اخبار روزاصفهانحوادثحوادث پلیس

فرمانده انتظامی استان اصفهان عملکرد ۱۰ماهه پلیس استان را تشریح کرد

 سردار محمد رضا میر حیدری  در ابتدای نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای عرصه نظم و امنیت به ویژه سرهنگ شهید “اسماعیل چراغی” و شهید “مختار مؤمنی” از شهدای اخیر پلیس استان اصفهان  گفت: امیدواریم در مسیر امام (ره) و شهدا ثابت قدم باشیم و بتوانیم با فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت حجت (ع) و استقرار حکومت حق و عدالت در جهان موفق و پیروز شده و رضایت پروردگار را فراهم آوریم.

 

انهدام ۹ باند قاچاق و کشف بیش از ۲ تُن مواد افیونی

فرمانده انتظامی استان از انهدام ۹ باند قاچاق و کشف ۲ تُن و ۹۳۲ کیلو و ۶۳۴ گرم انواع مواد افیونی در یک ماه گذشته توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی خبر داد.

سردار میرحیدری افزود: در یک ماه گذشته با اجرای ۴۳ مرحله کنترل محورهای مواصلاتی و ۱۳۱ مرحله پاکسازی نقاط آلوده مقدار ۲ تُن و ۹۳۲ کیلو و ۶۳۴ گرم انواع مواد افیونی شامل تریاک، هروئین، مرفین، شیشه و حشیش کشف کنند.

وی از انهدام ۹ باند و شبکه قاچاق مواد افیونی و توقیف ۶۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین در این مدت خبر داد و گفت: در همین رابطه تعداد ۴۵ قاچاقچی عمده و ۴۹۴ خرده فروش و توزیع کننده مواد نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده و ۸۳۷ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد انتقال یافتند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به فعال شدن گشت های آشکار مبارزه با مواد مخدر در محلات اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده ها می توانند اخبار و اطلاعات خود در زمینه محل های توزیع و مصرف مواد مخدر در محلات خود را علاوه بر مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به این گشت ها نیز اطلاع رسانی کنند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه پلیس بی صبرانه منتظر افتتاح هرچه زودتر کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ در اصفهان است گفت: با راه اندازی این مرکز جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب با سرعت بیشتری دنبال می شود و از شهروندان هم می خواهم که محل های حضور این گونه معتادان را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار ماموران پلیس قرار دهند تا در اسرع وقت نسبت به جمع آوری و انتقال آنها به مرکز مذکور اقدام شود.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از معتادان متجاهر استان غیر بومی هستند گفت: از همین جا به این افراد اخطار می کنم که هرچه زودتر استان اصفهان را ترک کنند در غیر این صورت با اقدام قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

سردار میرحیدری خاطر نشان کرد: پلیس مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر را به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی دنبال می کند و همانطور که تا کنون در این راه چندین هزار شهید تقدیم کردیم تا پایان راه ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم مافیاهای قاچاق مواد مخدر در جهت تخریب جوانان که آینده سازان اصلی نظام هستند قدم بردارند و انشاء الله با کمک مردم موفق تر از همیشه عمل خواهیم کرد.

 

 

***انهدام ۸۰ باند قاچاق مواد مخدر

سردار” محمدرضا میرحیدری”  با اشاره  به موفقیت ها و دستاورد های پلیس استان اصفهان در مدت ۱۰ ماهه سال جاری اظهار داشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۸۰ باند و شبکه قاچاق منهدم، ۲۴تُن و ۲۵۴کیلوو۶۲۹ گرم انواع مواد از آنها کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۲۲ قبضه سلاح ، توقیف ۴۶۶ دستگاه خودرو و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت خبر داد و گفت: در این مدت میزان کشف هروئین ۱۱۰ درصد و کشف شیشه ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

***افتتاح کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ در دهه فجر

وی، نبود مکان مناسب برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر را یکی از مشکلات استان اصفهان برشمرد و اظهار داشت: انشاءالله در دهه فجر امسال شاهد افتتاح کمپ بزرگ ترک اعتیاد ماده ۱۶ در شهر اصفهان که کمک خوبی در جهت بهبود شرایط جامعه و رفع دغه خانواده ها است خواهیم بود و به محض افتتاح این مجموعه معتادان متجاهر و کارتن خواب جمع آوری و در این مکان نگهداری می شوند.

**کشف ۶هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این فرمانده اولویت خود در حوزه مبارزه با قاچاق کالا را بر روی پرونده های کلان و دانه درشت ها متمرکز کرده افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد پرونده های بالای یک میلیارد تومان ۷۵ درصد و پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۹۰ درصد رشد داشته است.

این مقام ارشد انتظامی از کشف ۶هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و با بیان اینکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۶۶ درصدی همراه بوده اظهار داشت: در همین مدت ۵۱۷ دستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق و ۱۲۴ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق نیز توقیف شدند.

وی به افزایش ۱۸۶ درصدی کشف سوخت قاچاق اشاره کرد و گفت: قاچاقچیان سوخت باعث بروز حوادث ناگواری می شوند که به عنوان نمونه در تصادف یک دستگاه خودروی کامیون حامل سوخت در محور خور یک نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند و به همین دلیل از مردم می خواهیم که هرگونه اطلاعاتی در این خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با این گونه افراد برخورد های سریع، قاطع و قانونی صورت گیرد.

 

 

 

***استرداد ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه

سردار میرحیدری در خصوص عملکرد پلیس آگاهی استان اصفهان در ۱۰ ماهه سال جاری گفت: دراین حوزه ۱۴۴ باند سرقت متلاشی و در مجموع ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه نیز به مال باختگان مسترد شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به کاهش سرقت در برخی از شهرستان های استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در شهرستان خوانسار۱۱٫۳درصد، در شهرضا ۱۱٫۲درصد،

در گلپایگان، ۲٫۵ درصد، نایین ۵درصد، نطنز ۱۵درصد، تیران و کرون ۲درصد، دهاقان ۶ درصد، خورو بیابانک ۳۰ درصد و بویین میاندشت ۳ درصد کاهش سرقت را شاهد بودیم.

 

 

***کاهش ۵ درصدی جان باختگان تصادفات در راه های برونشهری

سردار میرحیدری گفت: علی رغم اینکه چندین سال پیاپی شاهد کاهش میزان فوتی های ناشی از تصادفات در راه های درونشهری بودیم اما امسال با افزایش ۳۳ درصدی در این حوزه مواجه بودیم که این موضوع بسیار نگران کننده است و بایستی رسانه ها در ترویج فرهنگ استفاده صحیح از وسایل نقلیه به ویژه استفاده از موتورسیکلت در بین مردم به طور جدی وارد میدان شوند.

این مقام ارشد انتظامی وضعیت تصادفات در جاده های استان را رو به بهبود اعلام کرد و گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد جان باختگان در صحنه تصادف با کاهش ۵ درصدی همراه بوده است.

 

 

**مسدود سازی ۵ هزار و ۴۰۰ حساب کلاهبرداران در فضای مجازی

سردار میرحیدری در خصوص عملکرد ۱۰ ماهه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: میزان پرونده های تشکیل شده در این پلیس ۷ درصد و میزان کشفیات این پلیس نیز ۹٫۶ درصد رشد داشت.

وی ازپاسخگویی کارشناسان پلیس فتا به ۷۸هزار و ۶۴۱ مورد تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های سایبری خبر داد و گفت: در همین مدت ۵ هزار و ۴۰۰ مورد حساب کلاهبرداران مسدود و ۱۰ طرح نیز در جهت ارتقای امنیت سایبری استان اجرا شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خاتمه خاطر نشان کرد: مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا استان اصفهان با شماره ۰۹۶۳۸۰ در خدمت شهروندان است و کسانی که دچاردر فضای مجازی دچار آسیب شدند یا سوالی در این حوزه دارد و یا اطلاعاتی را می خواهند در اختیار کارشناسان این پلس قرار دهند می توانند در تمام ساعات شبانه روز با این شماره تماس حاصل کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا