اخبار استان ها

روز حماسه ایثار اصفهان متعلق به همه مردم آزاده است

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین عطرافشانی مزار شهدا و تجدید بیعت با شهدای والامقام که با حضور مدیران ارشد استان و شهر اصفهان در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، بیان کرد: ۲۵ آبان «روز اصفهان» نامگذاری شده است این روز یکی از روز‌های به یادماندنی تاریخ این سرزمین و استان اصفهان است. همه ما باور داریم که این روز صرفاً متعلق به اصفهان نیست روزی است که خداوند متعال جلوه‌ای از مجاهدت‌ها و رشادت‌های مردم اصفهان را جلوه گر ساخت و روزی مانا در مولفه‌های هویتی اصفهان و ایران اسلامی در تاریخ شد.

او ادامه داد: در روز ۲۵ آبان ماه سال ۱۳۶۱ در استان ما در یک روز ۳۷۰ شهید در میدان امام ره توسط مردم اصفهان تشییع شدند. در همان روز کاروان‌های عظیمی از پشتیبانی‌های مردم اصفهان به سمت جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و جمع کثیری از رزمندگان برای خالی نماندن سنگر‌های دفاع از کیان ایران عزیز به جبهه‌های جنوب و غرب کشور شتافتند.

استاندار اصفهان بیان کرد: امروز نیز ایران اسلامی و اصفهان همین هویت را دارد. قطعاً همه ما باور داریم که اگر تقدیر الهی شرایطی را ایجاد کند که در معرض آزمون قرار بگیریم؛ مجدداً با بذل جان و مال خود فدایی راه حضرت ولیعصر عج خواهیم شد و در این مسیر ذره‌ای دریغ نخواهیم کرد و امروز در بیعت با نائب ایشان حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی هم جان خود را فدا خواهیم کرد و از همه مال و زندگی خود می‌گذریم. فرزندان مان را نیز به این راه توصیه می‌کنیم و نمی‌گذاریم پشت، ولی فقیه و نائب امام عصر عج خالی بماند.

او یادآور شد: حماسه‌ای که مردم ما در دوران دفاع مقدس رقم زدند اگر در برهه‌های مختلف تاریخ رقم خورده بود موفقیت‌های جهان اسلام بیش از این می‌گشت. این از هم گسستگی و پراکندگی‌ها ناشی از این است که برخی از ملت‌ها در بزنگاه‌های تاریخی خود وظیفه‌ای که باید نسبت به مملکت و تاریخ خود به دوش می‌گرفتند را عمل نکردند، اما ملت بیدار و هوشیار ما مانند همیشه وظایف خود را بخوبی انجام داد و این نوع حرکت و پایداری سبب شد که امروز در صحنه بین‌الملل نوع دیگری از نگرش را نسبت به ملت ما داشته باشند.

استاندار اصفهان افزود: نگرشی که سبب شد تا دنیای غرب در تدابیر مکارانه خود نسبت به اداره جهان و استثمار دولت‌های مختلف دچار سردرگمی شود. امروز الگویی به اسم جمهوری اسلامی در دنیا ظهور کرده که در بسیاری از علوم و فنون الگو است. چند روز گذشته خبری در رابطه با ژن درمانی گزارش شد که گواه این بود که ما جزو سه کشوری هستیم که این توانمندی را در دنیا داریم.

 مرتضوی ادامه داد: در حوزه فناوری هواوفضا از موشک هایپرسونیک خبر دادند که نشان داد در حوزه صنایع دفاعی جزو کشور‌های انگشت شمار این حوزه هستیم. در حوزه نانوتکنولوژی و سایر علوم نوین امروز نیز همین وضعیت را داریم. در مقابل دنیای غرب نشان داده که جز بردگی و استثمار چیز دیگری را برای ملت‌ها نمی‌خواهد. امروز هم اگر همه تلاش و بضاعت خود را در یک جنگ ترکیبی علیه ملت ما برنامه ریزی کرده ناشی از همین استیصالی است که به آن دچار شده است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: اکنون جمهوری اسلامی با اتکا به فرهنگ، هویت و تاریخ پرافتخاری که در این دفاع ۴۴ ساله داشته است باید تلاش کند با غفلت مولفه‌های هویتی خود را از دست ندهد در این راه عهد کرده ایم با بذل جان و مال خودمان نسبت به نسل آینده ادای دین کنیم.

مرتضوی ادامه داد: امروز نیز بار دیگر با با رهبر معظم انقلاب بیعت خواهیم کرد و با نگاهی هم افزا در حرکت به سمت گام دوم انقلاب اسلامی مجاهدانه گام برداریم.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا