اخبار استان ها

اصفهان از داشتن شهرک لجستیک و پایانه صادراتی بی بهره است

امیرحسین کمیلی اظهار داشت: تاکنون پایانه صادراتی در استان اصفهان راه اندازی نشده است و از حدود ۶ تا هفت طرحی که در این زمینه ارائه شده هنوز هیچکدام از آنها توسط وزارت صنعت معدن و تجارت مصوب نشده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه مشکلاتی از نظر زیرساخت صادرات در این استان وجود دارد افزود: این استان برای موفقیت در امر صادرات، نیازمند داشتن شهرک لجستیک و زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و هوایی است که این زیرساخت‌ها با همدلی و همگرایی مسوولان دولتی و بخش تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به سفر هیات تجاری و تعدادی از مسوولان دستگاه های اجرایی استان اصفهان به شهرهای مسکو و سن پترزبورگ روسیه، اضافه کرد: سفر مناسبی برگزار شد و ارتباط های همزمان بین تجار و مسوولان دولتی ۲ استان از ۲ کشور برای نخستین بار برقرار شد و در گذشته ارتباط صادرات و واردات بین تجار استان اصفهان و روسیه بصورت نقطه ای و محدود برقرار بوده و بصورت یک جریان برنامه ریزی شده و ثابت صادرات و واردات نبوده است.

کمیلی با اشاره به اینکه بازار امروز روسیه تشنه محصولات تولیدی ایران است بیان کرد: شرایط امروز روسیه همانند ابتدای دوران تحریم ایران است و برگزاری این سفر مقدمه ای برای آغاز یک برنامه ریزی در راستای صادرات و واردات برنامه ریزی شده از استان اصفهان به روسیه است.

به گفته وی، روسیه امروز با مشکلاتی در زمینه تامین کالا مواجه است و برخی زیرساخت ها در این کشور آماده نیست و بدلیل وابستگی زیادی که در گذشته به واردات داشته و تولیدات این کشور هم تامین کننده نیازهای داخلی این کشور نیست و به همین دلیل امروز با مشکل مواجه شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: امروز موقعیت، فرصت و ظرفیت خوبی برای صادرات از استان ایجاد شده باید از این فرصت و ظرفیت بخوبی و در راستای منافع ملی استفاده کنیم تا بتوانیم سهم بیشتری از بازار کشورهای هدف را در اختیار داشته باشیم.

وی اظهار داشت: لازمه داشتن صادرات پایدار، تولید محصولات با کیفیت و هدفمند و قوی است تا بتوانیم جایگاه استان را در کشورهای آسیای مرکزی حفظ کنیم و به بازارهای جدید در این کشورها دست پیدا کنیم.

کمیلی با بیان اینکه محصولات فراوانی در استان اصفهان تولید می‌شود اما از کیفیت بالایی برای صادارات برخوردار نیست افزود: صنعتگران و تولیدکنندگان باید محصولاتی برای صادرات تولید کنند و زیرساخت های لازم برای تولید محصولات صادراتی مورد نیاز جامعه هدف خود را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت های صادراتی در استان اصفهان تقویت و آماده سازی شود تا بتوانیم صادرات خوبی به روسیه داشته باشیم ادامه داد: محصولات تولیدی داخلی استان شاید جوابگوی نیازهای جامعه هدف داخلی باشند اما برای هر جامعه هدفی باید محصولی مطابق میل و خواسته های آنها تولید شود و از تمام شرایط لازم برخوردار باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه زیرساخت های صادراتی ایجادشده در این استان نقطه ای و انفرادی است خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته بدلیل وجود مشکلات ناشی از تحریم، سرمایه گذاری چندانی در راستای ایجاد این زیرساخت برای ما اولویت نداشته اما امروز که فرصت و ظرفیت تولید مازاد و صادرات برای ایران و استان اصفهان ایجاد شده است باید از این فرصت با تدبیر و بخوبی استفاده کنیم .

وی گفت: امروز موفقیت‌های خوبی در تولید بدست آوردیم و بطور تقریبی صد در صد نیاز داخلی را تولید می کنیم و نیازها را برطرف می کنیم و از این جهت توانمند هستیم و در زمینه تولید قطعات و لوازم یدکی، دارو، هیچ وابستگی به خارج نداریم و در شرایط سخت تر تحریم هم با مشکلی مواجه نمی شویم.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا