پیشخوانحوادث پلیسعناوین اخبار

۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرقت در پرونده باند سارقان اماکن خصوصی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان،”سرهنگ رجبعلی مختاری” با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان شاهین شهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: سرانجام با انجام تحقیقات گسترده و تقویت گشت های انتظامی دو سارق حرفه ای اماکن خصوصی توسط مأموران واحد گشت انتظامی این فرماندهی شناسایی و دستگیر شدند.
با دستگیری سارقان و با اعترافات آنان دو مالخر اموال مسروقه که با این افراد همکاری می کردند نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.
سرهنگ مختاری اظهار داشت: سارقان به ۳۵ فقره سرقت به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اماکن خصوصی شهرستان از جمله سرقت کابل برق از چاه های کشاورزی ، سرقت آهن آلات ، مس و کابل های مسی ازکارخانجات و کارگاه های متروکه، سرقت میلگرد و خاموت سیم برق و سرقت شیر آلات ساختمانی از داخل منازل نیمه ساز اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شاهین شهر گفت: در این رابطه بخشی از اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان کشف و به مالباختگان بازگردانده شد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ۴ متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی منتقل و با قرار صادره روانه زندان شدند.

**۳قربانی در حوادث رانندگی جاده های اصفهان
رئیس پلیس راه استان از وقوع سه حادثه رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده های استان خبر داد و گفت: در این حوادث سه نفر براثر شدت جراحات وارده در دم فوت کردند.

سرهنگ “حسین پورقیصری”  گفت : ساعت ۸ صبح روز گذشته ۱۳ آذر ماه در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه اتوبوس ولوو با عابر پیاده در محور مینا دشت به نجف آباد مأموران پلیس راه اصفهان_ شهرکرد در محل حادثه حاضر شدند.
وی با بیان اینکه در حادثه عابر پیاده به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد اظهار داشت: کارشناسان پلیس راه علت تامه تصادف را تخطی راننده اتوبوس از سرعت مطمئنه اعلام کرد.
سرهنگ پورقیصری گفت: ساعت ۱۱ و۵۷ دقیقه روز گذشته در پی برخورد یک دستگاه خودروی کشنده دانگ فنگ با موتور سیکلت در محور کمربندی فولاد ، بلافاصله عوامل گشت پلیس راه کاشان قم به محل حادثه اعزام شدند.
رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه ،راکب موتور سیکلت در این حادثه به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده اظهار داشت: براساس بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه علت وقوع این تصادف انحراف به چپ موتور سیکلت بوده است .

**۱۳۷ واحد صنفی متخلف در اصفهان پلمپ شدند
با اجرای طرح بازدید و نظارت پلیس امنیت عمومی استان بر واحد های صنفی تعداد ۱۳۷ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات مربوطه در شهر اصفهان شناسایی و پلمپ شدند.

سرهنگ “اکبر عاصمی” رئیس پلیس امنیت عمومی استان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی طی ۱۲ روز در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت : در این طرح از هزار ۳۴۱ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که در نتیجه تعداد ۱۳۷ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمپ و برای ۳۵۲ واحد دیگر اخطاریه پلمپ صادر شد.
این مقام مسئول همچنین از اجرای طرح نظارت طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی پوشاک زنانه در شهر اصفهان نیز خبر داد و گفت: در این طرح نیز ۵۴۶ واحد صنفی توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی مورد بازدید قرار گرفتند که در پایان برای ۳۷ واحد صنفی اخطاریه پلمپ صادر و از متصدی ۶۲ واحد صنفی دیگر تعهد کتبی گرفته شد.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.
پلیس اصفهان قدرت پوشالی ۳ شرور قانون شکن را درهم شکست
گروه استان ها_ اصفهان _ سه فرد شرور که با اقدامات شرارت آمیز خود باعث سلب آسایش شهروندان در یکی از محله های شهر اصفهان شده بودند در عملیات ضربتی پلیس امنیت عمومی استان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ “اکبرعاصمی”رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: درپی نزاع و درگیری مسلحانه و ضرب و جرح یکی از شهروندان با سلاح سرد توسط تعدادی افراد شرور در یکی از محله های های شهر اصفهان ، دستگیری آنان به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: پس از انجام تحقیقات میدانی، مخفیگاه های این افراد شناسائی و ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی در دو مرحله عملیات جداگانه سه نفر از این افراد را دستگیر کردند.
سرهنگ عاصمی در ادامه افزود: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش کرده و به هیچ فردی اجازه نخواهد داد با اقدامات غیر قانونی و خلاف، موجبات برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم را فراهم کند.
**دستگیری هکر سیستم داده های یک شرکت در عملیات پلیس فتای اصفهان
فردی که اقدام به هک سیستم های رایانه ای یکی از شرکت های خصوصی کرده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر گردید.

سرهنگ ” مصطفی مرتضوی ” رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان  گفت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه سیستم های رایانه ای شرکت وی توسط فردی ناشناس هک و باعث تخریب و دستکاری داده های آنها شده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی عنوان داشت: با انجام اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی سرانجام متهم اصلی این پرونده شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
این مقام مسئول گفت: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام جویی و رقابت شغلی با شاکی عنوان کرد.
رئیس پلیس فتای استان به منظور پیشگیری از بروز این گونه اتقاقات اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم از رمزهای ترکیبی که شامل حروف،اعداد و کاراکتر است استفاده کرده و بر روی سیستم های رایانه ای خود آنتی ویروس های اورجینال و بروزشده نصب کنندو فایروال های سخت افزاری و یا نرم افزاری جهت جلوگیری از نفوذ هکرها به سیستم های رایانه ای را بکار ببرند.

**اهمیت نقش عابران پیاده در ترافیک
آمارها نشان می‌دهد عابران پیاده در کشورمان معادل یک چهارم تلفات ناشی از حوادث ترافیکی را به خود اختصاص داده‌اند. سهم عابران پیاده در راه‌های شهری و برون شهری متفاوت است و همچنین شرایط سنی، تحصیلات و جنسیت آنان نیز در بروز حوادث متفاوت است.
عابران پیاده به عنوان یکی از اجزای مهم که در ترافیک حضور دارند و در نظم بخشیدن به ترافیک و همچنین بروز حوادث و تصادفات دارای نقش بسزایی هستند.چنانچه این گروه با رفتارهای منظم و رعایت قوانین و مقررات در ترافیک شرکت کنند علاوه بر پیشگیری از حوادث رانندگی، در نظم اجتماعی و زیبایی و آرامش محیط نیز موثر خواهند بود.مثلاً شلوغی یک تقاطع و چهارراه و بی‌نظمی و درهم آمیختگی عابران وسایل نقلیه چهره‌ای مخدوش و ناهنجار و نازیبا از این مکان‌ها را به نمایش می‌گذارد و همین بی‌نظمی و وجود این رفتارهای نامناسب باعث بروز حوادث نیز می‌شود. بدین سبب است که عابران پیاده در ساماندهی ترافیک و کاهش حوادث و نظم بخشیدن به محیط‌های شهری سهم بسزایی را دارا می‌باشند.
همه انسان‌ها اوقاتی از زندگی خود را به عنوان عابر پیاده در ترافیک حضور دارند و شایسته است با یادگیری و عمل به رفتارهای درست ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات ضمن حفظ سلامتی خود به آرامش و زیبایی محیط نیز کمک کنند.
علت‌های مهم حوادث ترافیکی عابران پیاده
برخورد عابران پیاده با وسایل نقلیه از عمده دلایل بروز حوادث رانندگی است و برای بیان علت‌های مهم آن می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد.
* ورود ناگهانی عابران به سطح سواره‌رو
*حرکت عابران در امتداد راه (حاشیه راه) و برخورد با وسایل نقلیه
*عبور نامنظم عابران در میادین یا تقاطع‌ها و برخورد با وسایل نقلیه
*برخورد خودروها با عابران در ایستگاه‌ها و یا محل تجمع مسافران در مکان‌های خاص برای دسترسی به وسیله نقلیه
*برخورد موتورسیکلت‌ها با عابران در راه‌ها و پیاده‌روها
*انحراف ناگهانی وسایل نقلیه و برخورد با اشخاص عبوری در حاشیه راه‌ها
*برخورد وسایل نقلیه با عابر در حالت ایستاده در کنار جاده و خیابان
*برخورد با عابران در حین حرکت با دنده عقب
*حرکت‌های ناگهانی به سمت ترافیک مثل بازیگوشی و دویدن و پرت شدن به وی‍ژه از جانب کودکان
*حواس پرتی و عدم تمرکز عابران در هنگام حرکت در حاشیه خیابان و جاده
*برخورد کارگران و عوامل اجرایی و نگهداری راه با وسایل نقلیه
بررسی‌ها نشان می‌دهد مهم‌ترین علت بروز حوادث از سوی عابران پیاده، کم توجهی و یا عدم توجه به قوانین و همچنین ناتوانی در بروز رفتارهای تدافعی پیشگیرانه است.
اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا