اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

اتمام حجت فرمانده انتظامی استان اصفهان با اراذل و اوباش/ پلیس مخالف برخورد های سلبی با جوانان است

سردار” محمدرضا میرحیدری” در ادامه سلسله جلسات نشست های هم اندیشی پلیس با مردم در جمع نمازگزاران مسجد حضرت بقیه الله (عج) محله برازنده شهر اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و شهدای عرصه نظم و امنیت گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان پرچمدار اسلام ناب محمدی و نظام حامی مستضعفان و محرومان مقتدرانه در مقابل اهداف پلید و شوم نظام های استکباری ایستاده است.
وی افزود: امروز دامنه فعالیت نهضت امام خمینی (ره) به جغرافیای ایران اسلامی ختم نمی شود و به برکت خون شهدا تا اعماق قاره های مختلف حتی در آمریکای لاتین گسترش پیدا کرده و ندای حق طلبی مردم به واسطه الگو گرفتن از انقلاب اسلامی مانع از حرکت و چپاول اموال و منابع ملت ها توسط نظام های استکباری شده است و به همین خاطر است که این نظام ها به دشمنی با انقلاب اسلامی ایران برخواسته اند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه دشمن در فضای حقیقی و مجازی دنبال ایجاد فاصله نسل جوان با فرهنگ انقلاب و دین اسلام است تصریح کرد: مسلماً هرچه فعالیت مساجد ، هیئت های مذهبی و پایگاه های بسیج بیشتر شود در حفظ جوانان موفق تر خواهیم بود چرا که هرجا جوانان ما از ارزشهای الهی فاصله گرفتند آنجا با مشکل مواجه بودیم.
سردار میرحیدری با بیان اینکه بررسی آمار جرایم نشان می دهد غالب افراد مجرم و آسیب دیده کسانی هستند که خانواده های آنها در جهت دهی فرزندان خود به سمت و سوی ارزش های دینی کوتاهی کردند اظهار داشت: آن جوانی که به مواد مخدر آلوده شده ویا جوانی که در دام فسادهای اخلاقی افتاده در اصل فردی بوده که از مسجد و جوانان مسجدی فاصله گرفته است.
این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و دینی مساجد باید در مقابل برنامه های فرهنگی دشمن به صورت آفندی عمل کنند عنوان دشت: اگر فقط به کسانی که به مسجد می آیند بسنده کنیم ضرر خواهیم کرد، باید در تمام مراکز عمومی مثل پارک ها و ورزشگاه ها که محل فعالیت دشمنان ما هستند حضور پیدا کرده و با یک گفتمان و یک برخورد صحیح جوانان این مرز و بوم را در مسیر صحیح قرار دهیم.
پلیس مخالف برخوردهای سلبی با جوانان است
وی با بیان اینکه پلیس مخالف برخورد های سلبی با جوانان است، حساب جوانانی که از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن آسیب دیدند را با اراذل و اوباش جدا دانست و افزود: برخورد پلیس با افراد شروری که آسایش را از مردم سلب می کنند باید قاطع و کوبنده باشد اما تلاش ما باید اصلاح جوانان آسیب دیده و باز گرداندن آنها به مجامع مذهبی و دینی باشد و نباید به گونه ای رفتار کنیم که آنها با حوزه اعتقادی ما فاصله بگیرند و دشمن هم موفق شود فکر و ذهن آنها را تسخیر کند.
سردار میرحیدری با بیان اینکه محله شما تحت پوشش کلانتری ۱۹ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار دارد اظهار داشت: اقدامات ارزنده ای توسط این کلانتری صورت گرفته که از آنجمله می توان به کاهش ۱۵ درصدی سرقت های مهمه، کاهش سرقت مغازه، خودرو، موتورسیکلت، داخل خودرو و کیف قاپی، افزایش ۲۰۰ درصدی برخورد با معضل خرید و فروش مواد مخدر وجمع آوری معتادان، افزایش کشف سلاح غیر مجاز، کنترل نزاع و درگیری های خیابانی اشاره کرد.
برخورد ضربتی پلیس با اراذل و اوباش
این مقام ارشد انتظامی به برخی تحرکات اراذل و اوباش در این محله اشاره کرد و اظهار داشت: همین شب گذشته ۴ نفر در این محل اقدام به عربده کشی و مزاحمت برای مردم کردند که ماموران کلانتری به موقع در محل حضور یافته و این افراد را با اقتدار بالا دستگیر و به مرجع قضائی تحویل دادند که اقدام این عزیزان قابل تحسین است.
وی با بیان اینکه ۳ نفر از این اراذل و اوباش سابقه دار هستند برخورد قاطعانه تر دستگاه قضائی با آنان را خوستار شد و گفت: اصفهان جای راحتی برای اراذل و اوباش نخواهد بود و اجازه نمی دهیم این افراد روی آرامش را به خود ببینند. البته شهروندان هم باید از پلیس حمایت کرده و با نوشتن طومار از دستگاه قضائی بخواهند که افراد شرور را به اشد مجازات محکوم کند.
اتمام حجت پلیس با اراذل و اوباش
فرمانده انتظامی استان اصفهان به اراذل و اوباش هشدار داد و گفت: با این گونه افراد اتمام حجت می کنم و بدانند دستی که به روی مردم قمه بکشد ما آن دست سالم پایین نمی آید. هر کس که در این محل و سایر محلات شهر اصفهان بخواهد برای مردم ایجاد نا امنی کند باید بداند که پلیس آرامش را از او می گیرد و این افراد باید از محل و حتی از شهر تبعید شوند.
مردم تردد های مشکوک را به پلیس اعلام کنند
سردار میرحیدری در ادامه به حضور مجرمان غیر بومی در محلات اشاره و تصریح کرد: در قدیم اگر کسی می خواست در یک محله ای خانه ای را اجاره کند و ساکن شود مردم محل بررسی و دقت می کردند و اجازه نمی دادند به راحتی هر کسی در محله آنها ساکن شود. اما امروزه املاکی ها در ازای مبلغ کلانی که افراد مجرم می پردازند به راحتی و بدون هیچ گونه تحقیق و بررسی خانه های خالی را به صورت موقت دراختیار آنها می گذارند.
وی از شهروندان خواست به محیط اطراف خود دقت کرده و تردد های مشکوک در محله و مجتمع های مسکونی خود را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند و گفت: شاید این افراد غیر بومی برای محله شما مشکلی ایجاد نکنند اما همین افراد امکان دارد درسایر محلات به صورت مسلحانه سرقت کرده و در همان محل هم اگر احساس خطر کنند امنیت اهالی محل را مختلف سازند .
برای هر موضوعی با ۱۱۰ تماس نگیرید
این مقام ارشد انتظامی در ادامه بر تفکیک موضوعات فوریتی از غیر فوریتی در هنگام تماس با سامانه ۱۱۰ تاکید کرد و عنوان داشت: ما سعی کردیم هم از نیروهای کادر و هم بومی استان در این سامانه استفاده کنیم و در هدایت واحدهای گشتی و حضور به موقع آنها هم به دنبال رفع مشکلات هستیم. البته مردم هم باید این نکته را مد نظر قرار دهند که برای هر موضوعی با این مرکز تماس نگیرند به عنوان مثال فردی که از مسافرت بر می گردد و می بیند منزلش مورد دستبرد قرار گرفته این موضوع فوریتی نیست و باید به کلانتری محل شکایت خود را ارائه کند.
وی اضافه کرد: مواردی مانند اینکه سرقت همان زمان رخ داده باشد و یا اینکه عده ای با هم در محل درگیر شده باشند و یا موضوعاتی مانند تصادفات و مواردی که تاخیر حضور پلیس باعث تضییع حقوق مردم و بروز مشکلات بعدی شود جزو موارد فوریتی محسوب شده و شهروندان باید آن را سریعاً اعلام کنند اما موارد دیگری که فوریتی نیست باعث می شود تلفن مرکز ۱۱۰ اشغال شده و ماموران از ماموریت های فوریتی خود باز بمانند.
از طریق تماس با سامانه ۱۹۷ در ارتقای عملکرد پلیس سهیم شوید
فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: پلیس سامانه ای را هم برای بهبود عملکرد خود طراحی کرده و شهروندان می توانند از طریق تماس با این سامانه انتقادات، شکایات و یا تقدیر از عملکرد ماموران را به ما اعلام کنند و همچنین نظرات و پیشنهادات خود در خصوص بهتر شدن امنیت شهر و محله خود را مطرح نمایند. در کنار این سامانه روزهای دوشنبه هم ما در دفتر نظارت همگانی بازرسی جنب کلانتری ۱۴ جلسات ملاقات مردمی داریم و در خدمت همه هستیم تا به مشکلات و درخواست های مردم به صورت حضوری رسیدگی کنیم.
جوانان انقلابی و حزب الهی را برای استخدام در پلیس ترغیب کنید
سردار میرحیدری بر لزوم ترغیب جوانان انقلابی و حزب الهی به منظور استخدام در پلیس استان تاکید کرد و گفت: اگربخواهیم امنیت استان ما در دست نیروهای بومی و آشنا با فرهنگ اصفهان باشد باید خودمان کمک کنیم. درست است که شغل پلیس حقوق زیادی ندارد اما در پیشگاه خداوند ارج و مزد بالایی دارد.
انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری از نیروهای انتظامی به عنوان مجاهدان فی سبیل الله یاد کردند اظهار داشت: ما باید عزیزانی را معرفی کنیم که نگاهشان به خدمت مانند شهدا و جانبازان انقلاب باشد و افرادی باشند که وجودشان را برای آرامش و بقای ارزش های اسلامی فدا کنند.
گفتنی است در پایان این مراسم، فرمانده انتظامی استان اصفهان به همراه معاونان خود به سوالات و درخواست های شهروندان در حوزه های کاری مربوط به خود پاسخ داده و به مشکلات این محله در حوزه انتظامی و ترافیکی رسیدگی کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا