مسکن و عمران

لزوم سرعت گرفتن پروژه‌های نهضت ملی مسکن – خبرگزاری مهر |

به گزارش پایگاه خبری سرمایه اگستران، مهرداد بذرپاش پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۱۸۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اردبیل اظهار کرد: سرعت گرفتن پروژه‌های نهضت ملی مسکن ضروری بوده و لازم است با پیگیری‌ها مشکلات متقاضیان در پرداخت و تأمین تسهیلات مربوطه کمتر شود.

وی با اشاره به قول اخیراً رئیس‌جمهور و معاون اول نسبت به بازنگری و کاهش نرخ تسهیلات نهضت ملی گفت: با صدور بخشنامه‌ای به تمام استان‌های کشور روند ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شهرها تسهیل شده است تا فشار کمتری به مردم تحمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر جا امکان تأمین زمین وجود داشته باشد، اولویت ما تقدیم زمین در کنار وام به متقاضیان است، ادامه داد: در بخشی از شهرها هم که اجازه واگذاری زمین با مقیاس بالا به متقاضیان داده نمی‌شود مدل‌های آپارتمان‌سازی دنبال خواهد شد تا در این شرایط قیمتی متقاضیان با حداقل قیمت صاحب خانه شوند.

بذرپاش ضمن ابراز خرسندی از افزایش درخواست‌های صدور پروانه برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده گفت: امیدواریم سال آینده، سال خوبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرهای مختلف کشور باشد.

وی احیای بافت فرسوده در محیط شهرها را از اولویت‌های وزارتخانه عنوان کرد و گفت: بافت‌های فرسوده شهرها خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان کافی دارند ولی نیاز است تا حدودی این امکانات ارتقا یابد و در این راستا هر قدر بتوانیم در حوزه بافت فرسوده و بناهای ناپایدار شهرها سرمایه‌گذاری کنیم به همان میزان مشکلات دولت و مردم در حوزه مسکن کمتر خواهد شد.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا