اخبار استان ها

اجرای ۲۳ طرح بازآفرینی شهری در استان اصفهان

رئیس اداره نظارت بر اجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: هم اکنون این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۹۷ درصد در استان اصفهان فعال است.
سید عبدالرضا لقمانی افزود: برای این طرح‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ادامه اجرای آن‌ها به ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد.
وی، هدف از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری را ارتقاء وضعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی و کالبدی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری دانست و گفت: بافت فرسوده استان اصفهان با پرداخت تسهیلات بانکی نوسازی می‌شود.
رئیس اداره نظارت بر اجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود:۴۰۰ میلیون تومان برای اصفهان و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر‌های استان اصفهان پرداخت می‌شود.
لقمانی مزایای این طرح را، نیاز نداشتن به سپرده‌گذاری برای دریافت تسهیلات و امکان دریافت آن با ارائه سند تک برگ عنوان کرد و گفت: در این طرح علاوه بر تسهیلات بانکی، از سوی شهرداری‌ها نیز امکان تخفیف حداقل ۵۰ درصد عوارض ساخت، تراکم ساخت و تقسیط بقیه آن وجود دارد.
وی افزود: قابلیت تبدیل تسهیلات به فروش اقساطی و تقسیط آن به مدت حداکثر ۱۲۰ ماه از دیگر مزایای تسهیلات بانکی بازآفرینی شهری است.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا