اخبار استان هااخبار روزاصفهانعناوین اخبار

آمادگی شهرداری اصفهان برای کمک به پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان

شهردار اصفهان اعلام کرد:

شهردار اصفهان با اشاره به معضل کمبود آب و خشکی زاینده رود در اصفهان اعلام کرد: شهرداری آماده ارائه هرگونه کمک در امر سرمایه‌گذاری برای انتقال آب از دریای عمان به اصفهان است.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده ۲۰ آذرماه با حضور در برنامه تلویزیونی «۳۶۵ شبانه‌روز به احترام مردم اصفهان» به ارائه بخشی از گزارش عملکرد یک‌ساله شهرداری اصفهان پرداخت. او با اشاره به شعار این دوره مدیریت شهری مبنی بر «اصفهان من، شهر زندگی» گفت: در درون عبارت «اصفهان من» حس تعلق وجود دارد و این عبارت برخاسته از تعلق خاطر ما نسبت به شهر است.

 

به دنبال جریان زندگی در بافت‌های تاریخی اصفهان هستیم

او با بیان اینکه شخصیت شهرها دلیل تمایز آنها از یکدیگر است، افزود: «اصفهان من، شهر زندگی» در حقیقت اجماع ویژگی‌های شخصیتی اصفهان همچون ساحت تاریخی، اجتماعی، علمی و هنری است.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه دفاع از شخصیت اصفهان را از مهم ترین رسالت‌های خود می‌داند، اظهار کرد: اصفهان در ادوار گذشته، سه دوره پایتختی و درخشش تمدن را تجربه کرده و بی‌شک میراث‌دار گوهرهای گران‌قیمتی از این ادوار تاریخی است، لذا به عنوان کارگزاران در این شهر باید نگران ریشه هویتی خود یعنی میراث گذشته باشیم.

او از ضرورت صیانت و نگهداری از میراث تاریخی شهر اصفهان سخن گفت و تأکید کرد: شهرداری اصفهان به دنبال احیای بافت‌های تاریخی و جریان یافتن زندگی در این محدوه است، چنانکه تلاش می‌کنیم در عرصه‌هایی همچون بازار بزرگ اصفهان ساحت همگرایی در شهر رقم بخورد تا نگرانی‌ها از وضعیت نابسامان آنجا کاهش یابد.

 

اصفهان، شهری مهیای گفتگو

قاسم زاده سپس به ویژگی باغ‌شهری اصفهان که از گذشته زبانزد گردشگران و سیاحان بوده است، اشاره کرد و گفت: شهر اصفهان از بُعد اجتماعی نیز همواره شاخص بوده و طی سال‌های متمادی مأوای گفت‌وگو و همزیستی ادیان متعدد توحیدی بوده است.

شهردار اصفهان در ادامه توضیحاتش بر آماده سازی فضای شهر اصفهان برای گفت‌وگو تأکید کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا زمینه گفت‌وگو و تعامل در شهر فراهم شود تا هر شهروندی که نیاز به بیان نظرات خود در عرصه‌های مختلف دارد با حضور در فضاهایی که به این منظور در نظر گرفته شده، به گفت‌وگو بپردازد.

 

شهری برخوردار از آب، هوا و خاک مناسب

قاسم زاده یکی از مهمترین ویژگی‌های «شهر زندگی» را برخورداری از حداقل‌های یک زندگی یعنی آب، هوا و خاک مناسب دانست و با بیان اینکه امروز اصفهان در چنین شاخصه‌هایی دچار مشکل است، خبر داد: شهرداری اصفهان در زمینه رفع معضل آب و خشکی زاینده‌رود به عنوان یک مطالبه‌گر عمل کرده و به‌طور جدی در این عرصه ایفای نقش کرده است.

او ادامه داد: شهرداری آماده ارائه هرگونه کمک در امر سرمایه‌گذاری برای انتقال آب از دریای عمان به اصفهان است.

او استفاده از گونه‌های گیاهی کم‌نیاز به آب در فضای شهر و راه‌اندازی و تقویت دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود را از دیگر اقدامات شهرداری در عرصه رفع معضل آب در اصفهان دانست و گفت: معتقدم مردم اصفهان علت بی‌آبی نیستند، اما می‌توانند بخشی از راه‌حل رفع این مسئله باشند، چنانکه در زمینه مصرف بهینه آب شرب، مردم تأثیرگذار هستند و می‌توانند نگرانی‌ها را در این زمینه کاهش دهند.

 

نقش موثر شهرداری و شهروندان در کاهش آلودگی هوا

شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت بغرنج آلودگی هوا و کاهش روزهای پاک در شهر اصفهان گفت: باید به صراحت گفت که در معضل آلودگی هوا شهرداری بخشی از مشکل است، زیرا قسمتی از آلودگی هوا مربوط به حمل‌ونقل و خودروهای دودزا است.

قاسم زاده  افزود: البته در این زمینه شهروندان نیز می‌توانند نسبت به کاهش آلاینده‌ها ایفای نقش کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا