه به زودی رفع شود.
وی یادآور شد: پیش از این با اداره کل راه و شهرسازی، معاونت شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها مکاتبات زیادی صورت گرفته تا این موضوع در کمیسیون ماده ۵ مطرح شود و شهرداری اصفهان در این زمینه تمام اقدامات لازم را انجام داده لذا اکنون منتظر دستورات استانی برای جابه‌جایی وانتقال این صنف به محلی مناسب هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا