اقتصادی

دوره‌های توانمندسازی مالیاتی اصناف برگزار می‌شود

عباس کرمی در گفتگویی، اظهار کرد: آنچه موجب شد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و طی جنگ تحمیلی، در برابر تحریم و فشارهای اقتصادی مقاوم بماند، پیروی از ولایت فقیه و پشتوانه مردمی، به‌خصوص بازاری‌ها بوده است.

وی رسیدگی به مشکلات اصناف شهرستان را امری ضروری دانست و افزود: در طول سالیان گذشته، اصناف و بازاری‌ها با چالش‌های متعددی ازجمله رکود، تورم و تعطیلی بازار به‌دلیل شیوع کرونا مواجه بوده‌اند، در چنین شرایط سختی برخی از اصناف با مشکلات فراوان تنها توانسته‌اند چراغ محل کسب خود را روشن نگاه دارند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: براساس آمار و گزارش‌های ارائه شده، برخی از فعالان بازار حتی به‌جای درآمدزایی از سرمایه خود هزینه کرده‌اند تا فعالیت آن‌ها استمرار داشته باشد، در شرایطی که واحدهای صنفی و تولیدی در رکود به سر می‌برند، پرداخت مالیات نباید به‌عنوان یک دغدغه دیگر برای این قشر مطرح باشد.

کرمی با بیان اینکه اصناف به پرداخت مالیات بر درآمد اعتقاد دارند، ادامه داد: امروز به دلایل مختلف شاهد افزایش پرداخت مالیات از سوی اصناف هستیم و این مسئله گلایه‌های آنان را به همراه دارد. در شرایط موجود و رکودی که در بازار وجود دارد، امکان پرداخت مالیات در این حد فراهم نیست و این مسئله مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع پرداخت مالیات و رعایت عدالت، هیئت‌رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان تصمیم گرفت با استفاده از ظرفیت کارشناسان با برگزاری دوره‌های آموزشی در مسیر افزایش دانش و مهارت‌های تخصصی اعضای زیرمجموعه اتحادیه‌های صنفی این شهرستان با محوریت مباحث مالیاتی حرکت کند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان اظهار کرد: دوره‌های توانمندسازی مالیاتی برای سه گروه هدف اعضای صنف کافی‌نت‌ها، اعضای زیرمجموعه اتحادیه‌های صنفی و دست‌اندرکاران دادرسی مالیاتی برگزار خواهد شد و در پایان نیز گواهی‌نامه معتبر به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

کرمی با بیان اینکه اصناف به مالیات به عنوان یک «تکلیف» نگاه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اصناف با درک این مهم که پرداخت مالیات شریان اقتصادی کشور است به پرداخت مالیات معتقدند، از این رو با مشارکت حداکثری سعی در تحقق عدالت مالیاتی دارند.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا