عناوین اخبار

توصیه های پلیسی که عمل به آنها نوروزی پرنشاط را رقم خواهد زد!

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، پلیس آگاهی استان به منظور پیشگیری از وقوع جرایم ، بزه و گذراندن نوروزی ایمن و پرنشاط برای مردم و مسافران توصیه هایی را ارائه داده که می تواند برای هر کسی در هر زمانی مفید باشد و امنیت لازم را برایش فراهم نماید.
۱)برای انجام پروسه های بانکی از نقل و انتقالات الکترونیکی استفاده کنند حدالامکان بکارگیری پول نقد را در معاملات خود حذف نمایند.
۲)طلاجات اطفال را در معرض دید افراد قرار ندهید و بهتر آن است که در مسافرت ها اموال قیمتی را با خود همراه نکنید.
۳)آدرس محل سکونت و شماره تماس خود را یادداشت و در محلی مناسب و قابل دسترس در البسه افراد سالخورده و اطفال قرار دهید تا در صورت بروز مشکل بتوان با شما تماس گرفت.
۴)حدالامکان از تردد در محله ها و مکانهای خلوت پرهیز کنند. تلفن همراه و لپ تاپ را مجهز به نرم افزارهای موقعیت یاب کنند.
۵)هنگام اقامتهای موقت در چادرهای مسافرتی دقت لازم را داشته باشند که در اثر استفاده از وسایل گرمایشی نظیر پیک نیک و .. دچار گازگرفتگی نشوید.
۶) درب های ورودی آپارتمان را با حفاظهای مناسب آکاردیونی کنید و از سرایداران قابل اطمینان جهت حفاظت از منازل خود استفاده کنید.
۷) از پارکینگهای عمومی جهت پارک خودروهای شخصی خود استفاده کنند و از توقف خودرو ها در محل های خلوت و کم تردد ،حاشیه خیابانها وهمچنین مکان های عمومی خودداری کنند.
۸)در هنگام ترک منزل خانه را به افراد و همسایگان مطمئن بسپارید، آموزشهای لازم را برای اطمینان نکردن به افراد غریبه به کودکان خود ارائه دهید. ۹)تعارفات مواد خوراکی و نوشیدنی افراد غریبه را نپذیرید.
۱۰)تا حد امکان از تجهیزاتی مانند تلفن همراه با قیمتهای بالا، لپ تاپ و .. در انظار عموم استفاده نکنید.
۱۱) بانوان، سالخوردگان و افرادی که توانایی کمی دارند از وسایل نقلیه عمومی یا آژانس های معتبر جهت جابجایی استفاده کنند.
۱۲)رانندگان مسافرکش باید این نکته را در نظر داشته باشند که از قبول پیشنهاد کرایه های غیر متعارف و وسوسه انگیز خودداری کنند.
۱۳)جهت پیشگیری از آتش سوزی از روشن کردن وسایل آتش زا در چادر به شدت بپرهیزید. ۱۴)از خرید اجناسی که توسط دروه گردان و دست فروشان ارائه می شود پرهیز کنید. ۱۵)سعی کنید پول ، طلاجات و اسناد خود را در صندوق امانات بانک ها نگهداری کنید.
۱۶)هنگام خروج از منزل افراد غریبه و مشکوکی را که در اطراف منزل پرسه می زنند بررسی و مشخصات آنها را بخاطر بسپارید و سریعا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و آنها را در جریان این مسئله قرار دهید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا