اخبار استان ها

«لالین» به پردیسان رفت/حال توله خرس سیاه آسیایی خوب است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان و بنا بر اعلام اداره کل محیط زیست استان اصفهان، لالین، توله خرس سیاه‌بلوچی (آسیایی) که اواسط خردادماه امسال توسط نیروی انتظامی در یک خودروی حامل مواد مخدر کشف و بیش از سه ماه در مرکز بازپروری کلاه قاضی تحت مراقبت و نگهداری بود، به پارک پردیسان منتقل شد.

«لالین» در هنگام تحویل به اداره کل محیط‌زیست اصفهان شرایط مناسبی نداشت و وزن او تنها حدود سه کیلوگرم بود، بر این اساس توله خرس سیاه به مرکز بازپروری کلاه قاضی در استان اصفهان منتقل شد و به سرعت روند معاینات و درمان، اقدامات تیمارداری و تغذیه با همکاری دامپزشکان مجرب انجام شد.

سرانجام این توله خرس سیاه نر با تغذیه مناسب و انجام نیازهای زیستی و حفاظتی به وزن ۱۸ کیلوگرم رسید و شرایط جسمی وی به وضعیت مطلوب رسید.

گفتنی است با توجه به اینکه شرایط مناسب نگهداری برای این توله خرس در استان، فراهم نشد حسب تصمیمات کارشناسی که بین اداره محیط‌زیست اصفهان و سازمان حفاظت محیط زیست انجام گرفت، لالین به مرکز بازپروری پردیسان منتقل شد.

خرس سیاه آسیایی هم اکنون در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN RED LIST) در طبقه در آستانه انقراض (CR) قرار دارد و هیچ آمار مشخصی از تعداد اندک باقی‌مانده جمعیت این گونه در ایران نیز در دسترس نیست.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا