اخبار استان ها

۱۶ ایستگاه خط دو متروی اصفهان با ۳۹ درصد پیشرفت

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان این که این پیشرفت شامل بخش سیویل و سازه است، گفت: ساخت هر ایستگاه مترو حدود ۳۵۰ میلیارد تومان (بدون هزینه تملک و آزادسازی) اعتبار نیاز دارد.

سیدمحسن واعظی‌فر افزود:در راستای تکمیل خط دو متروی اصفهان قراردادی با شرکت مپنا به مبلغ ۵۹۴ میلیون یورو بابت خرید تجهیزات این خط، اسفند پارسال امضا شد که مقدمات این قرارداد مشارکتی، حدود چهار سال طول کشید.

وی گفت: این شرکت طبق این قرارداد در طول ۴۸ ماه همه خدمات طراحی و مهندسی، تأمین تجهیزات و قطعات یدکی، آموزش، بارگیری، نصب و راه‌اندازی تجهیزات و ناوگان خط دو به همراه تأمین مالی پروژه حدود ۶۰۰ میلیون یورو انجام می دهد.

واعظی فر افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در صورت تأمین منابع مالی، پس از پنج سال خط دو مترو به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: طرح عمرانی مترو شامل ساخت تونل، ایستگاه‌ها و دپو، تأمین تجهیزات ریلی شاملو ریل، برق و تأمین انرژی، سیگنالینگ، تابلو و ناوگان و قطار شهری مورد بهره‌برداری، مراحل احداث خطوط مترو است که ۴۰ درصد کل هزینه‌ها را شامل می‌شود.

اجرای خط ۲ متروی اصفهان با ۲۳ ایستگاه به طول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر از شهرک دارک (امام حسین (ع)) در شمال محله زینبیه از سال ۹۴ آغاز شده است.

این خط به سمت جنوب، ایستگاه حافظ را به سمت خیابان آمادگاه دور می‌زند و پس از آن، به مسیر متروی غربی- شرقی مُنتهی می‌شود.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا