اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

بسته خبری و حوادث پلیسی استان اصفهان /۵خردادماه ۱۴۰۱

سردار” محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران واحد رزمی یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین گشت زنی در بیابان های اطراف یکی از محورهای ورودی استان یک دستگاه خودروی سواری هیوندای را مشاهده و بلافاصله به آن دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه به دستور ماموران به سرعت متواری شد.
وی افزود: با متواری شدن خودروی مذکور ماموران به تعقیب آن پرداخته و در یک اقدام ضربتی و آن را متوقف و در بازرسی دقیق صورت گرفته ۱۶۲ کیلو و ۴۰۰ گرم حشیش را کشف و راننده خودرو را دستگیر کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه راننده دستگیر شده خودرو یک زن بود که در زمینه قاچاق مواد افیونی فعالیت می کرد اظهار داشت: همچنین یک دستگاه خودروی سواری پراید که به عنوان راه پاک کن خودروی حامل مواد افیونی عمل می کرد توقیف و راننده آن نیز دستگیر شد.
سردار هاشمی فر با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی گفت: نیروهای پلیس اصفهان با تیزبینی و تیزهوشی خود تمامی راه ها و مسیرهای اصلی، فرعی و حتی بیابانی و کویری استان را تحت کنترل دارند و اجازه عرض اندام به قاچاقچیان و سوداگران را مرگ نمی دهند.#

دپوی محموله لوازم خانگی قاچاق در باغ
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف محموله لوازم خانگی خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد که در یکی از باغ های این شهرستان دپو شده بودند خبر داد.
سرهنگ” غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از دپوی تعداد زیادی لوازم خانگی خارجی قاچاق در یکی از باغ های اطراف شهرستان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مرجع قضائی از باغ مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۴۲۲ دستگاه انواع لوازم خاگی خارجی به همراه ۳۹ عدد سرویس ۲۵ پارچه چینی که به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را بالغ بر ۵ میلیارد ریال تخمین زدند گفت: در این رابطه ۵ نفر دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری سارق مسافر نما در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی که تحت پوشش مسافر با تهدید چاقو از رانندگان مُسن سرقت می کرد در عملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد.
سرهنگ حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از رانندگان مسافرکش مُسن مبنی بر اینکه فردی تحت پوشش مسافر آنها را به سمت بیابان های اطراف اصفهان برده و سپس با تهدید چاقو گوشی تلفن همراه و وجوه آنها را سرقت کرده است، موضوع با حساسیت ویژه ای از سوی کارآگاهان مجرب و خبره پلیس آگاهی استان اصفهان پیگیری شد.
وی افزود: با توجه به اینکه هر کدام از مال باختگان مشخصات متفاوتی از چهره سارق ارائه می کردند بنابر این هیچ گونه رد یا سرنخی از متهم بدست نمی آمد تا اینکه رانند مُسن دیگری با مراجعه به پلیس آگاهی عنوان کرد فردی را به عنوان دربست سوار کرده که پس از ۲ ساعت او را به بیرون شهر منتقل و با تهدید چاقو خودروی او را سرقت کرده است.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان عنوان داشت: با پیگیری دقیق و انجام یک سری اقدمات علمی و تخصصی سارق به همراه خودروی مسروقه در یکی از استان های همجوار شناسایی و کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی به استان مذکور رفته و این فرد را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
سرهگ تُرکیان خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته به ۹ فقره سرقت تحت پوشش مسافر اعتراف و عنوان کرد که به دلیل اعتیاد از خانواده طرد شده و برای تامین هزینه مواد مصرفی خود دست به این سرقت ها می زده و اموال مسروقه را به ۲ مالخر می فروخته است که در ادامه مالخران نیز دستگیر و هر ۳ نفر برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

چهارشنبه و پنجشنبه پُر تصادف ترین روزها در جاده های اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، چهارشنبه و پنجشنبه را پُرتصادف ترین روزها در جاده های استان طی اردیبهشت ماه امسال عنوان کرد و از رانندگان خواست با مدیریت زمان سفرهای برنشهری خود از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.
سرهنگ” اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: براساس آمارهای به دست آمده طی اردیبهشت ماه امسال ۶۹۸ فقره تصادف در راه های برونشهری استان رخ داد که ۳۵۳ فقره از این تصادفات خسارتی، ۳۲۵ فقره جرحی و ۲۰ فقره نیز فوتی بودند.
وی از کاهش ۱۶ درصدی تصادفات فوتی در اردیهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: این کاهش ها در حالی رخ داده که امسال با بهبود شرایط کشور از نظر بیماری کرونا شاهد افزایش سفرهای برونشهری نسبت به سال قبل بودیم.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان ۲۱ درصد از تصادفات در اردیبهشت ماه امسال را واژگونی، ۳۸ درصد را تک وسیله ای و ۱۷ درصد را مربوط به موتورسیکلت عنوان کرد.
وی با بیان اینکه عدم توجه به جلوی رانندگان با ۳۳ درصد بیشترین علت وقوع تصادفات در این ماه بود اظهار داشت: عدم رعایت حق تقدم، سرعت و سبقت غیر مجاز، تغییر مسیر ناگهانی، خستگی و خواب آلودگی، عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی و تخطی از سرعت مطمئنه نیز از مهمترین علل وقوع تصادفات در اردیبهشت ماه امسال به شمار می روند.
سرهنگ زارع ، در ادامه چهارشنبه و پنجشنبه را پُر تصادف ترین روزها و ۱۸ تا ۲۲ را نیز بیشترین زمان وقوع تصادفات طی اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد و گفت: از رانندگان می خواهیم با مدیریت زمان سفرهای برونشهری خود از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ماموران و گشت های نامحسوس این پلیس با استقرار در اکثر محورها و جاده های استان با رانندگان متخلف برخورد قانونی خواهند کرد اظهار داشت: به رانندگان توصیه می کنیم با توجه به اینکه یکی از شایع ترین علل تصادفات در جاده های استان خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو است از رانندگانی که قصد تردد در جاده های استان را دارند می خواهیم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس را یاری کرده و سفری ایمن برای خود و دیگران رقم بزنند.

کشف ۱۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در “خمینی شهر”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از کشف ۱۷دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت‌ و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی پس از اطلاع از نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه متروکه، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌ از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ موفق شدند ۱۵دستگاه ماینر قاچاق و غیر مجاز را کشف کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده را ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
این مقام انتظامی با اشاره به قاچاق و غیر قانونی بودن استفاده از دستگاه های مذکور خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل افراد سود جو با استفاده از برق یارانه ای واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی می کنند.

با وجود خودروهای بی کیفیت تلاش برای کاهش تصادفات و تلفات بی اثر است
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: تا زمانی که چنین خودرهای بی کیفیتی در جاده ها و چرخه ترافیک وجود دارد تلاش پلیس و سایر سازمان ها برای کاهش تصادفات بی اثر و اساسا چنین انتظارات و توقعاتی نابجاست.

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان داشت: کیفیت پایین و استاندارد نبودن خودروهای تولید داخل و بی مسئولیتی سازمان های دخیل در قبول آن عامل اساسی در کم اثر کردن تلاش شبانه روزی نیروهای خدوم پلیس راهنمایی و رانندگی است.
وی با اشاره به انتشار فیلم برخورد خودرو پژو با تابلوهای تبلیغاتی در فضای مجازی و مرگ سرنشینان آن ادامه داد: علت مرگ شرنشینان پژو نبودن ایمنی و غیر استاندارد بودن خودرو است، تا زمانی که چنین خودرهای بی کیفیتی در جاده ها و چرخه ترافیک وجود دارد تلاش پلیس و سایر سازمان ها برای کاهش تصادفات بی اثر و اساسا چنین انتظارات و توقعاتی نابجاست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بیان کرد: هیچ کجای دنیا چنین خودروهای بی کیفیتی تولید نشده و سازمان استاندارد آن کشور نیز ایمنی آن را تایید نمی کند، شاید علت تصادف خطای انسانی باشد ولی علت مرگ سرنشینان نبودن ایمنی و غیر استاندارد بودن خودرو است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا