اخبار استان هاشهر و جامعهعناوین اخبار

کمبود فضای فیزیکی مناسب مهمترین مشکل دادگستری اصفهان است//اقتصاد پویا و مقاوم در برابر تهدیدها و تحریم‌ها باید دانش بنیان باشد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان در اولین بازدید سرزده خود در سال جدید به مجتمع قضایی شماره یک دادسرا(مجتمع شهید تولایی) اصفهان رفت و ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و حلول ماه مبارک رمضان بیان داشت: در این بازدید ضمن گفتگوی رو در رو با مراجعین و اصحاب پرونده و استماع مشکلات و درخواست های ایشان، با همکاران قضایی و اداری نیز دیدار شد.

رییس کل دادگستری استان ادامه داد: بخشی از کمبودها در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات است که امیدواریم با جذب نیروهای جدید در آینده بخشی از آن مرتفع گردد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری با اشاره به کمبود شدید فضایی اداری در سطح مجتمع های قضایی شهرستان و همچنین مجتمع قضایی شهید تولایی ابراز امیدواری کرد: با سفر رئیس محترم قوه قضاییه و عنایات ایشان و دستورات صادر شده ادامه کار ساخت فاز اول مجتمع قضایی شماره ۲ اصفهان در محل بزرگراه شهید کشوری انجام شود.

** اقتصاد پویا و مقاوم در برابر تهدیدها و تحریم‌ها باید دانش بنیان باشد

اولین جلسه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان با محوریت و موضوع تحقق شعار سال در دادگستری اصفهان تشکیل شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان منویات مقام معظم رهبری(مد ظله) در قالب شعار سال را نقشه راه همه اقشار دانست و بیان داشت: منویات و اوامر مقام معظم رهبری که برگرفته از یک نظام مترقی اقتصاد اسلامی است، چراغ و نقشه راهی است برای همه، دولت در مرحله اول و سپس سایر ارکان نظام و حاکمیت تمام اهداف که تصمیمات و سیاست گذاری های خود را در مسیر تحقق آن معطوف می دارند.

وی افزود: اسلام به‌عنوان کامل‌ترین و جامع‌ترین دین در میان ادیان که در تمامی شئون زندگی بشر دارای برنامه است که یکی از این برنامه‌های جامع، اقتصاد اسلامی است.

ایشان با تأکید بر ضرورت مقاوم‌سازی اقتصاد در نظام اسلامی خاطرنشان کرد: با مقاوم ساختن اقتصاد می توان در برابر تهدیدات و تحریم‌ها، مشکلات و آسیب ها با توانمندی ایستاد و با به کارگیری مبانی اقتصاد اسلامی و با تکیه بر ایمان و ایثار در حوزه اقتصاد که نگاه مقام معظم رهبری نیز بر همین اساس است در این میدان به موفقیت رسید.

رییس دستگاه قضایی استان در ادامه با اشاره به اینکه علم باید رشد آور باشد گفت: یکی از مصادیق دانش بنیان بودن صنعت تولید آن است که بر اساس علم رشدآور، نافع و تأثیرگذار باشد و از همین رو صاحبان تکنولوژی، فناوری و کارآفرینان به عنوان صف شکنان و پیشگامان اصلی در خط مقدم این میدان می‌توانند با محوریت دانش بنیانی در صنعت، اقتصادی پویا و مقاوم در برابر تهدیدات پایه ریزی نمایند.

وی تصریح کرد: دادگستری کل استان اصفهان در سال جدید با نقشه راه قرار دادن شعار سال و راهبرد سوی مقام معظم رهبری در این مبحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی خواهد نمود و با تشکیل کارگروه و کمیته ای جدید با عنوان «کارگروه دانش بنیان» در این ستاد در سه محور حقوقی و قضایی، اجرایی و تسهیلات بانکی، این سیاست را دنبال خواهد نمود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری حمایت همه جانبه و همراه با تشویق و ترغیب جوانان پرشور و صاحب علم و نظر را از دیگر برنامه‌های این ستاد اعلام کرد و یادآور شد: امروز همه باور داریم که انقلاب اسلامی با تکیه بر همین جوانان رشد و قدرت یافته و در خیلی از زمینه ها بر قله افتخار و اقتدار ایستاده است و اینها رویش ها و ثمره های مبارک انقلابند و دستگاه قضایی و همه نهادها و سازمان‌ها با حمایت و فراهم نمودن شرایط، زمینه های رشد و شکوفایی فعالیت های تحقیقاتی و نبوغ علمی ایشان را همه جانبه فراهم خواهد آورد.

ایشان در پایان از اداره ثبت اسناد و املاک و نیز مدیریت بانک های استان خواست که قبل از صدور هر گونه اجراییه در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان مراتب طی گزارشی به ستاد اقتصاد مقاومتی استان منعکس تا با طرح موضوع و اتخاذ تصمیم شایسته از تعطیلی این شرکت‌ها جلوگیری به عمل آید و تمامی مسؤولان و نهادها در مسیر صدور مجوزها و اعطای تسهیلات و اراضی با کانون توجه قرار دادن موضوع دانش بنیان شدن تولید اقتصاد نهایت تلاش را به عمل آورند و برنامه‌ها و تصمیمات در این خصوص محسوس و ملموس باشد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده های شرکت های دانش بنیان در سراسر استان تعیین گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا