تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

جلسه ستاد اقدامه نماز شهرستان با حضور فرماندار شهرستان برگزارشد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اجلاس سراسری نماز مبنی بر اینکه «مدارس را مزین کنید به نماز خوانی نوجوانان، این برترین تضمین برای سلامت آینده جامعه است»، تصریح کرد: تأثیرگذاری در حوزه راهبردی و نهادینه شدن امر نماز در مأموریت دستگاه های فرهنگی و آموزشی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به اقامه نماز در دستگاه های اجرایی شهرستان، اظهار داشت: برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی شامل اجرای سند برنامه راهبردی نماز دستگاه ها و نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه، اعم از مرکزی، استانی و شهرستانی، در قالب بازدید و تهیه گزارش، در دستورکار ستاد اقامه نماز و مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان قرار گیرد.

فرماندار اصفهان افزود: هیأت های ارزیابی به منظور بررسی، ارزیابی و رتبه بندی عملکرد واحدهای تابعه براساس شاخص های کیفی و فرم های ستاد اقامه نماز، تشکیل گردد.

سیستانی تأکید کرد: اقدامات مقتضی پیرامون تجلیل و تقدیر از خادمان و فعالان اقامه نماز در قالب واحدهای برتر و خادمان و فعالان برتر نماز، صورت پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی متنوع پیرامون مقوله نماز، افزود: اجرای برنامه های ابتکاری و بومی پیرامون مقوله نماز، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرماندار اصفهان با تأکید بر لزوم آموزش و توانمندسازی کارکنان و مخاطبین، گفت: اقدامات مقتضی پیرامون برگزاری دوره های آموزشی آداب و اسرار نماز در دستگاه های اجرایی صورت پذیرد.

وی پیرامون آموزش والدین نیز افزود: افزایش مستمر آگاهی والدین دانش آموزان نسبت به آثار و آداب و احکام نماز و نقش ها و مسئولیت های خود بالاخص آموزش پدران و نحوه برخورد آنان با فرزندان، باید در دستور کار قرار گیرد.

سیستانی خاطرنشان کرد: اصناف، بازاریان و مجتمع های تجاری باید اهتمام ویژه ای به اقامه نماز جماعت اول وقت داشته باشند.

وی تأکید کرد: همه دستگاه های اجرایی در برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و مدرسه» باید مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار اصفهان افزود: همه دستگاه های اجرایی، بخشداری ها و امام جمعه و شهرداری بهارستان در برگزاری اجلاس شهرستانی نماز با عنوان «نماز و مدرسه» مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

وی اذعان داشت: برگزاری ماهیانه و فصلی همایش ها و گردهمایی ها در محل شهرداری ها با مساعدت بخشداری ها و همه دستگاه ها، بسیار حائز اهمیت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا