اخبار استان هااخبار روزاصفهانحوادثحوادث پلیس

 دستگاه ها و سازمان ها بودجه ای را برای پیشگیری از جرم اختصاص دهند و بسته خبری حوادث پلیسی روز ۲اسفند ماه اصفهان

 به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” محمدرضا هاشمی فر” در جلسه شورای حوادث اجتماعی فرماندهی انتظامی استان که با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه های دولتی در معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد گفت:  جرم از ابتدای خلقت بشر وجود داشته و ما نمی توانیم جلوی آن را بگیریم اما برای اینکه امنیت پایداری داشته باشیم باید اقدمات خود را به گونه ای ترسیم کنیم که از وقوع جرم در جامعه کاسته و حد اقل تا آنجا که می توانیم زمینه و فرصت های ارتکاب جرم را از مجرمان سلب کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ما در حوزه سلبی هیچ بحثی نداریم چون وظایف آن برعهده فراجا و دستگاه قضائی است اما در حوزه پیشگیری، از سازمان هایی که وظایفشان مشخص است و می توانند به ما در چرخه کنترل جرم و مجرم کمک کنند مطالبه جدی داریم.

سردار هاشمی فر با بیان اینکه دستگاه انتظامی و قضائی به تنهایی قادر به تامین امنیت پایدار در جامعه نیستند تصریح کرد: امنیت پایدار محصول مشترک دستگاه ها و سازمان های مسئول، آحاد جامعه و تمام تشکل های مردم نهاد است که باید در زمینه پیشگیری از جرایم نقش آفرین باشند.

این مقام انتظامی خواستار اختصاص بودجه مشخصی در دستگاه ها و سازمان ها برای پیشگیری از جرم شد و گفت: امروز برخی از دستگاه ها و سازمان ها برای جبران خسارت و آسیب هایی که سارقان به اموال آنها می زنند هزینه زیادی را متحمل می شوند که اگر این هزینه را قبل از ارتکاب سرقت صرف امور پیشگیری کنند به نفع آن دستگاه و سازمان عمل کردند.

وی افزود: به عنوان مثال هزینه ارزش ریالی اموال مسروقه در حوزه سیم و کابل برق بالای ۱۰۰ میلیارد ریال است که اگر این هزینه در پیشگیری از سرقت پیاده شود تا سارقان نتوانند دست به چنین سرقت هایی بزنند می بینیم که چقدر به نفع مردم، سازمان و جامعه عمل شده است.

سردار هاشمی فر خطاب به مدیران روابط عمومی دستگاه ها گفت: ما انتظار داریم آگاهی بخشی در بین اعضای سازمان و دستگاه ها را با رویکردهای پیشگیرانه افزایش داده و برای این کار هم از اساتید و کارشناسان حوزه های انتظامی و فضای مجازی که به صورت رایگان آماده همکاری هستند استفاده کنید.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود عمده ترین عاملان سرقت های خرد در استان اصفهان را معتادان متجاهر عنوان کرد و گفت: ما بستر لازم برای  نگهداری این افراد را نداریم و اگر هم هست محدود است پس توصیه ما به مردم و دستگاه ها این است که حداقل زمینه ها و فرصت های ارتکاب جرم را برای این دسته از افراد مجرم فراهم نکنند.

وی تاکید کرد: پلیس علی رغم محدودیت ها و مشکلاتی که دارد اما شب و روز خودش را برای امنیت مردم گذاشته و هزار و یک جرم در جامعه رخ می دهد که پلیس به عنوان حافظ امنیت جامعه بایستی به آنها رسیدگی کرده و اقدامات خود را انجام دهد. با این حال از دستگاه ها و سازمان ها هم انتظار داریم که نقش خود را در پیشگیری از وقوع جرایم به نحو مطلوب انجام دهند.

وی در خاتمه با بیان اینکه ما هیچ مانعی بین خود و سایر دستگاه ها و سازمان ها نمی بینیم خاطر نشان کرد: ما اعتقاد به همدلی، همگرایی و هم افزایی سازنده و در راستای یک وظیفه مشخص که آن هم تامین امنیت پایدار و ارتقای رضایتمندی مردمی است داریم و در این میان هر دستگاهی که ما را وادار کند که در این حوزه بیشتر در کنارش باشیم دست مسئول آن دستگاه و روابط عمومی را می فشاریم و به عنوان یک خدمتگزار در خدمت همه خواهیم بود.

  

 

کشف ۴۲ کیلو شیشه در”نایین

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”نایین”از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۴۲ کیلو و ۲۴۰ گرم شیشه در بازرسی مأموران این فرماندهی از یک دستگاه تریلی خبرداد.

سرگرد”هادی کیان مهر”درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان نایین در راستای برخورد با قاچاقچیان موادمخدر حین کنترل خودرو های عبوری در یکی از محور های مواصلاتی به یک دستگاه تریلی مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته که در نتیجه موفق به کشف ۴۲ کیلو و ۲۴۰ گرم شیشه که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین در پایان با اشاره به این که در این عملیات یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود، و از شهروندان می خواهیم اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**کشف محموله ۴ میلیارد ریالی کالای قاچاق در”شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا”از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در عملیات ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”سهراب قرقانی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو های عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی لیفان مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته که در نتیجه تعداد ۸۲۰ عدد انواع لوازم جانبی تلفن همراه، ۶۵ عدد انواع ساعت و ۵ دستگاه ماشین اصلاح صورت که همگی خارجی و فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق مشکوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه سواری توقیف و یک متهم نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا و ارز به طور مستقیم به اقتصاد و تولیدات داخلی کشور ضربه وارد می کند و پلیس با تمام توان در برابراین پدیده شوم اقتصادی ایستاده است و از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

**۳۵ فقره سرقت در پرونده سارق معابر و ساختمان های نیمه ساز

فرمانده انتظامی شهرستان”گلپایگان”از شناسایی و دستگیری سارق سابقه دار معابر و ساختمان های نیمه ساز با ۳۵ فقره سرقت در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”علی اصغر محمدی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی ذوالفقار و در پی وقوع چند فقره سرقت از معابر و ساختمان های نیمه ساز در شهرستان گلپایگان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی های میدانی و انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی یک سارق را در ارتباط با این سرقت ها شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی گلپایگان با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه این متهم تصریح کرد: سارق دستگیر شده که دارای سوابق متعدد سرقت بود در تحقیقات اولیه انجام شده به ۳۵ فقره سرقت معابر، باغات و ساختمان های نیمه ساز اعتراف که ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان با تأکید بر مقابله همه جانبه و قاطع پلیس با سارقان و برهم زنندگان امنیت شهروندان از مردم درخواست کرد ضمن رعایت توصیه های پیشگیرانه سرقت، درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه ای مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

**کشف ۶ میلیارد ریال اموال مسروقه در”شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”شاهین شهر”از دستگیری ۲ نفر مالخر و کشف ۶ میلیارد ریال اموال مسروقه در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ “بهزاد ثابت راسخ “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی ذوالفقار و برخورد قاطع با پدیده شوم سرقت، مأموران کلانتری های۱۱ و ۱۲ این شهرستان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از اقدام مجرمانه افرادی در خصوص خرید و فروش اموال مسروقه مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل نگهداری اموال مسروقه اعزام و در عملیاتی ضربتی موفق به دستگیری ۲ مالخر و کشف بیش از ۶ میلیارد ریال اموال سرقتی شامل ابزار آلات، سیم برق ، میلگرد و خاموت ، پمپ آب و … شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان کرد: خرید حتی کوچکترین مال مسروقه نیز جرم می باشد بنابر این شهروندان در هنگام خرید اموال دست دوم دقت لازم را داشته و در صورت مشاهده افرادی که با پرسه زنی در سطح شهر، قصد فروش اموالی چون ابزارآلات، قطعات و لوازم داخل خودرو و غیره را دارند سریعاً با شماره۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

**توقیف پژو پارس حامل شیشه در”شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا”از کشف ۹ کیلو و ۹۵۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه در عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ”سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرضا با همکاری تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه باموادمخدراستان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از انتقال محموله مواد مخدر در یکی از محور های مواصلاتی این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محور مورد نظر اعزام و در عملیاتی ضربتی موفق به توقیف یک دستگاه پژو پارس و دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به این که در این عملیات ۹ کیلو و ۹۵۰ گرم شیشه که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف شد تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: پلیس قاطعانه و در چارچوب قانون با سوداگران مرگ برخورد کرده و از شهروندان نیز تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص خرید و فروش مواد مخدر را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

**کاهش ۶ درصدی تصادفات برون شهری منجر به فوت

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راه استان با اشاره به کاهش ۶ درصدی تصادفات منجر به فوت برون شهری در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ ،افزایش انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات را نتیجه رعایت قوانین و تعامل دستگاه های مرتبط با پلیس راه دانست.

سرهنگ”اصغر زارع” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: با تلاش شبانه روزی مأموران پلیس راه استان اصفهان و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۶ درصدی تصادفات فوتی در سطح استان هستیم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد جانباختگان تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته و تصادفات خسارتی نیز نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته تنها ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: در بحث برخورد با تخلفات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز و افزایش ۷درصدی برخورد با سرعت غیر مجاز ، نقص سیستم ، عدم استفاده ازکمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه مواجه هستیم که این امر در کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک برون شهری استان نقش اجتناب ناپذیری داشته است .

این مقام انتظامی گفت: برخورد با رانندگان پرخطر که با حرکات مخاطره آمیز امنیت ترافیکی دیگران را به خطرمی اندازند در دستور کار پلیس قرار دارد و این رانندگان علاوه بر جریمه و اعمال قانون مشمول درج نمره منفی در سوابق گواهینامه نیز می شوند.

سرهنگ زارع تصریح کرد: در اجرای ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، گواهینامه رانندگان متخلف دارای ۳۰ نمره منفی برای اولین بار به مدت سه ماه ضبط می شود و چنانچه برای بار دوم نمرات منفی راننده به عدد ۲۵ برسد ، گواهینامه وی به مدت ۶ ماه ضبط خواهد شد و هرگاه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به ۲۰ نمره برسد گواهینامه وی ابطال خواهد شد و در این صورت فرد پس از گذشت یک سال مجاز است تا برای دریافت مجدد گواهینامه اقدام کند.

رئیس پلیس راه استان خاطر نشان کرد : در صورتی که رانندگان متخلف به مدت ۶ ماه از زمان ارتکاب آخرین نمره منفی در بند اول و دوم و یکسال در بند سوم ، مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشوند کلیه نمره های منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته از بین می رود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می شود.

وی در پایان با تشکر از همکاری شهروندان در جهت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و تعامل ویژه دستگاه های دخیل در امر ترافیک با پلیس راه اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک شاهد افزایش انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی در استان باشیم.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا