اخبار استان ها

لزوم تصویب قانون جامع مدیریت شهری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _دوشنبه هشتم اسفند_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به دوره چهار ساله فعالیت شوراهای اسلامی، اظهار کرد: فرصت فعالیت شورا بسیار کوتاه است و فقط خدماتی که طی چهار سال توسط شورا انجام می‌شود، برای مردم به یادگار می‌ماند.

وی افزود: نظام اداره کشور با نظام شورایی همسو نیست و اگر مشکلاتی را در بخش‌های مختلف شاهد هستیم ناشی از دیدگاهی است که می‌خواهد همه امور به دست دولت انجام شود و از وجود پارلمان‌های مردمی و محلی غافل مانده‌اند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه قوانین مصوب گره‌ای از کار مردم باز نکرد، تصریح کرد: قوانین منسوخ شده شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی و تصویب نشدن قانون جامع مدیریت شهری از جمله مشکلات موجود است.

وی با اشاره به نقش شوراها در اصلاح قوانین گفت: شوراهای اسلامی حین فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم با خلأهای قانونی بسیاری مواجهه می‌شوند که می‌طلبد موارد را جهت پیگیری از طریق شورای عالی استان‌ها به شورای اسلامی استان اعلام کنند.

حسین‌پورآقایی افزود: شوراهای اسلامی در کنار بحث‌های عمرانی جزئی وارد مباحث کلی از جمله ایجاد محیط‌های نشاط‌آور شهری، پیاده‌محور کردن و ایجاد زیست‌شبانه در شهرها، تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر، تدوین برنامه پنج ساله شهر، ایجاد معبر فرهنگی جهت ورود توریست، ایجاد درآمد پایدار و ارزش افزوده در شهر، جذب سرمایه‌گذار برای خروج از بن‌بست شهرها شوند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: ضروری است بعضی مشکلات مهم شهرستان‌ها رسانه‌ای شود تا در دستور کار قرار گیرد و مسئولان نیز با مشاهده وضعیت مردم به‌ویژه روستاییان، بیشتر به این امور توجه کنند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها برای اشتغال‌زایی اظهار کرد: شهرستان لردگان نیز ظرفیت کشاورزی دارد و باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و کشاورزی در آن به روش‌های نوین انجام شود تا ضمن ایجاد اشتغال، درآمد نیز افزایش یابد.

حسین‌پورآقایی تاکید کرد: اجرای طرح مجتمع اداری شهر سردشت، تسریع در اجرای آزادراه لردگان به ایذه، چهاربانده کردن جاده لردگان به فلارد، تسریع در تحویل ام.‌آر.‌آی، تجهیز بیمارستان لردگان به آنژیوگرافی، اندوسکوپی، کلونوسکوپی، سنگ‌شکن کلیه و تأمین اعتبار لازم برای اتمام مرکز خدمات جامع سلامت چنار محمودی از اقدامات ضروری و لازم است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا