اخبار استان هاحوادثحوادث پلیسشهر و جامعه

شگرد جدید کلاهبرداران سایبری برای سرکیسه کردن مردم

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: بنا به گزارش های واصله از برخی شهروندان مبنی بر ارسال  پیامکی با عنوان اینکه “دستگاه شما به دلیل طرح رجیستری غیر فعال خواهد شد” و یک لینک جهت مراجعه کاربران برای تکمیل مشخصات در ذیل این پیامک درج شده است.
وی افزود: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده بعد از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی بانکی جهت دریافت کارمزد تراکنش هدایت می‌شود.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اعلام جعلی بودن پیامک مذکور اظهار داشت: مردم به هیچ وجه فریب پیامک‌های این‌چنینی را نخورند و آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات رجیستری گوشی همراه سایت https:‎//hamta.ntsw.ir می‌باشد لذا هر پیامک و تبلیغاتی جهت ثبت اطلاعات رجیستری به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.
سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: شهروندان به خاطر داشته باشند سامانه همتا برای انجام فرآیندهای فعال‌سازی تلفن همراه هیچ وجهی دریافت نمی‌کند و انجام تمامی مراحل ثبت نام در این سامانه رایگان است. هموطنان قبل از وارد کردن اطلاعات حساب کارت عابر بانک خود در صفحه یا سایت اینترنتی مراقب سایت‌های جعلی بوده و با هوشیاری سعی بر تشخیص سایت اصلی از فیشینگ باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا