اخبار استان ها

مشوق‌های فرزند آوری از تسهیلات بانکی تا خرید خودرو

رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: هم اکنون بهترین زمان برای فرزندآوری و افزایش جمعیت است و باید از تمامی ابزار‌ها برای تحقق آن و جلوگیری از ورود کشور به چاله جمعیتی استفاده کرد.

امیر حسین بانکی پور افزود: اعطای تسهیلات ازدواج نسبت به ۲ سال گذشته چهار تا پنج برابر افزایش یافته و هر سال نسبت به تورم افزایش می‌یابد به طوری که اعطای تسهیلات در یک سال گذشته از کل تسهیلات ۱۰ سال گذشته بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه در این راستا در فیش‌های حقوقی کارمندان مبلغ حق تاهل ۵۰ درصد و حق فرزند ۱۰۰ درصد افزایش یافته گفت: این روند افزایشی تا پنج سال آینده ادامه خواهد داشت به گونه‌ای که در پنج سال آینده حق تاهل ۷.۵ برابر و حق اولاد ۳۲ برابر افزایش خواهد یافت.

بانکی پور افزود: توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی از دیگر برنامه‌ها در راستای تسهیل شرایط ازدواج و فرزندآوری است که در این راستا، طرح ساخت خوابگاه در برخی از دانشگاه‌های کشور آغاز شده است.

رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در بخش دولتی و ۷۰ درصد مراکز درمانی بخش خصوصی، توسعه مراکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور، ارائه بودجه‌های حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین اقلام درمان ناباروری، پوشش بیمه مادران باردار و دارای کودکان زیر پنج سال، اعطای تسهیلات به ازای تولد هر فرزند، اعطای زمین با تولد فرزند سوم به بعد با قیمت تمام شده به صورت اقساط و ارائه خودرو بدون نوبت به مادران با تولد فرزند دوم از دیگر تسهیلات در راستای تشویق به امر فرزند آوری است.

وی افزود: در طرح حمایت خانواده ایران خودرو مادران بدون داشتن گواهینامه می‌توانند خودرو به قیمت کارخانه بخرند و با قیمت بازار بفروشند و بستگی به نوع خودرو بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان سود دریافت کنند.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا