عناوین اخبار

توصیه های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت منزل در ایام نوروز

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره آموزش همگانی ، پلیس اصفهان در راستای پیشگیری از سرقت منزل در روزهای پایانی سال از شهروندان خواست تا موارد زیر را رعایت نمایند :
۱٫ تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری نمائید.
۲٫ برای اطمینان بیشتر ، بر روی دیوارها، کلیه پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر، پاسیو و … حفاظ محکم و مقاوم نصب نمائید.
۳٫ در پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده ای و قفل آویز مطمئن مجهز نمائید.
۴٫ هنگام خروج ازمنزل تنها به قفل نمودن درخروجی اکتفا نکرده ، کلیه درهای داخلی ساختمان اعم از درپشت بام، هال ، اتاق ها، آشپزخانه ، حمام ، حیاط خلوت و …. را قفل نمائید.
۵٫ در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل درهای ورودی را تعویض نمائید.
۶٫ کنترل ورود و خروج در مجتمع های مسکونی را به سرایدار یا نگهبان مطمئن بسپارید. با این حال از بازگذاشتن در ورودی منزل (حتی برای مدت کوتاهی) در طول شبانه روز خودداری نمائید. ۷٫ کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید.
۸٫ از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری نمائید.۹٫ همواره دقت نمائید تا کلید خود را بر روی قفل در جای نگذارید.
۱۰٫ برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح نمائید، در صورت عدم امکان لوله ای فلزی به دور آن جوش دهید.
۱۱٫ برای امنیت محل خود در شب ، از شبگردها و نگهبانان محلی و مورد تأیید نیروی انتظامی استفاده کنید.
۱۲٫ از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً در کنار دیوار خودداری نمائید.
۱۳٫ حتی الامکان درهای ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز نمائید.۱۴٫ از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید.
۱۵٫ در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان نمودن آن بصورت یک جا خودداری نموده و حتی الامکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده نمائید.
۱۶٫ نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آنها ندارید از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نکنید.۱۷٫ از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری نمائید.
۱۸٫ چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.
۱۹٫ درمواقعی که به مسافرت می روید از همسایگان یااقوام مورد اطمینان خود بخواهیدکه از منزلتان مراقبت نمایند.۲۰٫ از بازگو نمودن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید.
۲۱٫ علائمی که نشان می دهد به مسافرت رفته اید را از بین ببرید . از همسایه خود بخواهید که اتومبیل خود را گاهی مقابل راه ورودی منزل شما پارک نماید.
۲۲٫ نسبت به اتومبیل ها و موتورسیکلت های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن ها را یادداشت و سریعاً به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.
۲۳٫ از باز نمودن در بروی افراد ناشناس مخصوصاً به هنگام‌شب خودداری نموده و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید.

۲۴٫ شب ها هنگام استراحت درهای ورودی ساختمان را قفل نمائید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا