اخبار استان ها

هشدار درباره احتمال اوج گیری کرونا/نایین نارنجی شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، پژمان عقدک اظهار کرد: در پنج هفته گذشته هیچ یک از شهرستان های استان اصفهان در وضعیت نارنجی (پرخطر) یا قرمز (بسیار پرخطر) کرونایی قرار نداشت اما این هفته یکی از شهرستان ها یعنی نایین به وضعیت نارنجی رسید.

وی افزود: هفته گذشته هفت شهرستان استان در وضعیت زرد (نسبتا پر خطر) قرار داشت اما این هفته ۶ شهرستان در این شرایط قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه سایر شهرستان های استان از جمله اصفهان در وضعیت عادی (رنگ آبی) قرار دارند، خاطرنشان کرد: در یک هفته قبل، آمار تعداد افراد محتمل به ابتلا به کووید-۱۹ و نتایج مثبت آزمایش های کرونا در استان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اصفهان در هفته اخیر صفر بود، اضافه کرد: میزان بستری بیماران کرونایی در هفته گذشته تفاوت چندانی نداشت و در مجموع، شرایط کرونایی استان ثابت بوده است.

عقدک ادامه داد: در هفته قبل، میزان بستری بیماران کرونایی استان اصفهان بین ۳۰ تا ۴۰ نفر و بیماران بدحال در بخش مراقبت های ویژه بین ۲ تا ۵ نفر بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به شیوع مجدد کرونا در چین و همچنین اروپا و امریکا اشاره و تصریح کرد: لازم است مردم از ساده انگاری درباره اینکه کرونا به پایان رسیده است، پرهیز کنند زیرا پیش بینی می شود که از اواخر دی امسال، بیماری کووید-۱۹ در کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه احتمال انتقال بیماری کووید-۱۹ با سویه های جدید وجود دارد، از مردم خواست تا در این فصل سرد مراقبت های لازم را داشته باشند و اگر دچار بیماری زمینه ای یا نقص ایمنی هستند، برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا