اخبار استان ها

احیای بافت فرسوده اصفهان عزم جدی مدیریت استان را می‌طلبد

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفتگویی، اظهار کرد: روند بازآفرینی بافت فرسوده در اصفهان مطلوب نیست و در سال‌های گذشته به‌ندرت اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌ها، ستادهایی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده وجود دارد که این ستادها در اصفهان فعال نیست، ادامه داد: مدیریت استان و نهادهایی که با این موضوع در ارتباط هستند، وظیفه خود را به انجام نمی‌دهند، اما شهرداری آماده همکاری است.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طبق ماده ۵۹ قانون برنامه ششم باید سالانه حداقل ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری مرمت و احیا شود و این امر با ارائه بسته‌های تشویقی و تسهیلات مناسب محقق خواهد شد.

وی با انتقاد از اینکه سرعت بازآفرینی شهر اصفهان پایین است، تصریح کرد: اصفهان بیش از دو هزار هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و شورای اسلامی شهر ۷۰ درصد تخفیف برای صدور پروانه در این بافت‌ها لحاظ کرده است چرا که بر این باوریم اصفهان می‌تواند الگوهای خوبی برای بازآفرینی ارائه دهد اما اقدامات انجام شده، مناسب نیست.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه هر دستگاهی که مسئولیتی در زمینه بازآفرینی بافت فرسوده دارد، باید در این زمینه فعال باشد، خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال زینبیه برای احیای بافت فرسوده جای کار زیادی دارد اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است، حتی سقف بعضی خانه‌ها در حال فروریزش است و پس از حدود ۴۰ سال باید مورد بازآفرینی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در زمینه بازآفرینی بافت فرسوده باید انتظار فعالیت از دستگاه‌های استان اصفهان را داشته باشیم، زیرا در شرایط فعلی این موضوع را نمی‌توان از دولت پیگیری کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ایجاد رغبت برای بخش خصوصی جهت بازآفرینی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است و بستر آن فراهم است، اما اقدامی در اصفهان انجام نمی‌شود، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر برای افراد فعال در زمینه بازسازی این بافت‌ها فرش قرمز پهن کرده و تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته است.

حاج‌رسولی‌ها ادامه داد: ‬ به‌عنوان نماینده شهروندان‬ در‬ شورای‬ ششم‬ و طبق اصل ۱۰۰ قانون اساسی که اشاره دارد «برای‏ پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‌، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ شهروندان‏ با توجه‏ به مقتضیات محلی اقدام شود» ‬ تاکید داریم که روند بازسازی بافت فرسوده اصفهان باید سرعت بگیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا