اخبار استان ها

مطالبه بحق اصفهانی‌ها احیای زاینده رود است

حجت‌الاسلام محسن مظاهری با اشاره به وضعیت آب اصفهان و خشکی زاینده‌رود افزود: وضعیت آب اصفهان و زاینده‌رود موضوع مهمی است که اثرات آن تنها این استان را دربرنمی‌گیرد بلکه در گستره ملی مطرح است و همه مسوولان کشوری باید از این میراث گرانبها که از گذشته بدست نسل امروز رسیده است، حفظ و حراست کنند.

وی که در جلسه‌ای با حضور اعضای صنف کشاورزان در دفتر معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران سخن می‌گفت، تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم برای رهاسازی آب برای کشاورزان اصفهان انجام شده است و امیدواریم این موضوع هم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر اصفهان با تاکید به حقانیت مُطالبه کشاورزان در مورد احیای زاینده‌رود اظهار داشت: جلسه امروز با معاون وزیر نیرو و مسوول حوزه زاینده رود نیز به همین دلیل برگزار شده است.

وی اضافه کرد: ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر همیشه در کنار مردم هستیم و مُطالبه‌های بحق آنها را به گوش مسوولان خواهیم رساند.

حجت‌الاسلام مظاهری گفت: دولت سیزدهم اراده جدی برای رفع مشکل آب اصفهان دارد و در این راستا نیز پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد که در آینده‌ نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون امور استان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه وظیفه این ستاد مُطالبه‌گری از مسوولان در باره تقاضاهای مردم است، اظهار داشت: با توجه به وضعیت آب اصفهان و دغدغه رهبر معظم انقلاب در این زمینه، وظیفه خود دانستیم تا این جلسه را در باره فعالیت‌های در حال انجام وزارت نیرو برای اطلاع رسانی به مردم تشکیل دهیم و از روند پیشرفت پروژه های در دست اقدام دولت و وزارت نیرو مُطلع شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا صادق‌زاده افزود: زاینده‌رود تنها متعلق به مردم اصفهان نیست چرا که اصفهان بخاطر داشتن جایگاه بین‌المللی خود، گردشگران بسیاری از کشورهای دیگر دارد که ایران را با شهر اصفهان و اصفهان را با زاینده‌رود آن می‌شناسند، بنابراین همه باید اهتمام جدی داشته باشند تا رودی را که سبب حیات این شهر فرهنگی شده است، حفظ کنند.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف ونهی از منکر در هر جای کشور مطالبات مردم را در مسائل مختلف پیگیری می کند و صدای رسای مردم است تا بتوانیم با مطالبه‌گری از مسوولان در راه بر طرف شدن مشکلات آحاد جامعه بکوشیم.

مسوولان وزارت نیرو در این جلسه با اشاره به اینکه در راستای حل احیای زاینده رود پیگیری جدی دارند، گزارشی از اقدامات انجام شده در باره آب استان اصفهان ارائه کردند.

بر اساس اعلام ستاد امر به معروف و نهی از منکر، این دیدار حسب‌الامر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم اصفهان در ۲۸ آبان که فرمودند:”مساله‌ آب اصفهان مساله‌ مهمّی است و آن را دنبال‌گیری کردم و مردم اصفهان شایسته‌ این هستند که ما برای خدمت شب و روز نشناسیم” جلسه‌ای را برای پیگیری وضعیت آب اصفهان و زاینده‌رود با مسوولان وزارت نیرو برگزار کردند.

این جلسه با حضور معاون امور استان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف کشور، دبیر ستاد امر به معروف استان و اعضای صنف کشاورزان در دفتر محمد جوانبخت معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و الماسوندی رییس حوزه زاینده رود برگزار شد.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا