اخبار استان ها

تزریق ۴۸ هزار دُز واکسن سرخک به اتباع غیر ایرانی در اصفهان

شیما سادات طلایی افزود: از اردیبهشت امسال و پس از مشاهده مواردی از ابتلا به سرخک در برخی از نقاط کشور، طرح واکسیناسیون سرخک برای اتباع غیر ایرانی طبق ابلاغ وزارت بهداشت در استان اصفهان آغاز شد که در نیمه نخست امسال حدود ۴۸ هزار نفر از اتباع غیر ایرانی این واکسن را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این طرح برای اتباع تازه وارد به ایران به‌ویژه از افغانستان و برای گروه‌های سنی ۹ ماه تا ۳۰ ساله اجرا شد، اظهار داشت: کارشناسان بهداشت در این طرح به محل سکونت اتباع مراجعه می‌کردند و البته تعدادی از اتباع غیر ایرانی نیز هنگام مراجعه به مراکز بهداشت این واکسن را دریافت کردند.

طلایی همچنین به آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیر ایرانی از دهم دی در استان اصفهان اشاره و اضافه کرد: در این طرح که بودجه آن را کمیساریای عالی پناهندگان تامین می‌کند، واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال برای کلیه اتباع غیر ایرانی بر اساس دستورالعمل های کشوری و به مدت یک ماه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون نیز طرح بیماریابی سل در بین اتباع غیر ایرانی به مدت سه ماه انجام می‌شود و بیماران شناسایی شده تحت درمان قرار خواهند گرفت.

طلایی با بیان اینکه سل، یک بیماری واگیر و قابل انتقال از فرد به فرد است، تصریح کرد: اگر این بیماری زود تشخیص داده شود قابل درمان خواهد بود و خدمات آن در مراکز بهداشتی رایگان ارائه می‌شود.

وی به اجرای طرح “گلوبال فاند” چند کشوری سل در اصفهان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح که از تیر تا اوائل دی امسال اجرا شد طبق ابلاغ وزارت بهداشت به بیماریابی سل در بین اتباع افغانستان و با مراجعه به محل سکونت آنها پرداختیم.

کارشناس بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در این طرح بیماریابی سل برای حدود ۳۰ هزار نفر از اتباع انجام و بین آنها ۱۷ بیمار مبتلا به سل شناسایی شد و تحت درمان قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: طرح هایی مانند واکسیناسیون سرخک اتباع غیر ایرانی بیشتر در ۱۱ شهرستان استان از جمله شهر اصفهان، مناطق شرق اصفهان، فلاورجان، نجف آباد، خمینی شهر، تیران و کرون، شاهین شهر و میمه، برخوار و مبارکه اجرا می شود.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا