اخبار استان هااصفهان

بررسی کاوش‌های باستان‌شناسی آتشکده ویگُل در مرکز اصفهان‌شناسی

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل خبر داد:

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری نشست کاوش‌های باستان‌شناسی آتشکده ساسانی ویگُل در روز ۲۱ دی ماه خبر داد.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد عیدی با اشاره به کشف آتشکده ساسانی در منطقه ویگل در آران و بیدگل، گفت: اهمیت و ضرورت طرح مباحث دیرینه‌شناسی در جهانشهر اصفهان از آن جهت است که یادآور تمدن بدون گسستی در این زیست‌بوم خواهد بود.

او ادامه داد: آگاهی بر این پیشینه و ارجاع به این قبیل ریشه‌ها زمینه پیوندی متین را بین شهر و شهروند ایجاد می‌کند که محصول آن افزایش مشارکت‌جویی اجتماعی و پذیرش مسئولیت‌های مدنی است.

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل با بیان اینکه این مرکز مجموعه نشست‌هایی را با محوریت کاوش‌های باستان‌شناسی برگزار کرده است، اظهار کرد: در چهارمین نشست از این مجموعه برنامه‌ها، دکتر محسن جاوری به ارائه نتایج پژوهش حاصل از کاوش‌های باستان‌شناسی در آتشکده ساسانی ویگُل می‌پردازد.

به گفته او، در این نشست که روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه در مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل واقع در خیابان استانداری میزبان علاقمندان است، یادبودی نیز برای زنده‌یاد حسین آقاجانی، معمار و مرمتگر آثار تاریخی برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا