اخبار استان هاحوادثحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۳۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان/ کاهش ۴۰ درصدی جرایم خشن

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،
سردار” محمدرضا میرحیدری” ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم در این ماه پرفضیلت گفت: طرح نوروزی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به منظور ایجاد امنیت و آرامش بیشتر برای شهروندان و مسافران نوروزی در دو حوزه انتظامی و ترافیکی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته کلید زده شده و تا امروز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه داشت.
وی افزود: در این مدت بیش از ۲۷ میلیون تردد خودرو در جاده های استان ثبت شد و بیش از ۲ میلیون مسافر نیز وارد استان شده و از اماکن گردشگری و تاریخی استان بازدید کردند که ارزیابی ها و نظرسنجی های صورت گرفته از رضایتمندی بالای آنان نسبت به خدمات ارائه شده از سوی پلیس به آنان حکایت دارد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به اقدامات این فرماندهی در زمینه پیشگیری از سرقت در  نوروز ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در این مدت با تلاش شبانه روزی و جهادی ماموران، افزایش گشت های انتظامی و کنترل و مهار مجرمان و به ویژه مجرمان سابقه دار شاهد امنیت مطلوب و خوبی در استان بودیم و براساس آمارهای به دست آمده در این مدت سرقت به عنف ۵۱درصد، سرقت داخل خودرو ۳۱ درصد ، سرقت مغازه ۲۵ درصد، سرقت خودرو ۱۰ درصد، سرقت موتورسیکلت ۱۵ درصد، کیف قاپی ۵۱ درصد و سرقت احشام ۱۸ درصد و سرقت های مهمه ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.
سردار میرحیدری از کاهش ۴۰ درصدی جرایم خشن در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار داشت: همچنین وقوع شرارت ۲۵درصد، جعل ۱۳درصد، کلاهبرداری ۳ درصد، جرایم مالی و اقتصادی ۵۰ درصد، نزاع و درگیری فردی ۲۷ درصد و نزاع دسته جمعی ۷۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.
این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ماموران این فرماندهی موفق شدند در نوروز ۱۴۰۱  نزدیک به یک تُن و ۴۰۰ کیلو انواع مواد مخدر شامل تریاک، هروئین و حشیش را کشف کرده و ۵۶ قاچاقچی و ۳۳۳ خُرده فروش مواد افیونی را دستگیر کنند.
وی به اجرای طرح آرامش با هماهنگی مرجع قضائی، استانداری، بهزیستی و سایر دستگاه های مرتبطه به منظور جمع آوری معتادان متجاهر و دورکردن آنها از فضای شهرها در ایام نوروز اشاره کرد و  گفت: در این طرح ۲ هزار و ۶۴ معتاد متجاهر دستگیر وبا تعاملات صورت گرفته تحویل کمپ ها شدند که این اقدام تاثیر بسیار زیادی در افزایش امنیت جامعه و کاهش سرقت های خُرد داشت.
سردار میرحیدری همچنین از کشف ۷۵ قبضه اسلحه غیر مجاز توسط ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی طی ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: ۶۲ قبضه از این سلاح ها شکاری و ۱۳ قبضه از این سلاح ها نیز جنگی بودند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به عملکرد این فرماندهی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) با موضوع تولید و اشتغال نامگذاری شد، به همین جهت برای تحقق این شعار در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای خارجی که یکی از موانع اصلی بر سر راه تولیدگران و اشتغال جوانان است تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شد.
وی افزود: درهمین راستا ماموران ما موفق شدند در نوروز امسال ۳۰۰ میلیارد ریال انواع کالاهای خارجی قاچاق شامل لوازم خانگی، خشکبار، پوشاک، خودرو، موتورسیکلت، موتور و قطعات خودرو ، لوازم آرایشی و بهداشتی را کشف، ۵۹ دستگاه خودروی  سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را توقیف و ۹۱ نفر را در این رابطه دستگیر کنند.
سردار میرحیدری در خصوص وضعیت تصادفات در ایام نوروز هم گفت: در مجموع راه های شهری و برونشهری ۴ هزار و ۵۰۰ مورد تصادف اعم از خسارتی، جرحی و فوتی رخ داد که در این تصادفات ۹۰۵ نفر مجروح و ۴۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند که از نظر تعداد مجروحان با ۴ درصد و از نظر تعداد جان باختگان با ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بودیم.
این مقام ارشد انتظامی جمع کل تصادفات در راه های درونشهری استان را ۳ هزار و ۹۵۶ مورد اعلام کرد و گفت: در نوروز امسال ۴۹۷ نفر در ۴۱۳ تصادف درونشهری مجروح و ۱۲ نفر نیز در ۱۲ تصادف جان خود را از دست دادند که به ترتیب از نظر تعداد مجروحان با ۱۵ درصد و از نظر جان باختگان با ۵۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.
وی اضافه کرد: همچنین طی ایام نوروز امسال تعداد ۵۴۴ مورد تصادف در راه های برونشهری استان رخ داد که ۴۰۸ نفر در ۲۰۱ مورد تصادف برونشهری مجروح و ۳۶ نفر نیز در ۳۱ تصادف فوتی جان خود را از دست دادند که به ترتیب از نظر تعداد مجروحان با ۱۶ درصد و از نظر تعداد جان باختگان نیز با ۱۶ درصد افزایش مواجه بودیم اما در مجموع از نظر تعداد کل تصادفات راه های برونشهری استان ۳۱ درصد و از نظر تعداد تصادفات خسارتی  ۴۴ درصد کاهش را شاهد بودیم.
سردار میرحیدری به اجرای طرح فرهنگی، اعتقادی و اقناعی “سلمان محمدی” با مشارکت مجمع رهروان امر به معروف، ستاد احیای امر به معروف و جامعه روحانیت استان اشاره کرد و گفت: این طرح در ایام نوروز در ۱۲۰ نقطه شهر اصفهان اجرا و سعی شد تا به جای اقدامات سلبی با کار ایجابی فرهنگی و اقناعی افراد بدپوشش مورد مشاوره قرار گرفته و با زبان نرم و استفاده از فنون روانشناسی فلسفه پوشش و فواید آن برای این افراد بیان شود که این طرح با اقبال عمومی همراه شد .
سردار میرحیدری به خدمت رسانی ۲۴ ساعته مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در ایام نوروز اشاره کرد و گفت : در این مدت ۱۲۹ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شد که ۴۲ درصد این تماس ها منجر به انجام عملیات و حضور ماموران در صحنه شده، ۵۴ درصد از این تماس ها منجر به ارائه مشاوره و راهنمایی تماس گیرندگان از سوی اپراتوران و ۴ درصد از این تماس ها نیز غیرمرتبط بودند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری، همراهی و مشارکت همه مردم و دستگاه های استان با بخش های مختلف این فرماندهی گفت: امنیت در تمام ابعاد آن نیازمند مشارکت و همراهی همه مردم و دستگاه ها است و بنابر این در سال جدید هم انتظار داریم این روند همچنان ادامه یابد و بتوانیم با یاری یکدیگر نظم و امنیت مطلوب در استان را حفظ کرده ارتقا دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا