اخبار استان ها

تحصیل ۱۴۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه اصفهان

مدیر امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه اصفهان گفت: تقدم کیفیت بر کمیت و تمرکز بر ارائه خدمات مطلوب آموزشی و رفاهی، بهترین تبلیغات برای جذب دانشجوی بین الملل است.

سید مهدی لطفی افزود: بیشتر رشته‌های موجود در دانشگاه اصفهان مورد استقبال دانشجویان خارجی قرار گرفته است و رشته‌های علوم انسانی مقبولیت بالایی بین آن‌ها دارد.

وی با بیان اینکه بر همین اساس، هدایت و مشاوره شغلی این دانشجویان در جهت رشته‌های مورد نیاز در کشور‌های مقصد نیز در دستور کار است، اضافه کرد: بمنظور جذب دانشجویان بین الملل ممتاز و نخبه، دانشگاه اصفهان در صدد ارائه بورسیه‌های خیر بنیاد و توسعه چتر حمایتی خود برای این دسته از دانشجویان است.

مدیر امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه اصفهان ادامه داد: دانشگاه اصفهان در جهت ارتقای سطح خدمات به دانشجویان غیر ایرانی اقدام به تشکیل کمیته‌های مختلف آموزشی، دانشجویی، رفاهی و پژوهِشی، رصد مسائل و چالش‌ها و رفع نیاز‌های آنان کرده است و در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های خارجی جذب دانشجو داشته و در صدد تداوم و گسترش این دوره‌های مشترک است.

به گفته مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اکنون بیش از ۹۴ هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۲۴ درصد یعنی ۲۷ هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل هستند؛ دانشگاه‌هایی که در سال گذشته بیشترین جذب را در این حوزه داشته اند به ترتیب دانشگاه قم، فردوسی مشهد، ارومیه، اصفهان، مازندران، کردستان، تبریز، شهید چمران اهواز، حکیم سبزواری و یزد هستند.

دانشگاه اصفهان به‌عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا