تکنولوژی

اسپیس ایکس: Crew-6 دوم مارس به فضا پرتاب می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، ناسا و اسپیس ایکس که قرار بود بامداد دوشنبه این فضانوردان را از فلوریدا آمریکا به ایستگاه فضایی بفرستند، پرتاب را در آخرین لحظه به دلیل نقص فنی مربوط به جریان مایع احتراق مورد استفاده برای کمک به راه‌اندازی موتورهای فضاپیما به تاخیر انداختند.

قرار بود این فضاپیما برای انجام اولین ماموریت فضایی طولانی‌مدت در تاریخ جهان عرب با حضور سلطان النیادی، فضانورد اهل امارات متحده عربی صبح امروز (دوشنبه – ۸ اسفند) در ساعت ۶:۵۴ به وقت گرینویچ، با موشک «فالکون ۹» (Falcon 9) اسپیس ایکس، از «مرکز فضایی کندی» (KSC) ناسا در کیپ کاناورال در فلوریدا به مقصد «ایستگاه فضایی بین‌المللی» (ISS) پرتاب شود.

شمارش معکوس تا حدود دو و نیم دقیقه قبل از پرتاب ادامه داشت، اما ناسا در پخش زنده اینترنتی خود اعلام کرد پرتاب چهار فضانورد به این ماموریت علمی شش‌ماهه، به تعویق افتاده است.

به گفته مرکز فضایی محمد بن راشد، این فضانوردان روز ۲ مارس ساعت ۹:۳۴ صبح (به وقت امارات متحده عربی) به فضا پرتاب می‌شوند.

ماموریت کرو-۶، «سلطان النیادی» به عنوان نخستین فضانورد عرب که برای یک ماموریت بلندمدت به آزمایشگاه مداری پرواز می‌کند، «استیون بوون» و «وودی هوبرگ»، فضانوردان ناسا و «آندری فدیایف» فضانورد روسیه را برای اقامت تقریبا شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد فرستاد.

قرار است فضانوردان در طول ماموریت طولانی‌مدت خود بیش از ۲۰۰ آزمایش، از جمله تحقیقاتی در مورد سوختن برخی مواد در محیط کم جاذبه و تراشه‌های بافتی و تاثیر آن بر روی عملکرد قلب، مغز و غضروف را انجام دهند. 

سلطان النیادی، فضانورد اهل امارات متحده عربی در این ماموریت ۱۹ آزمایش علمی را در طول ۴ هزار ساعت به عنوان بخشی از یک سری آزمایشات و تحقیقات پیشرفته با هدف دستیابی به نتایج مهم علمی انجام خواهد داد.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا