بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

روند بورس همچنان صعودی است / شاخص کل بورس از مرز ۷۸ هزار واحد گذشت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،رشد شاخص کل بورس که از زمان معرفی رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، آغاز شده است همچنان ادامه دارد؛ به طوری که شاخص کل بازار در جریان معاملات امروز، از مرز ۷۸ هزار واحدی نیز گذشت .

سخنان رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار درباره بازنگری در ساختار سازمان بورس و احتمال تغییر حد مبنا و حد نوسان، امیدواری ها را نسبت به بهبود فعالیت بازار سرمایه بیشتر کرده و بر این اساس، تاکنون شاخص کل بورس با رشد مداوم، استقبال خود از ورود محمدی را نشان داده است.
در معاملات امروز، حجم و ارزش معاملات رشد قابل توجهی یافت؛ به طوری که بیش از یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش سه هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال در ۹۶ هزار و ۱۵۸ نوبت، خرید و فروش شد.
نمادهای فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، وامید (مدیریت سرمایه گذاری امید)، مبین (پتروشیمی مبین)، فملی (صنایع مس ایران)، فخوز (فولاد خوزستان) و ومعادن (توسعه معادن و فلزات) نقش اصلی را در رشد امروز شاخص بازی کردند و در مقابل خساپا (سایپا) با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز رشد کرد و بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۳۰۱ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۱۱۱ واحد، شاخص قیمت (هم وزن)۹۶ واحد، شاخص آزاد شناور ۵۱۶ واحد، شاخص بازار اول ۴۰۳ واحد و شاخص بازار دوم ۵۹۰ واحد بالا رفت.
بالاترین رشد قیمت در معاملات امروز، به حق تقدم ملی صنایع مس ایران، حق تقدم سیمان فارس و خوزستان، حق تقدم شیرپاستوریزه پگاه خراسان، حق تقدم داروسازی دکتر عبیدی و حق تقدم کابل البرز تعلق داشت.
بیشرین کاهش قیمت نیز به نام کاشی الوند، کنتورسازی ایران، سایپا، سرمایه گذاری بهمن، پتروشیمی آبادان و تولیدمحور خودرو ثبت شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا