اخبار روز

اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران پتانسیل جذب جوانان را در بازار کار دارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، عباس کرمی در همایش آموزشی اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران شهرستان لنجان که در سالن سینما فرهنگ فولادشهر برگزار شد، اظهار کرد: آرایشگاه‌های زنانه از جمله اصنافی به‌شمار می‌آید که با توجه به گستردگی فعالیتشان ارتباط بسیار تنگاتنگی با بانوان دارند، بر همین اساس نیاز است با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از بروز هرگونه تخلفات احتمالی و آسیب‌های مرتبط با این حوزه جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه آرایشگری یک کار تخصصی و پر اهمیت است و نیاز به آموزش تخصص و کسب مهارت دارد، افزود: بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه به جز آنچه در مجوز آنها درج شده است، اقدامات دیگر را انجام نمی‌دهند و بر مدار کار سنتی خود و البته با شیوه‌های مدرن که آموزش دیده‌اند، فعالیت دارند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال بانوان از حرفه آرایشگری نباید به این حرفه تنها به عنوان یک شغل نگاه کرد، بلکه آرایشگری هنری است که با تلاش، خلاقیت و نوآوری می‌تواند حرفه‌ای اشتغال‌زا باشد و شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف آرایشگری می‌تواند تکمیل کنند این چرخه باشد.

وی آموزش‌های تخصصی را رمز ماندگاری و موفقیت اصناف دانست و تصریح کرد: چنانچه علاقه‌مندان این حرفه به دنبال آموزش هستند باید به آموزشگاه‌های مجاز و معتبر مراجعه کنند تا با خیال آسوده آموزش ببینند و متضرر نشوند. اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران شهرستان لنجان با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در این مسیر گام برداشته است و با برگزاری همایش‌های آموزشی رایگان به دنبال آن است تا شاهد به‌روز شدن اعضای زیرمجموعه این اتحادیه باشیم.

کرمی با اشاره به گسترش چتر مهارتی و توسعه عدالت اجتماعی، تاکید کرد: آرایشگران همواره باید در حال آموزش و یادگیری باشند؛ با توجه به تفاهمنامه‌ای که میان اتاق اصناف و مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان امضا شده است، فعالان این حرفه می‌توانند با شرکت در دوره‌های مختلف علاوه بر به روز بودن، با بررسی اتفاقات این صنعت جذاب قدرت رقابت سالم با دیگر فعالان اینگونه مشاغل را افزایش دهند.

وی افزود: اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران به دلیل نوع فعالیت صنفی و گستردگی آن، پتانسیل جذب بالای جوانان را در بازار کار دارد و چنانچه آموزش‌های لازم به این افراد ارائه شود می‌توان امکان رقابت سالم را در این حوزه فراهم کرد تا فضای توسعه پایدار اینگونه مشاغل به‌وجود بیاید.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که میان اتاق اصناف و مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان امضا شده است، فعالان حرفه آرایشگری می‌توانند با شرکت در دوره‌های مختلف علاوه بر به‌روز بودن، با یکدیگر رقابت سالم داشته باشند.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا