اخبار استان ها

افزایش کرایه حمل‌ونقل عمومی تهران از شنبه

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سیدجعفر تشکری‌هاشمی از تعیین نرخ کرایه برای تاکسی خبر داد و اظهار کرد: کرایه‌های دو نرخی به زمان شیوع کرونا باز می‌گردد که رانندگان به دلیل رعایت فاصله اجتماعی می‌توانستند به جای چهار نفر، سه نفر مسافر سوار کنند اما در حال حاضر و شرایط عادی، تنها یک نرخ کرایه تاکسی برای ظرفیت چهار مسافر تعیین شده و کرایه‌های دو نرخی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تغییرات قیمت خطوط تاکسی نسبت به سال گذشته به طور متوسط از حداقل ۴۵ درصد تا حداکثر ۶۰ درصد تعیین شده است، افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، این امکان وجود دارد که در مسیرهای دارای شیب تا سقف ۱۰ درصد به کرایه تاکسی‌های خطی افزوده شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در ساعات اوج ترافیک تا سقف ۲۵ درصد به کرایه‌ها اضافه خواهد شد، گفت: ساعات اوج ترافیک توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط آب و هوایی نامساعد تا سقف ۱۵ درصد به کرایه‌ها اضافه خواهد شد، اظهار کرد: اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل‌ونقل هوشمند مناسب برخط خواهد بود.

تشکری هاشمی گفت: انتخاب نوع خودرو برای تاکسی در تمام شهرها باید مطابق با مصوبه شورای عالی ترافیک باشد که این انتخاب بر اساس قدرت موتور، میزان ظرفیت خودرو برای گنجایش چهار نفر مسافر و قیمت آن است.

وی درباره تبدیل شدن ساینا به تاکسی افزود: در گذشته پراید ویژگی‌های گفته شده را نداشت و بعید است که ساینا نیز این شاخصه‌ها را داشته باشد، زیرا تاکسی باید در درجه اول برای مسافر راحت باشد و ساینا دوام زیادی ندارد و وسیله نقلیه مناسبی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد شورا درباره نوع تاکسی، در درجه اول خرید خودروی وارداتی است، خاطرنشان کرد: باید اجازه دهیم از واردات خودرو به نفع مردم استفاده شود و از تولید داخل نیز خودروهایی را انتخاب کنیم که مقرون به صرفه، با دوام و دارای فضای مناسب باشد.

وی با اشاره به بهای بلیت مترو در سال جدید گفت: کمترین بهای کارت بلیت مبلغ‌دار برای مسافران داخل شهری و با مسافت طی شده تا دو کیلومتر مبلغ ۲,۸۵۰ تومان است و متناسب با افزایش طول سفر و به ازای هر کیلومتر، ۱۴۷ ریال به نرخ کرایه اضافه خواهد شد.

تشکری‌هاشمی با اعلام اینکه میزان افزایش نرخ کرایه سفرهای با مسافت بالاتر از ۳۴ کیلومتر برای سال ۱۴۰۲ معادل نرخ کرایه سفر با مسافت تا ۳۴ کیلومتر خواهد بود، گفت: بهای کارت بلیت مبلغ‌دار برای مسافران حومه ۳۷۰۰ تومان، از ایستگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی (هشتگرد) ۸,۲۰۰ تومان و مسافران از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان است.

وی اضافه کرد: کرایه دریافتی برای خطوط اتوبوس تندرو با طول بیش از ۱۵ کیلومتر مطابق خطوط ۱۵ کیلومتری و برای خطوط اتوبوس عادی با طول بیش از ۲۰ کیلومتر مطابق خطوط ۲۰ کیلومتری محاسبه و دریافت خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خطوط اتوبوس تندرو بخش عمومی، نرخ پایه ورودی مبلغ ۱,۸۰۰ تومان تا پیمایش پنج کیلومتر است، گفت: به ازای هر پنج کیلومتر ۴۰۰ تومان به این مبلغ اضافه خواهد شد؛ همچنین در خطوط عادی بخش خصوصی مبلغ ورودی ۱,۸۰۰ تومان تا پیمایش ۲.۵ کیلومتر است که به ازای هر ۲.۵ کیلومتر ۴۰۰ تومان اضافه خواهد شد و افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه اجرایی خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا