اخبار استان هااصفهانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

آغاز فرایند ارزیابی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری اصفهان برای رسیدن به تعالی سازمانی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدمصطفی اعتصامی با اعلام این خبر افزود: سومین دوره ارزیابی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته شهرداری اصفهان از تاریخ ۲۸ خرداد ماه ویژه ۱۵ سازمان و ۵ شرکت آغاز می‌شود که در این فرآیند یک تیم ارزیابی ۴ نفره که شامل یک ارزیاب ارشد خارج از شهرداری و ۳ ارزیاب داخلی شامل مدیران، روسا و کارشناسان معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های شهرداری هستند، به ارزیابی می‌پردازند.
وی ادامه داد: تیم ارزیابی موظف است هر سازمان یا شرکت را حداقل طی ۲ روز براساس اظهارنامه سازمان مربوطه، که توسط خود سازمان یا شرکت تهیه و تدوین شده است، مورد ارزیابی قرار دهند.
به گفته اعتصامی، ارزیابی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته برای سومین سال متوالی، در ادامه مسیر تعالی و سرآمدی شهرداری اصفهان و با تأکید بر آمادگی و حضور کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در فرآیندهای ارزیابی انجام می‌گیرد.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این ارزیابی براساس الگوی ملی تعالی سازمانی، توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه استقرار الگوی تعالی سازمانی و برگزاری جایزه ملی تعالی سازمانی در ایران سابقه ای ۲۰ ساله دارد، تصریح کرد: در این فرآیند شرکت‌های بزرگ در بخش‌های مختلف خدماتی، تولیدی، عمومی، غیر انتفاعی و آموزشی شرکت می‌کنند.
آن طور که اعتصامی گفته است؛ سازمان‌های متعالی، با به کار گرفتن معیارهای تعالی سازمانی به عنوان چارچوبی برای مدیریت سازمان خود به‌سوی تعالی حرکت می‌کنند و به مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی، در فضایی که مبتنی بر اصول ارزشی تعالی سازمانی است، عینیت می‌بخشند.
به گفته مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان، محصول فرآیند ارزیابی علاوه بر امتیاز کسب شده سازمان، تهیه و استخراج نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود سازمان یا شرکت مورد ارزیابی است که از طریق گزارش بازخورد که توسط تیم ارزیابی تهیه و تدوین می‌شود به سازمان یا شرکت ابلاغ می‌شود.
وی در مورد هدف این رویداد نیز اضافه کرد: مقصود این است که سازمان‌ها و شرکت‌های مورد ارزیابی علاوه بر شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود خود در کارگروه‌های تخصصی، اقدام به تعریف پروژه و اقدام بهبود کنند تا اجرا و پیاده سازی آنها منجر به رشد، تعالی و سرآمدی آن سازمان و شهرداری اصفهان و در نهایت رضایت ذی نفعان شهرداری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا