اخبار استان ها

فرسودگی ماشین‌آلات از عوامل تاخیر در بازگشایی جاده‌های غرب اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، فرزاد دادخواه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان اظهار کرد: اصفهان با ۹ استان کشور همسایه است و بر این اساس به عنوان چهار راه ترانزیتی کشور، حفظ و نگداری راه ها و کیفیت حمل و نقل در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه روزانه بالغ بر ۵۵ تن بار در کشور جا به جا می شودو رتبه اول حمل بار در کشور را داریم، افزود: روزانه ۱۰ هزار بارنامه صادر می شود و با هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جا به جایی مسافر، به شکل روزانه رتبه سوم کشور را داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در راه‌های اصلی استان انجام می‌شود که این حجم از تردد خسارتهایی همراه دارد، تاکیدکرد: زمستان سخت امسال بارش برف را داشتیم و کل استان سفیدپوش شد که شادی مردم و کشاورزان را در پی داشت گرچه زحمات زیادی نیز برای پاکسازی راه ها و بازکردن جاده ها متحمل شدیم.

بازگشایی گردنه کلوسه به دلیل سقوط بهمن در دست اقدام

وی با اشاره به اینکه بازگشایی گردنه کلوسه به دلیل سقوط بهمن در حال انجام است، گفت: ۵۹۰ دستگاه ماشین آلات با ۷۵۰ نفر اپراتور و پرسنل، ۲۰۰ دستگاه تجهیزات زمستانی و ۱۰۲ اکیپ در سطح استان در زمستان پربارش امسال فعالیت می‌کنند اما فرسودگی ماشین آلات یکی از علل مشکلات اخیر در بازگشایی راه‌های غرب استان است.

دادخواه در ادامه با اشاره به اینکه با با پیگیری انجام شده در بحث سفر رییس جمهور یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مصمصوبه در بازه زمانی سه ساله گرفتیم که هر سال یک سوم آن پرداخت می شود، تاکید کرد: از این محل، طی سه سال یک هزار میلیارد تومان برای روکش آسفالت، ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط پر تصادف و ۱۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان نگهداری راه‌ها با اولویت پروژه‌ها تأمین می‌شود.

دادخواه با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان از این هزینه به نگهداری و بهسازی و توسعه راه های روستایی استان تخصیص یافته است، گفت: یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان دارای خرابی شدید است که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ کیلومتر از این راه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ لکه گیری، روکش و آسفالت شده است، بیان کرد: لکه‌گیری و روکش ۹۰۰ کیلومتر از محورها و شریان‌های اصلی باقی‌مانده است.

دادخواه با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان برای ترمیم خرابی ها نیاز است، گفت: در راه‌های فرعی و روستایی نیز خرابی‌های وجود دارد که برای آنها در حال تلاش برای مناقصات و تأمین اعتبار هستیم.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط، ۵۰۰ میلیارد قرارداد برای ترمیم رویه منعقد شده است که اولویت در ترمیم خرابی های شدید است.

شناسایی ۱۰۹ نقطه پر تصادف در راه‌های استان اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۹ نقطه پر تصادف در راه‌های استان شناسایی شده است، افزود: بر اساس شاخص‌های مصوب کشوری ۶۷ نقطه استان در اولویت اجرا قرار گرفت و ۳۹ نقطه رفع خطر شده است.

دادخواه با اشاره به اینکه مابقی نقاط پر حادثه به جز ۶ نقطه که اعتبارات ویژه نیاز دارد با احداث زیرگذر و اقدامات فنی ایمن سازی خواهد شد، گفت: یک هزار و ۶۰ میلیارد تومان پروژه قابل بهره برداری در دهه فجر داریم.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با آزاد راه اصفهان- کاشان معروف به جاده مرگ که به عقیده پلیس اصفهان اغلب حوادث به دلیل خرابی مسیر و عدم وجود گاردریلهای مناسب و علایم هشداردهنده است، گفت: خرابی شدید این مسیر آزاردهنده است اما قرار داد بالای ۶۰ میلیارد تومان اخیراً برای تأمین قیر منعقد شده که از اصفهان- نطنز تا بعد از عوارضی قمصر لکه‌گیری انجام شود.‌

دادخواه اضافه کرد: باید توجه داشت که هزینه نگهداری آزادراه‌ها از محل درآمد و عوارض آزادراهی است؛ پایین بودن عوارض خودروها سبب شده که این آزادراه با مشکلاتی مواجه شود.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا