تکنولوژی

ایجاد و ساماندهی بازار خرید و فروش آنلاین فلزات گران‌بها

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، امین کلاهدوزان، در نشست همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در زمینه ساماندهی و نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: این نشست به‌منظور اعلام و گزارش‌دهی به مردم درباره دستاوردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس نظارت بر اماکن است.

وی در ادامه تاکید کرد: رویکرد اصلی مرکز توسعه تجارت حمایت از حقوق مصرف کننده به عنوان اصلی‌ترین هدف اینماد است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) با بیان اینکه کاهش چشمگیر شکایت از کسب وکارهای دارای اینماد، از مهم‌ترین تاثیرات اینماد است، افزود: هدف‌مان این است که اینماد در کل کسب وکارهای فضای مجازی گسترده شود و از این مکانیزم در همه کسب و کارها استفاده کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان‌کرد: تسهیل فرآیندها از دیدگاه کسب و کارها نیز از دیگر فعالیت‌های مرکز تتا است، کاهش زمان استعلام از ۴۵ روز به یک هفته از این دست تسهیلگری‌ها است و هر قدمی برای تسهیل کار مردم برداریم ارزشمند است.

کلاهدوزان اضافه‌کرد: تسهیل در تعامل کسب وکارها با نهادهای نظارتی باعث شده یک کسب و کار با ۲۰ مجرای نظارتی در تعامل نباشد و دچار سردرگمی نشود. این کار با پنجره نظارتی تسهیل شده و ۳۰ نهاد در آن فعالیت می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: موضوع دیگری که در دستور کار مشترک تتا و نیروی انتظامی است، به فرهنگ‌سازی برمی‌گردد. هدف‌مان این است که مردم زماان خرید از سایت‌ها به اینماد مراجعه کرده و با سنجش وضعیت آن کسب و کار نسبت به خرید اقدام کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیشتر بر خرده فروشی تمرکز داشتیم، گفت: اکنون در برنامه پنج ساله خود در نظر داریم تا بازارهای دیگر مانند خرید و فروش فلزات گرانبها را نیز ساماندهی کنیم. سال آینده به‌طور قطع در زمینه خرید و فروش برخط فلزات گرانبها فعالیت خواهیم کرد.

برپایه این گزارش، محورهای کلی این نشست که با حضور سردار «علی نوروزی» رئیس پلیس اماکن فراجا و «امین کلاهدوزان» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) برگزار شد، شامل همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس اماکن فراجا در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی، سازوکار استعلام سیستمی صلاحیت فردی در فرایند اعطای اینماد و مزایای آن و تغییرات صورت گرفته در سیستمی‌سازی فرایند استعلام صلاحیت فردی بود.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا