اخبار استان هااخبار روزاصفهان

از پیام تبریک فرمانده انتظامی استان اصفهان به مناسبت چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی تا سایر اخبار و حوادث پلیسی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” محمدرضا میرحیدری” در آستانه روز چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی با صدور پیامی این روز را به همه مردم و دوستداران این انقلاب تبریک گفت. در متن این پیام آمده است.

« به یقین روز ۲۲ بهمن ۵۷ نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران و بلکه تمام جهان است زیرا که در آن روز ملتی با دست خالی و با اهدای خون خود توانست طومار سلسله ۲۵۰۰ ساله رژیم شاهنشاهی را در هم بپیچد و حکومت الله را جایگزین آن نماید .

بی شک یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب و رمز استقامت مردم ایران در طول ۴۴ سال عمر این نظام مقدس وحدت و انسجام ملی بود. مردم فهیم ایران با حضور گسترده خود در صحنه های مختلف، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه کرده و عزت، اقتدار و امنیتی پایدار را نصیب خاک پاک میهنشان نمودند.

در طول ۴۴ سال گذشته همواره مردم بصیر، هوشیار و با شعور ایران به ندای رهبر خود لبیک گفته و در صحنه هایی چون جنگ، انتخابات، راهپیمایی ها و سایر صحنه ها حضور یافتند و با حضور منسجم خود مانع از دست اندازی ها و تجاوز ات و نفوذ دشمن شدند و حقیقتاً امنیتی که امروز در جای جای میهن ما وجود دارد حاصل حضور همه جانبه مردم در صحنه های حساس و پشتیبانی آنان از انقلاب خود بوده است.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی به ملت شریف ایران و همه دوستداران این نظام و انقلاب یاد و خاطره شهدای گلگون کفن این مرز و بوم را گرامی داشته و از عموم مردم دعوت می کنم تا با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه که به عنوان بزرگترین رزمایش فرهنگی و نماد وحدت و انسجام ملی است یک بار دیگر نا امیدی دشمنان این نظام را نا امید کنند.

نیرو های انتظامی هم علاوه بر تامین امنیت این مراسم و خدمت رسانی در روانسازی ترافیک به همراه خانواده های خود حضوری گسترده در این راهپیمایی خواهند داشت و انشاء اله با حضور حداکثری مردم مشت محکمی به دهان دشمنان زده و پایداری هرچه بیشتر انقلاب عزیز که میراث گرانبهای امام خمینی (ره) و شهدا است را شاهد خواهیم بود.»

 

 

 

رهایی دختر بچه ۱۱ ساله از دست آدم ربا

 فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل از دستگیری عامل ربودن یک دختربچه ۱۱ ساله در کمتر از ۸ ساعت خبر داد

سرهنگ “غلامرضا هاشمی زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه دختر بچه ۱۱ ساله اش توسط یک مرد جوان از مقابل درب مدرسه ربوده شده است موضوع با حساسیت ویژه ای در توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان آران و بیدگل دنبال شد.

وی افزود: رئیس و ماموران کلانتری ۱۱ فرماند هی انتظامی شهرستان پس از اطلاع از این موضوع به همراه کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی شهرستان بلافاصله در محل حضور یافته و  در بررسی های اولیه دریافتند عامل این حرکت خشن، وی را در هنگام تعطیلی مدرسه در یکی از خیابان های شهر ربوده و با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: با  انجام تحقیقات تخصصی و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه  سرانجام در کمتر از ۸ ساعت پس از وقوع حادثه مخفیگاه متهم در یکی از نقاط حاشیه شهرستان شناسایی شد.

سرهنگ هاشمی زاده گفت: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه این آدم ربا بلافاصله محل را در محاصره خود در آورده و در عملیاتی دقیق و حساب شده موفق شدند  ضمن رهایی دختر بچه ربوده شده و بازگرداندن او به آغوش خانواده اش فرد  آدم ربا را نیز دستگیر کنند.

 با بیان اینکه متهم پس از تحویل به مرجع قضائی روانه زندان شد عنوان داشت: به خانواده ها توصیه می کنیم به فرزندان خود آموزش دهند که سوار بر خودروی افراد غریبه و نا آشنا نشده و حتی المقدور والدین دانش آموزان خودشان نسبت به جابه جایی و انتقال فرزندان خود اقدام و یا برای این کار از سرویس مدارس معتبر و مجاز استفاده کنند.#

 

دپوی ۲۵ میلیارد کالای قاچاق در یک منزل مسکونی

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از کشف ظروف و لوازم پلاستیکی خارجی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ “کامران ریاحی” در گفت وگو با خ برنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه طرح های مقابله با قاچاق کالا با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از نگهداری محموله بزرگی از ظروف و لوازم پلاستیکی خارجی قاچاق در یکی منزل مسکونی در شهر اصفهان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت از محل بازدید کردند که در نهایت حجم عظیمی از کالاهای مذکور در این عملیات کشف شد که بررسی های دقیق صورت گرفته نشان داد تمامی این کالاها فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی هستند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کردند اظهار داشت: در این رابطه مالک اصلی کالاهای قاچاق دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.#

 

انهدام باند سارقان سیم برق در تیران و کَرون

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از انهدام باند ۴ نفره سارقان سیم برق با ۱۹ فقره سرقت در شهرستان تیران و کَرون خبر داد

سرهنگ”حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در شهرستان تیران و کَرون، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات گسترده و یک سری اقدامات خاص پلیسی اعضای باند ۴ نفره ای که در این سرقت ها دست داش تند را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: هنگامی که متهمان  پس از سرقت های خود قصد داشتند با یک دستگاه خودروی سواری از شهرستان متواری شوند در محاصره پلیس قرار گرفتند و برای اینکه بتوانند از دست کارآگاهان فرار کنند اقدام به تیراندزای با اسلحه وینچسترکردند.

سرهنگ تُرکیان خاطر نشان کرد: بحمد الله با اقدام هوشمندانه نیروهای پلیس بدون اینکه به کسی آسیبی وارد شود  هر ۴ نفر متهم دستگیر  و در بازرسی از خودروی آنان مقادیری کابل برق قیچی شده به همراه قیچی و دستکش و دیگر ابزار مورد استفاده در سرقت ها کشف شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در خاتمه با اشاره به اعتراف متهمان به ۱۹ فقره سرقت سیم و کابل برق در سطه شهرستان تیران و کرون گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

مسافران زمان برگشت خود از تعطیلات پایان هفته را مدیریت کنند

گروه استان ها – اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به سفرهای مردم در تعطیلات پیش روز از مسافران خواست زمان بازگشت خود از تعطیلات پایان هفته را مدیریت کنند تا با مشکل مواجه نشوند

سرهنگ “اصغر زارع”در گفت و گو با خبرگزاری پلیس بیان داشت: با توجه به اینکه مدیریت زمان سفر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در کاهش تصادفات نیز موثر است به رانندگان و مسافران توصیه می کنیم در ترافیک های تعطیلات پایانی هفته این مدیریت زمان را در اولویت برنامه خود قرار دهند.

وی افزود: در این زمینه پلیس راه استان اصفهان نیز به منظور  افزایش ایمنی، ایجاد کشش وتسهیل در امر عبور و مرور در راه های استان و پیشگیری از تصادفات و حوادث ناگوار، تمهیدات ترافیکی ویژه ای برای این روزها اندیشیده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به تجزیه و تحلیل انجام شده، منشاء بسیاری از تصادفات مرگبار و واژگونی خودروها ناشی از سرعت زیاد، خستگی و خواب‌ آلودگی راننده بوده که لازم است مدیریت زمان سفر و توجه به هشدارهای ماموران پلیس راه که از مهم ترین نکات قابل توجه در کاهش تصادفات جاده ای در زمان برگشت از مسافرت ها به شمار می روند را جدی بگیریم.

سرهنگ زارع در پایان به رانندگان توصیه کرد قبل از سفر از آماده بکار و سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل نمایند و تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

زودپز های قاچاق به بازار نرسیدند

گروه استان‌ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نطنز از توقیف محمو له زودپزهای خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “مهدی کریمی ” در گفت‌ و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نطنز در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با فعالیت های مجرمانه قاچاقچیان و نا امن کنندگان بازار تولید ملی، حین کنترل خودروهای عبوری در سطح شهرستان به یک دستگاه خودروی وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مرجع قضائی از آن بازدید کردند و در نهایت ۱۱۰ دستگاه زودپز خارجی که فاقد هرگونه مدارک معتبرگمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نطنز ارزش این محموله مکشوفه براساس ارزیابی کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

کلاهبرداری با ترفند بسته جعلی اینترنت رایگان به مناسبت دهه فجر

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع ارائه اینترنت رایگان به مناسبت دهه فجر، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی شکایت یک شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه برداشت غیر مجاز  مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال از حساب وی موضوع در دستور کار  کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی برای دریافت اینترنت ۲۰ گیگابایتی هدیه به مناسبت دهه فجر در یک کانال تبلیغاتی عضو و مبلغ ۲۰ هزار ریال جهت شرکت در قرعه کشی به صورت اینترنتی پرداخت کرده اما پس از واریز وجه متوجه شده که  علاوه بر این که هدیه ای دریافت نکرده، کل موجودی حسابش که مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال بوده  نیز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی سرقت و برای دائر کننده درگاه جعلی ارسال شده است.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود فرد کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند که وی پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به جرم خود معترف و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد .

این مقام انتظامی در خاتمه عنوان کرد:  به کاربران توصیه می کنیم ضمن رعایت توصیه های پلیس در زمان خرید های اینترنتی تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

کشف ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”حسین بساطی “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : ماموران کلانتری ۲۲ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت زنی در حوزه ماموریتی خود به یک دستگاه خودروی پژو پارس که در حال انجام حرکات نمایشی بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مرجع قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه  ۱۵۱ جفت کفش و ۹۰ عدد رنگ موی خارجی قاچاق  را کشف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در ادامه ماموران پاسگاه “حسن آباد” این فرماندهی نیز در عملیاتی دیگر از یک دستگاه خودروی سواری ۷۳۴ عدد فلاسک خارجی قاچاق را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش هر دو محموله قاچاق را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند اظهار داشت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری سارقان در حرکت در بویین میاندشت

گروه استان ها -اصفهان-فرمانده انتظامی شهرستان بویین میاندشت از دستگیری باند ۳ نفره سارقان در حرکت و کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”حمزه بهرامی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “سالاری” فرماندهی انتظامی شهرستان  بویین میاندشت در راستای اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به کشف ۸ دستگاه ابزار آلات ساختمانی و یک قبضه اسلحه  شکاری از داخل خودرو افزود: با توجه به احتمال سرقتی بودن اموال مکشوفه راننده و ۲ سرنشین خودرو برای تحقیقات بیشتر به پلیس اگاهی شهرستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بویین میاندشت با بیان اینکه اموال مسروقه کشف شده از خودرو توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد یکی از سرنشینان خودرو دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت است و در ادامه صراحتاً به ۷ فقره سرقت در یکی از استان های مجاور اعتراف کرد که نهایتاً هر ۳ متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کشف کالای قاچاق از اتوبوس مسافربری

گروه استان ها-اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل بیش از ۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد .

سرهنگ “بهزاد ثابت راسخ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در ادامه طرح های مقابله با قاچاق کالاو ارز، ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه حین کنترل خودرو های عبوری در محور مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو از آن بازرسی کردند که در نتیجه تعداد ۲۰۰ دستگاه ماشین ریش تراشی، یک دستگاه ماشی ن ظرف شویی، ۲ دستگاه ماشین لباس شویی و یک دستگاه تلویزیون LED فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قاچاق کشف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه بابیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه را ۴میلیارد ریال برآورد کردند گفت: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

 

دستگیری سارق اموال انباری مجتمع های مسکونی

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان برخواراز دستگیری سارق اموال انباری مجتمع های مسکونی شهرک سیمرغ توسط مأموران کلانتری ۱۲ خورزوق و اعتراف متهم به ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “نعمت خلیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از انباری مجتمع های مسکونی در شهرک سیمرغ  شهر خورزوق،  رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ شهر خورزوق قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از حضور در صحنه های سرقت و انجام تحقیقات میدانی و کشف سرنخ های به دست آمده در نهایت رد پای فردی سابقه دار در این سرقت ها را  به دست آورده و با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بُرخوار  اذعان داشت: سارق پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به ۱۰ فقره سرقت اموال از انباری مجتمع های مسکونی شهرک سیمرغ شهر خورزوق اعتراف کرد.

سرهنگ خلیلی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری از اموال مسروقه کشف شد که ارزش ریالی آنها توسط کارشناسان حدود ۲میلیارد ریال تخمین زده شده است اظهار داشت:  با تکمیل پرونده متهم برای انجام اقدامات قانونی به  مرجع قضائی تحویل و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

*نکاتی در مورد استفاده صحیح از موتورسیکلت

گروه اجتماعی _ اصفهان _ راکب موتور سیکلت باید قبل از استفاده از آن، تجهیزات ایمنی از قبیل چراغ جلو و عقب، ترمز، باد لاستیک‌ها و علائم هشدار دهنده مثل شبرنگ‌ها و … را کنترل کند و از سلامت آن‌ها مطمئن شود.

موتورسیکلت وسیله نقلیه ای است که تعداد زیادی از آن استفاده می کنند اما عدم استفاده صحیح از این وسیله باعث شده که بیشترین جان باختگان را در اثر تصادف با این وسیله نقلیه شاهد باشیم. در ادامه برخی از نکات مهم در مورد استفاده صحیح از موتورسیکلت را ارائه می کنیم که رعایت آنان می تواند در حفظ جان موتورسوران بسیار مفید و مؤثر واقع شود.

۱- در هنگام استفاده از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه راکب موتور سیکلت باید از کلاه ایمنی مناسب استفاده کند.

۲- راکبان موتور سیکلت می‌باید پس از کسب مهارت‌های لازم و اخذ گواهینامه رانندگی با موتور سیکلت اقدام به موتور سواری کنند.

۳- رانندگی با موتور سیکلت مشمول تمام قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ترافیک ایمنی می‌باشد.

۴- رعایت مقررات و احترام به قوانین با عدم سبقت غیر مجاز، انجام ندادن حرکات نمایشی و خطرناک، احترام به حق تقدم و … موجب سلامت خود و دیگران می شود.

۵- راکب موتور سیکلت باید قبل از استفاده از آن، تجهیزات ایمنی از قبیل چراغ جلو و عقب، ترمز، باد لاستیک‌ها و علائم هشدار دهنده مثل شبرنگ‌ها و … را کنترل کند و از سلامت آن‌ها مطمئن شود.

۶- چون موتورسیکلت دارای ابعاد کوچکتری نسبت به دیگر وسائل نقلیه است ممکن است به خوبی توسط رانندگان دیگر دیده نشود. پس توصیه می‌شود ضمن احتیاط و توجه به این موضوع چراغ‌های جلو حتما در روز روشن نگه داشته شود.

تهیه و تنظیم: سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا