اقتصادی

توافق ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» در نشست مشترک با «بختیار سعید اف» رئیس هیئت مذاکره کننده ازبکستانی و سرپرست وزارت امور خارجه و «ایلهام محکم اف» وزیر حمل و نقل ازبکستان، حوزه ترانزیت را یکی از محورهای مهم و راهبردی همکاری دو کشور دانست و اظهار کرد: فرصت و ظرفیت همکاری ایران و ازبکستان در حمل و نقل ترکیبی و توسعه روابط ترانزیتی مهیاست و ایران آمادگی همکاری در این حوزه را دارد.

وی افزود: پیش‌نویس برنامه جامع توافق میان دو کشور در حوزه حمل‌ونقل آماده شده و ظرفیت‌های بالایی برای مشارکت و همکاری ازبکستان در بنادر جنوبی و شمالی و همچنین کریدور شمال- جنوب وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با اشاره به امکان رونق اقتصاد دریا در بنادر جنوبی ایران، گفت: درخواست ازبکستان برای عضویت در موافقت‌نامه چابهار پذیرفته شده است.

«بختیار سعید اف» رئیس هیئت ازبکستانی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار به انجام توافقات مهم میان دو کشور از سال گذشته اشاره کرد و افزود: محور اصلی روابط اقتصادی ایران و ازبکستان حمل و نقل و لجستیک است.

وی ادامه داد: میزان حمل و نقل بار ایران و ازبکستان با وجود امکانات و علاقه‌مندی دو کشور می‌تواند افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا