پیشخوانعناوین اخبار

لیگ جهانی والیبال؛ نکاتی آماری درباره دیدار ایران و صربستان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که ایران با ۲ برد در مکان دهم و صربستان با ۶ پیروزی صدرنشین است.

این دیدار چهارمین بازی دو تیم در تاریخ لیگ جهانی محسوب می شود که در بازی های گذشته سهم صربستان دو برد و یک پیروزی برای ایران بوده است.
این دیدار سومین مسابقه صربستان برابر ایران در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران محسوب می شود.
ایران تا به حال چهار مربی صربستانی را در راس کادر فنی تیم های ملی خود دیده است که کیاچ، زوران گاییچ و اسلبودان کواچ در تیم ملی بزرگسالان مربیگری کرده اند و یویستا ستکویچ مدت ها سرمربیگری تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران را بر عهده داشت.
تیم ملی والیبال ایران امروز با لباس های سفید به میدان می رود و بازیکنان تیم صربستان آبی پوش ظاهر می شوند.
میانگین سنی ۱۴ بازیکن ایران در هفته سوم لیگ جهانی ۲۸٫۵ سال است و حریف نخست ایران (صربستان) با میانگین ۲۵٫۹ حدود ۲٫۵ سال جوانتر از تیم ایران است.
منانگین قدی ۱۴ بازیکن ایران نیز ۱۹۳ سانتیمتر است و از این نظر بازیکنان صربستان با هفت سانتیمتر بیشتر از میانگین دو متری برخوردارند.
فرهاد ظریف لیبروی تیم ملی والیبال ایران با ۱۶۵ سانتیمتر کوتاه قدترین و مجتبی میرزاجانپور با ۲۰۵ سانتیمتر سروقامترین بازیکن ایران است.
سید محمد موسوی در بین ۱۴ بازیکن ایران بلندترین اسپک ها را می زند که در ارتفاع ۳۶۲ سانتیمتری موفق به زدن اسپک می شود و از این نظر با بازیکن شماره هشت صربستان (مارکو ایوُویچ) برابر است.
مجتبی میرزاجانپور در دفاع دو دست با ارتفاع ۳۴۸ سانتیمتر بلندترین مدافع ایران محسوب می شود و در ۶ بازی برگزار شده، به عنوان بهترین بازیکن ایران معرفی شده است و سرِچکو لیسیناک بازیکن شماره ۲۰ صربستان با ۳۴۲ سانتیمتر بهترین بازیکن این تیم است که از میرزاجانپور ۶ سانت در دفاع دو دست کوتاهتر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا